Wednesday, February 09, 2011

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒသစ္ စစ္တမ္း

မၾကာခင္က ထုတ္ျပန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ သမတရဲ့
လုပ္ပုိင္ခြင့္အေသးစိတ္ကုိ ျပဌာန္းထားရုံမက မၾကာခင္ဖြဲ့စည္းမဲ့ အရပ္သားအစိုးရသစ္ကုိ
ဘယ္လုိလုပ္ကုိင္ ဖြဲ့စည္းရမလဲဆိုတာပါ ၾကိဳးကုိင္လမ္းညႊန္ထားတဲ့ ဥပေဒလဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဥပေဒကုိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး သန္းေရႊက ၂၀၁၀ ေအာက္တုိဘာ ၂၁ ရက္ေန႔စြဲနဲ့
လက္မွတ္ေရးထုိးထားေပမဲ့ လႊတ္ေတာ္မစခင္ကမွ ရန္ကုန္မွာ ေရာင္းခ်ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အစိုးရအဖြဲ႔ ဘယ္လုိဖြဲ႔မလဲ
မၾကာခင္က ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ခံရတဲ့ သမတ ဦးသိန္းစိန္ဟာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔
ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆ အရ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ့ကုိ သမတ၊ ဒုသမတ ၂ ဦး။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးမ်ား ျပည္ေထာင္စု ေရွ့ေနခ်ဳပ္တုိ့နဲ့ ဖြဲ့စည္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္
ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးေတြကုိ သမတက ခန့္တဲ့ေနရာမွာ အာဏာရွိေနေသးတဲ့
နအဖေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊ ပါေစခ်င္သူေတြကုိဘဲ ၀န္ၾကီးခန့္မလား သမတ
ဦးသိန္းစိန္ စိတ္ၾကိဳက္ ၀န္ၾကီးအဖြဲ့ကုိဘဲ ေရြးခ်ယ္မလားဆိုတာေတာ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
မရွိေသးပါဘူး။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၉ အရ သမတ ဦးသိန္းစိန္ဟာ
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီကုိလဲ ဖြဲ့စည္းရမွာျဖစ္ပါတယ္ ဒါေပမဲ့
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ အဖြဲ့၀င္ ၁၁ ဦးထဲမွာ ၀န္ၾကီး ၃
ဦးပါေနတဲ့အတြက္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးအဖြဲ့ ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရအဖြဲ့ ဖြဲပီးမွသာ
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီဖြဲ့ရမယ္ဆုိတာ ထင္ရွားေနပါတယ္။

အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီရဲ႔ အခန္းက႑
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ အနာဂတ္ကုိ အမ်ားဆုံး
ခ်ယ္လွယ္ၾကိဳးကုိင္သြားမဲ့ အဖြဲ့အစည္းျဖစ္သလုိ သမတထက္ပုိပီး လက္ေစာင္းထက္မဲ့
အဖြဲ့ျဖစ္ေနတာမုိ့ ဒီအဖြဲ့မွာ ဘယ္သူေတြ ၾကိဳးကုိင္ထားသလဲ ျပန္ၾကည့္ဘုိ့လုိပါတယ္
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ အဖြဲ့၀င္ ၁၁ ဦးကုိၾကည့္ရင္ သမတ
ဦးသိန္းစိန္က စစ္တပ္ကလာသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုသမတ သီဟသူရတင္ေအာင္ျမင္ဦးကလဲ
စစ္တပ္ကျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ ဦးေရႊမန္းနဲ့ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ
ဦးခင္ေအာင္ျမင့္တုိ့ဟာလဲ စစ္တပ္က ျဖစ္ပါတယ္။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ့ ဒု ကာကြယ္ေရး
ဦးစီးခ်ဳပ္ ၂ ဦးကလဲ စစ္သားျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီး ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးနဲ့
နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ၾကီး ၃ ဦးကလဲ စစ္ဘက္က ျဖစ္ရမယ္လုိ႔ အေျခခံဥပေဒမွာ
ျပဌာန္းထားပါတယ္
ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ ၁၁ ဦးမွာ ၉ ဦးက စစ္တပ္က
ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေတာင္ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီးကုိ အရပ္သားလုိ႔ ယူဆထားတာပါ။
ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီးကုိပါ စစ္သားခန့္ရင္ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ ၁၁
ဦးမွာ ၁၀ ဦးက စစ္သားျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္
ဆုိလုိတဲ့သေဘာက အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ၀င္ ၁၁ ဥၤီးမွာ ၈၀%ေက်ာ္က
စစ္တပ္က ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သမတ ဦးသိန္းစိန္ေခါင္းေဆာင္တဲ့ အရပ္သားအစိုးရကုိ စစ္တပ္
.
၈၀%ေက်ာ္ပါတဲ့ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီက ၾကိဳးကုိင္ထားတဲ့သေဘာ
ျဖစ္ေနပါတယ္
သမတက လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးႏုိင္သလား
ပုိပီးထင္ရွားတဲ့ ဥပမာျပရမယ္ဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၇ အရ ႏုိင္ငံေတာ္
သမတဟာ ျပစ္ဒဏ္လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကုိသာ သမတသေဘာနဲ႔ ေပးပုိင္ခြင့္ရွိေပမဲ့
လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးမယ္ဆုိရင္ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီရဲ့
ေထာက္ခံခ်က္ရမွ ေပးပုိင္ခြင့္ရွိတယ္လုိ့ ျပဌာန္းထားပါတယ္
ဆုိလုိတာက ကုိမင္းကုိႏုိင္တုိ့လုိ ခြန္ထြန္းဦးတုိ့လုိ ေထာင္နဲ့ခ်ီတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြကုိ
လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးမယ္ဆုိရင္ သမတျဖစ္တဲ့ ဦးသိန္းစိန္ တဦးတည္း သေဘာနဲ့
ေပးပုိင္ခြင့္မရွိဘဲ စစ္တပ္ ၈၀%ေက်ာ္ပါတဲ့ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီက
ေထာက္ခံမွ ေပးႏုိင္တာမုိ႔ လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကုိ စစ္တပ္က ၾကိဳးကုိင္ထားတဲ့သေဘာ
ျဖစ္ေနပါတယ္
ေနာက္ ထင္ရွားတဲ့ ဥပမာကေတာ့ သမတ ဦးသိန္းစိန္အေနနဲ့ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး
ဦးစီးခ်ဳပ္အသစ္ကုိ ခန္႔တဲ့အခါမလဲ သူ႔သေဘာနဲ့ ခန့္ခြင့္မရွိဘဲ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့
လုံျခံဳေရးေကာင္စီရဲ့ အဆုိျပဳ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔သာ ခန့္အပ္ တာ၀န္ေပးရမယ္လုိ႔
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၆ (က)မွာ ျပဌာန္းထားပါတယ္
ဒါျပင္ ဖြဲ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၃၄ အရ ဒုတိယ၀န္ၾကီးေတြ ခန့္တဲ့အခါမလဲ စစ္သားကုိ
သမတ ဦးသိန္းစိန္က တာ၀န္ေပးခ်င္တယ္ဆုိရင္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ့ ညွိႏွိဳင္း
ေဆာင္ရြက္ရမယ္လုိ႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၇ က(၁) မွာ
ျပဌာန္းထားပါတယ္
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ၀င္ ၁၁ ဦးကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္ စစ္သားေတြျဖစ္တဲ့
ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဒု ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးနဲ့ ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီး ၄
ဦးဟာ အခရာက်သူေတြ ျဖစ္ေနတာ ေတြ့ရပါတယ္
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သမတအေနနဲ့ တုိင္းျပည္မွာ အေရးေပၚ
အေျခအေနေၾကျငာဘုိ႔အတြက္ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီအဖြဲံ၀င္ေတြ
စုံစုံလင္လင္ မတက္ႏုိင္ဘူးဆုိရင္ ေစာေစာက ၄ ဦးနဲ့ ညွိႏွိဳင္းပီး အေရးေပၚ အေျခအေန
ထုတ္ျပန္ေၾကျငာႏုိင္တယ္လုိ႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ့ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၈၇ မွာ
ျပဌာန္းထားပါတယ္
ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၀န္ၾကီးအဖြဲံထဲမွာေတာင္ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးနဲ့
ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဟာ တျ့ခား၀န္ၾကီးေတြထက္ပုိပီး အာဏာရွိသူေတြလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္

