Written by - ေမာင္တင္ဦး (ေျမာင္းျမ)
ရထားစီးနင္းခ ၁၀ က်ပ္ ေခတ္က
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း နိမ့္က်ေနတာ မသိက်ဳိးကြၽန္ျပဳၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး သာယာ၀ေျပာ ေနပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီး ထိန္ထိန္ညီးေနၿပီ။ မိုးမခ်ဳပ္ ၿမိဳ႕ေတာ္တဲ့။ ျမန္မာေတြဟာ ဧည့္၀တ္ေက်ပြန္ ၾကပါတယ္။ ခ်ဳိသာပ်ဴငွာတဲ့ အျပံဳးပိုင္ရွင္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္ဆုိကာ အတြင္းအနာကို မေပၚေအာင္ ဖံုးဖံုးဖိဖိ ေျပာဆုိၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ရထားဘူတာ႐ံုေတြ သြားၾကည့္ပါ။ ယင္တေလာင္းေလာင္းနဲ႔ အသုပ္ေရာင္းေနတဲ့ဆုိင္ေတြ ေျပာင္းဖူးျပဳတ္၊ ေျမပဲျပဳတ္၊ ငံုးဥျပဳတ္ စတဲ့ စားစရာေရာင္းတဲ့ ဆုိင္ေလးေတြ ဟုိေနရာတစ္စု ဒီေနရာတစ္စု ေတြ႕ရမွာပါ။
အဲဒီ ဆုိင္ေတြမွာပဲ ကန္စြန္းရြက္သည္ ၿမိဳ႕စြန္တစ္ေနရာက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ ေစ်းသြားေရာင္းမယ့္ေစ်းသည္ စတဲ့ခရီးသည္ေတြ ေပါေပါေလာေလာရတဲ့ အစားအစာကို က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္က မၾကည့္ႏိုင္ဘဲ ဆာေနတဲ့၀မ္းကို ျဖည့္တင္းေနၾကတာပါ။
ရထားသံလမ္း၊ ဇလီဖားတံုး ေတြကလည္း ကြမ္းတံေတြး အညစ္အေၾကး ေပါင္းစံုနဲ႔ ညစ္ပတ္ေပေရ ေနပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားခ က်ပ္ ၂၀၀ ကုန္မယ့္အစား ေငြက်ပ္ ၁၀ တည္းနဲ႔ လိုရာခရီး ေရာက္မွာဆုိေတာ့ ရထားပဲ စုျပံဳစီးၾက ရပါတယ္။
၁၀ က်ပ္တန္ ရထားျဖစ္ေလေတာ့ တြဲေပၚက ထုိင္ခံုေတြ အက်ဳိးအပဲ့ အေပါက္အျပဲေတြနဲ႔ ျဖစ္သလို စီးၾကရတာပါ။ က်ပ္ ၁၀ တန္ ေပးစီးတဲ့ လူအခ်ဳိ႕ကလည္း ထုိင္ခံုေပၚ ေျခေထာက္တင္လို႔တင္ အိပ္လိုက္သူလိုက္ တစ္ေယာက္ေပါင္ တစ္ေယာက္ေခါင္းအံုးၿပီး သန္းရွာသူကရွာ၊ ေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးလိပ္ကို မီးတဖြားဖြားထြက္ေအာင္ ဖြာသူကဖြာ၊ မီးပြားအလြင့္ ခံရသူက ခံရ။
ရထားတြဲေပၚ တက္ၿပီး လူက်ပ္က်ပ္ထဲ တိုးေ၀ွ႔ေစ်းေရာင္း သူကလည္း ဘယ္သူ႔မွ အားမနာ၊ တုိးသြားမယ္ ေက်ာ္သြားမယ္၊ ခြသြားမယ္ "ကန္ေတာ့" "မေတာ္လို႔ေနာ္" "ေဆာရီး" လို႔ ေျပာတတ္တဲ့ ေစ်းသည္က ခပ္ရွားရွား။
ရထားတြဲေပၚမွာေတာ့ သီခ်င္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကိုလည္း ေရဒီယုိကက္ဆက္ မပါလည္း ၾကားႏိုင္ပါတယ္။ သူတုိ႔က ပိုက္ဆံေတာင္းသူ (သူဖုန္းစားလို႔ ေခၚရမလား မေခၚရက္ဘူး) ေတြ။ လူရွင္းရင္ ခြက္ကိုေရွ႕ခ်၊ စည္းနဲ႔၀ါးကိုကိုင္ကာ ႏွစ္ ၄၀ ခန္႔က နာမည္ႀကီး အဆုိေတာ္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းကို သူတုိ႔ဆုိတတ္ ပါတယ္။
ရထားဘူတာ႐ံုေတြ ဆုိတာလည္း အိမ္ေျခမဲ့လူေတြ ေတာင္းရမ္းသူေတြ၊ အေျခအေနမဲ့ေတြ ညဘက္အခမဲ့ တည္းခုိရာေနရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မကြယ္မ၀ွက္တမ္း ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္း ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္သူေတြ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း နိမ့္တာကို ရွင္းရွင္းပဲ ၀န္ခံလိုက္ၾက ရေအာင္...။
စာေမးပြဲက်သူ တစ္ေယာက္ စာေမးပဲြ က်ရတာဟာ ေမးခြန္းခက္လို႔ သင္မထားတာ ေမးလို႔ဆုိတဲ့ ဆင္ေျခေပးမယ့္အစား မိမိညံ့တာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေတြ႕ရင္ ျပဳျပင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ အမွန္တကယ္ ေအာင္ျမင္မွာပါ။
မိမိကိုယ္မိမိ ညာေန၊ မိမိကိုယ္မိမိ ညႇာေနသေရြ႕ အမွန္တကယ္ တုိးတက္လာဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မိမိတုိင္းျပည္ တကယ္ဆင္းရဲ ေနၿပီဆုိတာ လက္ခံရပါမယ္။
ဆင္းရဲတာ ရွက္စရာ မဟုတ္ပါဘူး။ တမင္တကာ ဆင္းရဲေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ လုပ္သူေတြသာ ရွက္စရာပါ။
ရထားခ က်ပ္ ၁၀၀ တန္ ျဖစ္ေတာ့ေရာ
ဒီလိုနဲ႔ က်ပ္ ၁၀ တန္ကို ရထားခ တစ္ခုတည္း အတြက္သာ သံုးလို႔ရေတာ့တဲ့ ပိုက္ဆံျဖစ္ရာက က်ပ္ ၁၀၀ တန္ ရထားခ ျဖစ္လာပါတယ္။ ရထားခေတာ့ ေျပာင္းလဲသြားတာပဲ။ ရထားစီး ခရီးသည္ေတြ ေငြ ၁၀ တန္ မကိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ ေငြ ၁၀၀ တန္ ေျပာင္းကိုင္ၾကတယ္။
ခရီးသည္ေတြ လူေနမႈဘ၀ပံုစံ ဘာေတြေျပာင္းသြားလဲ၊ ဘာေတြတုိးတက္ လာသလဲ။ ရထားကေရာ ဘာေတြေျပာင္းလဲ သြားသလဲ။ တုိးတက္သြားသလဲ။ အခ်ိန္ပိုမွန္ လာသလား။ ဘူတာ႐ံုေတြ ဥပဓိ႐ုပ္ ေကာင္းလာသလား။ သန္႔ရွင္းေရး က်န္းမာေရး တုိးတက္လာသလား။ ရထားလမ္းေတြ ၾကံ့ခိုင္လာသလား။
ဟုတ္ကဲ့။ လားေမးခြန္းေတြ မ်ားသြားရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ။
ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ကို သြားၾကရာမွာ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ အမူအက်င့္ ဓေလ့စ႐ိုက္ စတာေတြကို လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျပဳျပင္ရပါမယ္။
သားရွင္ျပဳ ဆံခ်ဖို႔ သြားတာကို အေဖလုပ္သူက စြပ္က်ယ္လက္ျပတ္ အေမျဖစ္သူက ထဘီရင္ရွားနဲ႔သြားလို႔ လံုး၀မသင့္ေတာ္ ပါဘူး။ စိန္ေရႊပတၱျမား ၀တ္မထားေပမယ့္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလး ၀တ္ဆင္ရပါမယ္။
ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ဟာ ဂုဏ္က်က္သေရ ျပည့္၀တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ပါ။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားတဲ့ ႏိုင္ငံသားနဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ စနစ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြကလည္း က်ပ္ ၁၀ တန္ရထား စီးေနသလို ျပဳမူေနထုိင္လို႔ မရပါဘူး။
ထုိင္ခံုေပၚမွာ အိပ္စီးေနရင္ ျပန္ထပါ။ လြတ္သြားတဲ့ ေနရာလြတ္မွာ ခရီးသြားေဖာ္ကို ေနရာေပးပါ။ တြဲေခၚပါ။ ရထားေပၚမွာ ေဆးလိပ္မေသာက္ပါနဲ႔ ခရီးသြားေဖာ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစပါတယ္။
လာၿပီ . . . ရထားခ က်ပ္ ၄၀၀
ခုေနာက္ဆံုး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ရထားတြဲေတြမွာ ေလေအးေပးစက္ တပ္ထားၿပီး ရထားခ က်ပ္ ၄၀၀ ေကာက္ခံမယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ ရထားဘယ္ေလာက္ အဆင့္ျမင့္ေနလဲဆုိတာ မစီးဖူးေသးလို႔ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ထားပါ။ က်ပ္ ၄၀၀ တန္ဆို မွ ၄၀၀ နဲ႔ တန္ေအာင္ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ေနမယ္ဆုိတာ ယံုလိုက္ပါ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ ခဲမွန္ဖူးတဲ့ စာသူငယ္လို မယံုစရာေတြက ရွိေနပါေသးတယ္။
အဲဒါက ပစၥည္းတစ္ခုခုကို မူလလက္ရွိထက္ ေစ်းတက္ယူခ်င္လာရင္ လူေတြမက္ေလာက္တဲ့ မက္လံုးေပးၿပီး စည္း႐ံုးပါတယ္။ ၿပီးေစ်းတက္ယူပါတယ္။ ေစ်းတက္ယူလို႔ အသားက်သြားရင္ မူလအေျခအေနအတုိင္း ျပန္ျဖစ္ေပမယ့္ တက္ထားတဲ့ ေစ်းကေတာ့ မက်ေတာ့ပါဘူး။
ဘတ္စ္ကားေတြ မူလကားခ က်ပ္ ၅၀ နဲ႔ ေျပးဆြဲေနရာမွ အဲကြန္းဘတ္စ္ဆုိတဲ့ စတစ္ကာ အႀကီးနဲ႔ နဖူးစည္းမွာ ကပ္ထားၿပီး ကားခ က်ပ္ ၂၀၀ ျဖစ္သြားပါတယ္။ စီးခါစက အဲကြန္းကို အမွန္တကယ္ ဖြင့္ေပးပါတယ္။ ေခြၽးတလံုးလံုးနဲ႔ ခရီးသည္ေတြ ကားေပၚေရာက္ေတာ့ ေအးျမတဲ့ ေလႏုေအးေၾကာင့္ အေမာသက္သာ ေခြၽးထြက္သက္သာ သြားတာေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ အဲကြန္းမဖြင့္ဘဲ ေမာင္းပါတယ္။ နဖူးစည္းမွာ ကပ္ထားတဲ့ အဲကြန္းဘတ္စ္ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ေတာ့ မျဖဳတ္ေသးပါဘူး။ ေနာက္တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာလာေတာ့ အဲကြန္းလည္း ျပဳတ္သြားပါတယ္။ ဆုိင္းဘုတ္လည္း မတပ္ေတာ့ပါဘူး။ ႐ိုး႐ိုးဘတ္စ္ကား ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကားခက်ပ္ ၂၀၀ ကေတာ့ က်ပ္ ၅၀ ျပန္မျဖစ္ ေတာ့ပါဘူး။
ထုိ႔အတူ ႐ိုး႐ိုးဘတ္စ္ကားကို အထူးဆုိၿပီး ခံုအျပည့္သာ လူတင္ပါတယ္ ဆုိေပမယ့္ ေျခခ်ရပ္စရာ မရွိေအာင္တင္ၿပီး ကားခကို က်ပ္ ၂၀၀ က တစ္ျပားမွ မေလွ်ာ့ပါဘူး။
ဘူတာ႐ံုက ခရီးသည္ေတြ သူတုိ႔လူမႈဘ၀ မေျပာင္းတာဟာ သာမန္အားျဖင့္ သူတို႔ေၾကာင့္လို႔ ထင္ရပါတယ္။ အမွန္စင္စစ္ အစိုးရ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလံုးက ေျပာင္းလဲသလိုနဲ႔ မေျပာင္းလဲတာကို နိစၥဓူ၀ ေတြ႕ေနရတဲ့ ျပည္သူေတြက ေနာက္ဆံုးရထားစုတ္၊ ကားစုတ္နဲ႔ ၾကံဳေနက် ျဖစ္ေနေလေတာ့ သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ေမ့ေလ်ာ့ကုန္ၾက တာပါပဲ။
ခုရထားခ က်ပ္ ၄၀၀ တန္ ရထားႀကီးကို ဘယ္ႏွလ၊ ဘယ္ႏွႏွစ္ေလာက္မ်ား အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စီးရမွာလဲ။ တကယ္ ျပည္သူေတြကို အဆင့္ျမႇင့္ေပးခ်င္လို႔ ဂ်ပန္ရထားႀကီးေတြနဲ႔ ခရီးသြားခိုင္းတာလား၊ လူေတြေမ့ေလာက္မွ ေလေအးေပးစက္ေတြျဖဳတ္ မူလရထား ခပ္စုတ္စုတ္ပံုစံနဲ႔ က်ပ္ ၄၀၀ ေတာင္းဦးမွာလား ယံုခ်င္ေပမယ့္ မယံုတာ အျပစ္လား။
ဒီမုိကေရစီ ရထားႀကီး
လာပါၿပီ။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္က စထြက္လာတဲ့ ဒီမုိကေရစီရထားႀကီး ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္မယ္။ ျပည္သူ ဗဟုိျပဳမယ္။ ပညာေရး အဆင့္ျမႇင့္မယ္။ က်န္းမာေရး အဆင့္ျမႇင့္မယ္ဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြကို ဒီမုိကေရစီ ရထားေပၚ တက္စီးခိုင္းေနပါၿပီ။ ရထားေပၚ တက္စီးၿပီးမွာ ရထားခ အဆမတန္မ်ား ေတာင္းေနရင္ ဒုကၡဆုိတာ ခရီးသည္ ျပည္သူေတြခမ်ာ ရထားႀကီးကို မယံုရဲယံုရဲနဲ႔ ရထားနားမွာ ရစ္၀ဲရစ္၀ဲ လုပ္ေနၾကပါတယ္။ မစီးလို႔ကလည္း သြားရမယ့္ ခရီးက ေရာက္မွာမဟုတ္ေလေတာ့ ေနာက္ဆံုး ရထားေပၚ တက္ေနၾကရပါၿပီ။
ဒီမိုကေရစီ ရထားႀကီးက အမွန္တကယ္ ျပည္သူသြားလိုတဲ့ ဒီမုိကေရစီ ဘူတာ႐ံုကို ေဘးကင္းလံုျခံဳစြာ ေမာင္းပို႔မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ေဆာင့္ေဆာင့္ေအာင့္ေအာင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေမာင္းပို႔မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ တက္ကုန္ဖြင့္ၿပီး ေခ်ာက္ထဲေမာင္းခ် သြားမွာလား ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ျပန္ေမာင္းသြားၿပီး မူလထြက္ခဲ့တဲ့ ဘူတာမွာ ျပန္ရပ္မွာလား။
ေနာက္ဆံုးျမန္မာျပည္ မီးရထား ထံုးစံအတုိင္း စက္ေခါင္းပ်က္ၿပီလို႔ေျပာၿပီး ရထားကို ေရွ႕မတုိး ေနာက္မဆုတ္ ရပ္ထားမွာလား။
ျပည္သူကေတာ့ ဘူတာ႐ံုမွာ ဆုိက္ထားတဲ့ ရထားကို မစီးမျဖစ္လို႔ စီးရမွာပါ။ က်ပ္ ၁၀ ျဖစ္ျဖစ္၊ က်ပ္ ၂၀၀ ျဖစ္ျဖစ္၊ က်ပ္ ၄၀၀ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စီးရမွာပဲ။
အဆင့္ျမင့္ ရထားႀကီးနဲ႔ ခရီးသည္ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္အုိးအိမ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတဲ့ စက္ေခါင္းေမာင္းသူရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈ စိတ္ေကာင္းေစတနာ ရွိမႈတုိ႔နဲ႔ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ ခရီးသြားရရင္ျဖင့္ ရထားခ က်ပ္ ၄၀၀ ဆုိလည္း ေပးမွာပါ။
ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ကုိ တကယ္ေဖာ္ေဆာင္ေနတာ ဆုိရင္လည္း ျပည္သူေတြဘက္က ေသြး၊ ေခြၽးမက အသက္ပါ ေပးရေပးရ ေပးမွာပါ။ ၈၈ အေရးေတာ္ပံု၊ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး စတဲ့အေရးေတာ္ပံုေတြက သက္ေသရွိပါတယ္။ ျပည္သူေတြ ထပ္မံေသြးေျမ မက်ေအာင္ ဒီမုိကေရစီ ရထားႀကီးကို မတိမ္းမေစာင္း ဦးေဆာင္ေမာင္းႏွင္ ေပးၾကပါလို႔ ...။
Written by - ေမာင္တင္ဦး (ေျမာင္းျမ)
ရထားစီးနင္းခ ၁၀ က်ပ္ ေခတ္က
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း နိမ့္က်ေနတာ မသိက်ဳိးကြၽန္ျပဳၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး သာယာ၀ေျပာ ေနပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီး ထိန္ထိန္ညီးေနၿပီ။ မိုးမခ်ဳပ္ ၿမိဳ႕ေတာ္တဲ့။ ျမန္မာေတြဟာ ဧည့္၀တ္ေက်ပြန္ ၾကပါတယ္။ ခ်ဳိသာပ်ဴငွာတဲ့ အျပံဳးပိုင္ရွင္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္ဆုိကာ အတြင္းအနာကို မေပၚေအာင္ ဖံုးဖံုးဖိဖိ ေျပာဆုိၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ရထားဘူတာ႐ံုေတြ သြားၾကည့္ပါ။ ယင္တေလာင္းေလာင္းနဲ႔ အသုပ္ေရာင္းေနတဲ့ဆုိင္ေတြ ေျပာင္းဖူးျပဳတ္၊ ေျမပဲျပဳတ္၊ ငံုးဥျပဳတ္ စတဲ့ စားစရာေရာင္းတဲ့ ဆုိင္ေလးေတြ ဟုိေနရာတစ္စု ဒီေနရာတစ္စု ေတြ႕ရမွာပါ။
အဲဒီ ဆုိင္ေတြမွာပဲ ကန္စြန္းရြက္သည္ ၿမိဳ႕စြန္တစ္ေနရာက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ ေစ်းသြားေရာင္းမယ့္ေစ်းသည္ စတဲ့ခရီးသည္ေတြ ေပါေပါေလာေလာရတဲ့ အစားအစာကို က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္က မၾကည့္ႏိုင္ဘဲ ဆာေနတဲ့၀မ္းကို ျဖည့္တင္းေနၾကတာပါ။
ရထားသံလမ္း၊ ဇလီဖားတံုး ေတြကလည္း ကြမ္းတံေတြး အညစ္အေၾကး ေပါင္းစံုနဲ႔ ညစ္ပတ္ေပေရ ေနပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားခ က်ပ္ ၂၀၀ ကုန္မယ့္အစား ေငြက်ပ္ ၁၀ တည္းနဲ႔ လိုရာခရီး ေရာက္မွာဆုိေတာ့ ရထားပဲ စုျပံဳစီးၾက ရပါတယ္။
၁၀ က်ပ္တန္ ရထားျဖစ္ေလေတာ့ တြဲေပၚက ထုိင္ခံုေတြ အက်ဳိးအပဲ့ အေပါက္အျပဲေတြနဲ႔ ျဖစ္သလို စီးၾကရတာပါ။ က်ပ္ ၁၀ တန္ ေပးစီးတဲ့ လူအခ်ဳိ႕ကလည္း ထုိင္ခံုေပၚ ေျခေထာက္တင္လို႔တင္ အိပ္လိုက္သူလိုက္ တစ္ေယာက္ေပါင္ တစ္ေယာက္ေခါင္းအံုးၿပီး သန္းရွာသူကရွာ၊ ေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးလိပ္ကို မီးတဖြားဖြားထြက္ေအာင္ ဖြာသူကဖြာ၊ မီးပြားအလြင့္ ခံရသူက ခံရ။
ရထားတြဲေပၚ တက္ၿပီး လူက်ပ္က်ပ္ထဲ တိုးေ၀ွ႔ေစ်းေရာင္း သူကလည္း ဘယ္သူ႔မွ အားမနာ၊ တုိးသြားမယ္ ေက်ာ္သြားမယ္၊ ခြသြားမယ္ "ကန္ေတာ့" "မေတာ္လို႔ေနာ္" "ေဆာရီး" လို႔ ေျပာတတ္တဲ့ ေစ်းသည္က ခပ္ရွားရွား။
ရထားတြဲေပၚမွာေတာ့ သီခ်င္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကိုလည္း ေရဒီယုိကက္ဆက္ မပါလည္း ၾကားႏိုင္ပါတယ္။ သူတုိ႔က ပိုက္ဆံေတာင္းသူ (သူဖုန္းစားလို႔ ေခၚရမလား မေခၚရက္ဘူး) ေတြ။ လူရွင္းရင္ ခြက္ကိုေရွ႕ခ်၊ စည္းနဲ႔၀ါးကိုကိုင္ကာ ႏွစ္ ၄၀ ခန္႔က နာမည္ႀကီး အဆုိေတာ္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းကို သူတုိ႔ဆုိတတ္ ပါတယ္။
ရထားဘူတာ႐ံုေတြ ဆုိတာလည္း အိမ္ေျခမဲ့လူေတြ ေတာင္းရမ္းသူေတြ၊ အေျခအေနမဲ့ေတြ ညဘက္အခမဲ့ တည္းခုိရာေနရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မကြယ္မ၀ွက္တမ္း ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္း ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္သူေတြ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း နိမ့္တာကို ရွင္းရွင္းပဲ ၀န္ခံလိုက္ၾက ရေအာင္...။
စာေမးပြဲက်သူ တစ္ေယာက္ စာေမးပဲြ က်ရတာဟာ ေမးခြန္းခက္လို႔ သင္မထားတာ ေမးလို႔ဆုိတဲ့ ဆင္ေျခေပးမယ့္အစား မိမိညံ့တာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေတြ႕ရင္ ျပဳျပင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ အမွန္တကယ္ ေအာင္ျမင္မွာပါ။
မိမိကိုယ္မိမိ ညာေန၊ မိမိကိုယ္မိမိ ညႇာေနသေရြ႕ အမွန္တကယ္ တုိးတက္လာဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မိမိတုိင္းျပည္ တကယ္ဆင္းရဲ ေနၿပီဆုိတာ လက္ခံရပါမယ္။
ဆင္းရဲတာ ရွက္စရာ မဟုတ္ပါဘူး။ တမင္တကာ ဆင္းရဲေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ လုပ္သူေတြသာ ရွက္စရာပါ။
ရထားခ က်ပ္ ၁၀၀ တန္ ျဖစ္ေတာ့ေရာ
ဒီလိုနဲ႔ က်ပ္ ၁၀ တန္ကို ရထားခ တစ္ခုတည္း အတြက္သာ သံုးလို႔ရေတာ့တဲ့ ပိုက္ဆံျဖစ္ရာက က်ပ္ ၁၀၀ တန္ ရထားခ ျဖစ္လာပါတယ္။ ရထားခေတာ့ ေျပာင္းလဲသြားတာပဲ။ ရထားစီး ခရီးသည္ေတြ ေငြ ၁၀ တန္ မကိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ ေငြ ၁၀၀ တန္ ေျပာင္းကိုင္ၾကတယ္။
ခရီးသည္ေတြ လူေနမႈဘ၀ပံုစံ ဘာေတြေျပာင္းသြားလဲ၊ ဘာေတြတုိးတက္ လာသလဲ။ ရထားကေရာ ဘာေတြေျပာင္းလဲ သြားသလဲ။ တုိးတက္သြားသလဲ။ အခ်ိန္ပိုမွန္ လာသလား။ ဘူတာ႐ံုေတြ ဥပဓိ႐ုပ္ ေကာင္းလာသလား။ သန္႔ရွင္းေရး က်န္းမာေရး တုိးတက္လာသလား။ ရထားလမ္းေတြ ၾကံ့ခိုင္လာသလား။
ဟုတ္ကဲ့။ လားေမးခြန္းေတြ မ်ားသြားရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ။
ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ကို သြားၾကရာမွာ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ အမူအက်င့္ ဓေလ့စ႐ိုက္ စတာေတြကို လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျပဳျပင္ရပါမယ္။
သားရွင္ျပဳ ဆံခ်ဖို႔ သြားတာကို အေဖလုပ္သူက စြပ္က်ယ္လက္ျပတ္ အေမျဖစ္သူက ထဘီရင္ရွားနဲ႔သြားလို႔ လံုး၀မသင့္ေတာ္ ပါဘူး။ စိန္ေရႊပတၱျမား ၀တ္မထားေပမယ့္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလး ၀တ္ဆင္ရပါမယ္။
ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ဟာ ဂုဏ္က်က္သေရ ျပည့္၀တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ပါ။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားတဲ့ ႏိုင္ငံသားနဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ စနစ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြကလည္း က်ပ္ ၁၀ တန္ရထား စီးေနသလို ျပဳမူေနထုိင္လို႔ မရပါဘူး။
ထုိင္ခံုေပၚမွာ အိပ္စီးေနရင္ ျပန္ထပါ။ လြတ္သြားတဲ့ ေနရာလြတ္မွာ ခရီးသြားေဖာ္ကို ေနရာေပးပါ။ တြဲေခၚပါ။ ရထားေပၚမွာ ေဆးလိပ္မေသာက္ပါနဲ႔ ခရီးသြားေဖာ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစပါတယ္။
လာၿပီ . . . ရထားခ က်ပ္ ၄၀၀
ခုေနာက္ဆံုး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ရထားတြဲေတြမွာ ေလေအးေပးစက္ တပ္ထားၿပီး ရထားခ က်ပ္ ၄၀၀ ေကာက္ခံမယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ ရထားဘယ္ေလာက္ အဆင့္ျမင့္ေနလဲဆုိတာ မစီးဖူးေသးလို႔ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ထားပါ။ က်ပ္ ၄၀၀ တန္ဆို မွ ၄၀၀ နဲ႔ တန္ေအာင္ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ေနမယ္ဆုိတာ ယံုလိုက္ပါ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ ခဲမွန္ဖူးတဲ့ စာသူငယ္လို မယံုစရာေတြက ရွိေနပါေသးတယ္။
အဲဒါက ပစၥည္းတစ္ခုခုကို မူလလက္ရွိထက္ ေစ်းတက္ယူခ်င္လာရင္ လူေတြမက္ေလာက္တဲ့ မက္လံုးေပးၿပီး စည္း႐ံုးပါတယ္။ ၿပီးေစ်းတက္ယူပါတယ္။ ေစ်းတက္ယူလို႔ အသားက်သြားရင္ မူလအေျခအေနအတုိင္း ျပန္ျဖစ္ေပမယ့္ တက္ထားတဲ့ ေစ်းကေတာ့ မက်ေတာ့ပါဘူး။
ဘတ္စ္ကားေတြ မူလကားခ က်ပ္ ၅၀ နဲ႔ ေျပးဆြဲေနရာမွ အဲကြန္းဘတ္စ္ဆုိတဲ့ စတစ္ကာ အႀကီးနဲ႔ နဖူးစည္းမွာ ကပ္ထားၿပီး ကားခ က်ပ္ ၂၀၀ ျဖစ္သြားပါတယ္။ စီးခါစက အဲကြန္းကို အမွန္တကယ္ ဖြင့္ေပးပါတယ္။ ေခြၽးတလံုးလံုးနဲ႔ ခရီးသည္ေတြ ကားေပၚေရာက္ေတာ့ ေအးျမတဲ့ ေလႏုေအးေၾကာင့္ အေမာသက္သာ ေခြၽးထြက္သက္သာ သြားတာေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ အဲကြန္းမဖြင့္ဘဲ ေမာင္းပါတယ္။ နဖူးစည္းမွာ ကပ္ထားတဲ့ အဲကြန္းဘတ္စ္ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ေတာ့ မျဖဳတ္ေသးပါဘူး။ ေနာက္တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာလာေတာ့ အဲကြန္းလည္း ျပဳတ္သြားပါတယ္။ ဆုိင္းဘုတ္လည္း မတပ္ေတာ့ပါဘူး။ ႐ိုး႐ိုးဘတ္စ္ကား ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကားခက်ပ္ ၂၀၀ ကေတာ့ က်ပ္ ၅၀ ျပန္မျဖစ္ ေတာ့ပါဘူး။
ထုိ႔အတူ ႐ိုး႐ိုးဘတ္စ္ကားကို အထူးဆုိၿပီး ခံုအျပည့္သာ လူတင္ပါတယ္ ဆုိေပမယ့္ ေျခခ်ရပ္စရာ မရွိေအာင္တင္ၿပီး ကားခကို က်ပ္ ၂၀၀ က တစ္ျပားမွ မေလွ်ာ့ပါဘူး။
ဘူတာ႐ံုက ခရီးသည္ေတြ သူတုိ႔လူမႈဘ၀ မေျပာင္းတာဟာ သာမန္အားျဖင့္ သူတို႔ေၾကာင့္လို႔ ထင္ရပါတယ္။ အမွန္စင္စစ္ အစိုးရ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလံုးက ေျပာင္းလဲသလိုနဲ႔ မေျပာင္းလဲတာကို နိစၥဓူ၀ ေတြ႕ေနရတဲ့ ျပည္သူေတြက ေနာက္ဆံုးရထားစုတ္၊ ကားစုတ္နဲ႔ ၾကံဳေနက် ျဖစ္ေနေလေတာ့ သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ေမ့ေလ်ာ့ကုန္ၾက တာပါပဲ။
ခုရထားခ က်ပ္ ၄၀၀ တန္ ရထားႀကီးကို ဘယ္ႏွလ၊ ဘယ္ႏွႏွစ္ေလာက္မ်ား အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စီးရမွာလဲ။ တကယ္ ျပည္သူေတြကို အဆင့္ျမႇင့္ေပးခ်င္လို႔ ဂ်ပန္ရထားႀကီးေတြနဲ႔ ခရီးသြားခိုင္းတာလား၊ လူေတြေမ့ေလာက္မွ ေလေအးေပးစက္ေတြျဖဳတ္ မူလရထား ခပ္စုတ္စုတ္ပံုစံနဲ႔ က်ပ္ ၄၀၀ ေတာင္းဦးမွာလား ယံုခ်င္ေပမယ့္ မယံုတာ အျပစ္လား။
ဒီမုိကေရစီ ရထားႀကီး
လာပါၿပီ။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္က စထြက္လာတဲ့ ဒီမုိကေရစီရထားႀကီး ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္မယ္။ ျပည္သူ ဗဟုိျပဳမယ္။ ပညာေရး အဆင့္ျမႇင့္မယ္။ က်န္းမာေရး အဆင့္ျမႇင့္မယ္ဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြကို ဒီမုိကေရစီ ရထားေပၚ တက္စီးခိုင္းေနပါၿပီ။ ရထားေပၚ တက္စီးၿပီးမွာ ရထားခ အဆမတန္မ်ား ေတာင္းေနရင္ ဒုကၡဆုိတာ ခရီးသည္ ျပည္သူေတြခမ်ာ ရထားႀကီးကို မယံုရဲယံုရဲနဲ႔ ရထားနားမွာ ရစ္၀ဲရစ္၀ဲ လုပ္ေနၾကပါတယ္။ မစီးလို႔ကလည္း သြားရမယ့္ ခရီးက ေရာက္မွာမဟုတ္ေလေတာ့ ေနာက္ဆံုး ရထားေပၚ တက္ေနၾကရပါၿပီ။
ဒီမိုကေရစီ ရထားႀကီးက အမွန္တကယ္ ျပည္သူသြားလိုတဲ့ ဒီမုိကေရစီ ဘူတာ႐ံုကို ေဘးကင္းလံုျခံဳစြာ ေမာင္းပို႔မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ေဆာင့္ေဆာင့္ေအာင့္ေအာင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေမာင္းပို႔မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ တက္ကုန္ဖြင့္ၿပီး ေခ်ာက္ထဲေမာင္းခ် သြားမွာလား ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ျပန္ေမာင္းသြားၿပီး မူလထြက္ခဲ့တဲ့ ဘူတာမွာ ျပန္ရပ္မွာလား။
ေနာက္ဆံုးျမန္မာျပည္ မီးရထား ထံုးစံအတုိင္း စက္ေခါင္းပ်က္ၿပီလို႔ေျပာၿပီး ရထားကို ေရွ႕မတုိး ေနာက္မဆုတ္ ရပ္ထားမွာလား။
ျပည္သူကေတာ့ ဘူတာ႐ံုမွာ ဆုိက္ထားတဲ့ ရထားကို မစီးမျဖစ္လို႔ စီးရမွာပါ။ က်ပ္ ၁၀ ျဖစ္ျဖစ္၊ က်ပ္ ၂၀၀ ျဖစ္ျဖစ္၊ က်ပ္ ၄၀၀ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စီးရမွာပဲ။
အဆင့္ျမင့္ ရထားႀကီးနဲ႔ ခရီးသည္ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္အုိးအိမ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတဲ့ စက္ေခါင္းေမာင္းသူရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈ စိတ္ေကာင္းေစတနာ ရွိမႈတုိ႔နဲ႔ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ ခရီးသြားရရင္ျဖင့္ ရထားခ က်ပ္ ၄၀၀ ဆုိလည္း ေပးမွာပါ။
ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ကုိ တကယ္ေဖာ္ေဆာင္ေနတာ ဆုိရင္လည္း ျပည္သူေတြဘက္က ေသြး၊ ေခြၽးမက အသက္ပါ ေပးရေပးရ ေပးမွာပါ။ ၈၈ အေရးေတာ္ပံု၊ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး စတဲ့အေရးေတာ္ပံုေတြက သက္ေသရွိပါတယ္။ ျပည္သူေတြ ထပ္မံေသြးေျမ မက်ေအာင္ ဒီမုိကေရစီ ရထားႀကီးကို မတိမ္းမေစာင္း ဦးေဆာင္ေမာင္းႏွင္ ေပးၾကပါလို႔ ...။