သမတနဲ႔ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ
ဖြဲ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒသစ္မွာ သမတရဲ႔ လုပ္ပုိင္ခြင့္နဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ့ လုပ္ပိုင္ခငြ ့္ကို
အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းေပးထားတယ္လုိ႔ နယ္သာလန္ႏုိင္ငံအေျခစုိက္ Transnational
Institute (TNI) က ယူဆပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ အေရးပါတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ
ခ်ေတာ့မယ္ဆုိရင္ သမတဟာ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့ လုံျခံဳေရးေကာင္စီကုိ တုိင္ပင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ (တုိင္းျပည္ရဲ့ သတ္မွတ္ေနရာေတြမွာ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း) ကာကြယ္ေရး
ဦးစီးခ်ဳပ္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ တရားစီရင္ေရး အာဏာေပးထားမဲ့ အေရးေပၚ အေျခအေန
ေၾကျငာမဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ိဳးဆုိရင္လဲ သမတကသာ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။
ခုလို အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းေပးထားတဲ့အတြက္ သမတနဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ၂
ဦးအနက္ တဦးဦးက အာဏာကုိ အလြန္အက်ံြ သုံးတာမ်ိဳးမျဖစ္ဘုိ႔အျပင္ ေနာက္ထပ္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး သန္းေရႊလုိ အာဏာရွင္မ်ိဳး မေပၚေအာင္ တားျမစ္ထားတဲ့သေဘာလုိ႔ TNI က
ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါမွလဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊအေနနဲ႔ ျခိမ္းေျခာက္မႈ ကင္းျပီး စိတ္ခ်လက္ခ်
တပ္က အနားယူႏုိင္မွာျဖစ္တယ္လုိ႔ပါ TNI က ယူဆပါတယ္။
စစ္အစိုးရ အေျခခံဥပေဒကုိၾကည့္ရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကုိ သမတ ေခါင္းေဆာင္တဲ့
အစိုးရနဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ့
လုံျခံဳေရးေကာင္စီၾကား ခြဲေ၀ထားပါတယ္။ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာကုိေတာ့ ေရြးေကာက္ခံ
အမတ္ေတြနဲ႔ စစ္ဗိုလ္အမတ္ေတြၾကား ခြဲေ၀ထားပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒသစ္မွာ ျပဌာန္းထားတဲ့ သမတရဲ့ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြ
မ်ားျပားလွေပမဲ့ ဒုသမတ ၂ ဦးရဲ့ လုပ္ပုိင္ခြင့္ကေတာ့ အဆမတန္ နည္းပါးေနတာ
ေတြ့ရပါတယ္ ဒုသမတ တဦးက ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ၀န္ၾကီးဌာနေတြနဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္
အဖြဲ့အစည္းေတြရဲ့ ရသုံးခန့္မွန္းေျခ ေငြစာရင္းေတြကုိ ဦးေဆာင္စိစစ္ပီး က်န္ ဒုသမတ တဦးက
ျပည့္နယ္ တုိင္းေဒသၾကီး အရအသုံးေငြစာရင္းမ်ားကုိ ဦးေဆာင္စိစစ္ပီး ရသုံးေငြစာရင္း
လ်ာထားခ်က္ကုိ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ထံ တင္ျပရမယ္လုိ့သာ ဆုိထားပါတယ္

ဘယ္သူက ယာယီသမတလုပ္ခြင့္ရွိသလဲ
 ထူးျခားတဲ့အခ်က္က သမတၾကီး ဦးသိန္းစိန္ ျပည္ပခရီး သြားေနခ်ိန္မွာ ယာယီ သမတ
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မဲ့ ဒုသမတဟာ သမတ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္တုံးက ဒုတိယ
မဲအမ်ားဆုံးရသူျဖစ္ရမယ္လုိ႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၅ မွာ
ျပဌာန္းထားပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ ၁၇၁ မဲရတဲ့ သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင္ဦးကသာ ယာယီသမတ
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရွိပီး က်န္ ဒုသမတျဖစ္တဲ့ စုိင္းေမာက္ခမ္းက ယာယီသမတ
လုပ္ခြင့့္မရွိဆိုတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္

သမတက ဘယ္သူေတြကုိ ျဖဳတ္ႏုိင္သလဲ
သမတဟာ ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေတြ ခန္႔ႏုိင္သလုိ ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး
တရားသူၾကီးခ်ဳပ္ေတြ ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး ၀န္ၾကီးေတြ ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး
တရားသူၾကီးေတြ ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး ဥပေဒခ်ဳပ္ေတြ ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး
စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ေတြ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တုိင္းဦးစီးအဖြဲ႔ ဥကၠဌ ဒါမွမဟုတ္
ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသဦးစီးအဖြဲ႔ ဥကၠဌေတြကုိပါ ခန့္ႏုိင္ပါတယ္။
တခ်ိန္ထဲမွာဘဲ ေဖာ္ျပပါ ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ေပးအပ္တဲ့တာ၀န္ ေက်ပြန္စြာ မထမ္းေဆာင္ႏုိင္ရင္
ရာထူးက ႏွဳတ္ထြက္ရန္ သမတက ညႊန္ၾကားႏုိင္တယ္-ညႊန္ၾကားတဲ့အတုိင္ မလုိက္နာရင္
တာ၀န္က ရပ္စဲႏုိင္တယ္လုိ႔ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၇၉ (က) မွာ
ျပဌာန္းထားပါတယ္
ခုလို ျပဌာန္းထားတဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ ပထမ ၅ ႏွစ္သက္တမ္းမွာ ၾကံ့ဖြံမၾကိဳက္တဲ့
ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေတြ ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး၀န္ၾကီးေတြ
ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး ဥပေဒခ်ဳပ္ေတြ ျပည္နယ္တုိင္းေဒသၾကီး စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ေတြကုိ
သမတ ဦးသိန္းစိန္က တာ၀န္မေက်ပြန္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ျဖဳတ္ပုိင္ခြင့္ရွိေနတဲ့ အဓိပၸါယ္
ျဖစ္ပါတယ္။

သမၼတကုိ တရားရုံးမွာ ေျဖရွင္းခြင့္ေပးမလား
အေျခခံဥပေဒမွာ သမတကုိ စြပ္စြဲျပစ္တင္ခြင့္ေပးထားေပမဲ့ သမတဟာ ဖြဲ႔စည္းပုံအရျဖစ္ေစ
ဥပေဒ တရပ္ရပ္အရ ျဖစ္ေစ ၄င္းအား အပ္ႏွင္းထားတဲ့ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြ က်င့္သုံးေဆာင္ရြက္မႈ
ဒါမွမဟုတ္ က်င္သုံးေဆာင္ရြက္တဲ့အေနနဲ႔ ျပဳခဲ့တဲ့ ျပဳလုပ္မႈေတြအတြက္ ဘယ္လႊတ္ေတာ္
ဘယ္တရားရုံးမွာမွ ေျဖရွင္းဘုိ႔ တာ၀န္မရွိဆုိပီး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃နဲ႕
အကာအကြယ္ေပးထားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ သမတ ဦးသိန္းစိန္ကုိ အေျခခံဥပေဒအရ စြပ္စြဲျပစ္တင္မဲ့ ဥပေဒခ်င္းရာေတြဟာ
ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃ပါ ျပဌာန္းခ်က္ေတြနဲ့ လက္ေတြ႔မွာ
ဘယ္လုိကြာဟခ်က္ေတြ ရွိမလဲဆုိတာ မရွင္းလင္းတဲ့အတြက္ လက္ေတြ႔
စြပ္စြဲျပစ္တင္တဲ့အခါမွသာ ျပႆနာေတြ ေပၚလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္

ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရး
ခုဆုိရင္ စစ္အစိုးရရဲ့ ဖြဲံစည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ တျပည္လုံးမွာ အာဏာတည္သြားပီ
ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊနဲ့အေပါင္းအပါေတြ က်ဳးလြန္ခဲ့သမွ်ကုိ ျပည္သူေတြ
တရားစြဲခြင့္မရွိေတာ့တာ မွန္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ မဲဆႏၵရွင္ေတြ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ၃
ရပ္က ဘယ္အမတ္ကုိမဆုိ မၾကိဳက္လုိ႔ တာ၀န္မေက်လုိ႔ဆုိပီး အမတ္အျဖစ္က
ျပန္ရုတ္သိမ္းခ်င္သပဆုိရင္ မိမိတုိ့သက္ဆုိင္ရာ မဲဆႏၵနယ္ေျမအလုိက္ မဲဆႏၵရွင္ေတြ
စုေပါင္းကန္႔ကြက္ပီး ျပန္ရုတ္သိမ္းႏုိင္ခြင့္ရွိျပီဆုိတာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈- ပုဒ္မ ၃၆၉
(ခ) မွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပဌာန္းထားပါတယ္။
ကေန႔ဆုိရင္ အဲဒီလုိ ပုဒ္မမ်ိဳးကုိ အသက္သြင္းထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈
အာဏာတည္ေနျပီဆုိတာ ျပည္သူေတြကုိ လက္ဆင့္ကမ္း အသိေပးဘုိ႔ လုိပါတယ္။
ဦးစိန္ေက်ာ္လႈိင္
.

0 comments: