Wednesday, May 01, 2013
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသား သစ္ခိုးထုတ္သူမ်ားႏွင့္ အဂတိတရား လိုက္စားသူမ်ားေၾကာင့္ ေမွာင္ခိုသစ္ ခိုးထုတ္မႈ အရွိန္ျမင့္တက္လာေၾကာင္း တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္မွ ေပးပို႔ေသာ သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။
"ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရႊလီဘက္မွ ေတြ႕ရတဲ့ သစ္ပံုေတြက ျမင္မေကာင္း ၾကည့္မေကာင္းပဲ။ ထားစရာ ေနရာေတာင္ မရွိသေလာက္ပါ။ ျမန္မာျပည္မွာေကာ သစ္ေတာေတြ က်န္ေသးရဲ႕လားလို႔ ေမးလို႔ရတယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အစီးေရ ၂၇၀ နဲ႔ ၃၀၀ ၾကားမွာ ရွိပါတယ္။ ၁၂ ဘီးကား၊ ၂၂ ဘီးကားေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္တင္ေနတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘက္ကလည္း တစ္ခုခု ေျပာသင့္ေနၿပီလို႔ ထင္တယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္အသား ဖဲ့ယူသလုိ ခံစားရလို႔ ေျပာျပတာပါ" ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
အပင္ႀကီးေတြ ၂၂ ဘီးကားနဲ႔ ေျခာက္လံုးေလာက္ပဲ ရတယ္ဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အျမစ္ပါမခ်န္ဘူး၊ ပင္စည္ကို သစ္လုပ္တယ္။ အကိုင္းအခက္ကို မီးေသြးဖုတ္တယ္။ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားကို export ျပန္ လုပ္တယ္။ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ေနတယ္ . . . . .
ယင္းကဲသို႔ သစ္ေမွာင္ခိုဂိုဏ္းမ်ား ထုတ္ယူလာသည္မွာ ၂၀၁၁ ခုနွစ္ ဇြန္လေနာက္ပိုင္း ျမန္မာစစ္တပ္နွင့္ KIA တို႔အၾကား တိုက္ပြဲမ်ား စတင္ခ်ိန္မွစျပီး အရွိန္ျမင့္တက္လာေၾကာင္း၊ နယ္ေျမမေအးခ်မ္းသည့္အေပၚ ပိုမို အခြင့္အေရးယူ အသံုးခ်ေနသည့္ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။ လက္ရွိ အေနအထားမ်ားသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားတို႔ ျပည္တြင္းတြင္ ႏိုင္ငံသားမ်ားထက္ပင္ အခြင့္အေရးထက္ ပိုရေနေၾကာင္း၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ မရွိသည့္ အေနအထားတြင္ အခြင့္ေကာင္းယူျခင္း၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ရွိေနျခင္း၊ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ သြားသည့္ ေခတ္စနစ္တစ္ခု ထြန္းကားေနျခင္းတို႔မွာ အဓိက အေၾကာင္းရင္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ၾကသည္။
"သူတို႔ ၀င္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ယႏၱရားနဲ႔ကိုယ့္ ကိုယ့္နဲ႔ကိုယ္ လာသယ္ေနၾကတာေလ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုးမိတ္ေလာက္က ဆင္းလာတာ။ အခုဆို စစ္ကိုင္းတိုင္း မႏၲေလးတိုင္းေလာက္အထိ ေရာက္လာျပီ။ သိပ္ေျပာင္က်ၿပီး သိပ္မတရားမႈေတြ မ်ားေနၿပီ။ အပင္ႀကီးေတြ ၂၂ ဘီးကားနဲ႔ ေျခာက္လံုးေလာက္ပဲ ရတယ္ဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အျမစ္ပါမခ်န္ဘူး၊ ပင္စည္ကို သစ္လုပ္တယ္။ အကိုင္းအခက္ကို မီးေသြးဖုတ္တယ္။ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားကို export ျပန္ လုပ္တယ္။ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ေနတယ္" ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ ေရႊလီတြင္ သစ္လံုးကားမ်ား ေန႔စဥ္၀င္ထြက္ သြားလာေနၾကေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ဤမွ်ေပါမ်ားေသာ သစ္မ်ား မရနိုင္ေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳမိန္႔မရွိဘဲ သစ္ထုတ္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း။ ထုတ္ယူပါက ျပင္းထန္စြာ အေရးယူ ခံရတတ္ေၾကာင္း။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္ဘက္မွ ေမွာင္ခိုသစ္ မ်ားမ်ား၀င္လာသည့္အေပၚ တ႐ုတ္ဘက္က ပိတ္ပင္ထားျမစ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ တစ္တန္ကို တ႐ုတ္ ယြမ္ေငြ ၁၂၀၀ ကို အေကာက္အခြန္အေနျဖင့္ ေကာက္ယူေၾကာင္း၊ ျမန္မာဘက္မွ အလကားနီးပါးႏွင့္ ရသည္ဆိုေတာ့ တစ္တန္ ၁၂၀၀ ေပးလိုက္ရလည္း ေမွာင္ခိုသမားမ်ားအတြက္ ဘာမွထိခိုက္မႈ မရွိေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
"ဘာေၾကာင့္ ေမွာင္ခိုမႈမ်ား ဤမွ်ေလာက္အထိ ေဟာ့ေဟာ့ရမ္းရမ္း လုပ္ေနၾကတာလဲ မသိဘူး။ ျမန္မာျပည္က သစ္ေတြေကာ က်န္ဦးမွာလား ေမးစရာရွိတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ကမၻာေပၚတြင္ ဒုတိယ စီးပြားေရးအရ အင္အားအႀကီးဆံုး ႏိုင္ငံျဖစ္ေနတယ္။ စက္မႈဖြင့္ျဖိဳးမႈကို ေစာင္းေပးလိုက္တဲ့အခါ တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္မႈႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးမႈတို႔ကို ခံစားလာရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ေနမျမင္ရ။ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္လွ်င္ မီးခိုးေငြ႕မ်ားလို၊ မိုးေမွာင္က်ေနသလို ထင္ရတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ မိုးရြာခ်လိုက္မွသာ ေနကိုျမင္ေတြ႕ခြင့္ ရတယ္။ ဒါက သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ။ သူႏိုင္ငံ စီးပြားေရး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ယူသည့္အတြက္ သူျပန္ေပးဆပ္လိုက္ရတာပါ။ အခုသူ႔နိုင္ငံတြင္ လုပ္ခြင့္မရသည့္ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ အိပ္မက္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာၿပီးအေကာင္ထည္ ေဖၚၾကတယ္။ ေဖာ္ခြင့္လည္း ရထားၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ေတာင္ကတံုးေတြပဲ က်န္ေတာ့ရင္ ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိလဲ ေမးစရာ ရွိလာေပလိမ့္မယ္။ ဒီအတိုင္းဆိုပါက သစ္ေတာေတာအားလံုး ဆံုးရႈံးျပီး သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးသည့္ဒဏ္ကို ျပည္သူမ်ားက ခံစားၾကရမယ္" ဟု သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး ပညာရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။
တ႐ုတ္ျမန္မာ နယ္စပ္ေဒသရွိ သစ္ေမွာင္ခိုကားမ်ားအား ဧၿပီလဆန္းပိုင္းတြင္ ေတြ႕ရစဥ္
Eleven Media Group
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသား သစ္ခိုးထုတ္သူမ်ားႏွင့္ အဂတိတရား လိုက္စားသူမ်ားေၾကာင့္ ေမွာင္ခိုသစ္ ခိုးထုတ္မႈ အရွိန္ျမင့္တက္လာေၾကာင္း တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္မွ ေပးပို႔ေသာ သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။
"ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရႊလီဘက္မွ ေတြ႕ရတဲ့ သစ္ပံုေတြက ျမင္မေကာင္း ၾကည့္မေကာင္းပဲ။ ထားစရာ ေနရာေတာင္ မရွိသေလာက္ပါ။ ျမန္မာျပည္မွာေကာ သစ္ေတာေတြ က်န္ေသးရဲ႕လားလို႔ ေမးလို႔ရတယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အစီးေရ ၂၇၀ နဲ႔ ၃၀၀ ၾကားမွာ ရွိပါတယ္။ ၁၂ ဘီးကား၊ ၂၂ ဘီးကားေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္တင္ေနတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘက္ကလည္း တစ္ခုခု ေျပာသင့္ေနၿပီလို႔ ထင္တယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္အသား ဖဲ့ယူသလုိ ခံစားရလို႔ ေျပာျပတာပါ" ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
အပင္ႀကီးေတြ ၂၂ ဘီးကားနဲ႔ ေျခာက္လံုးေလာက္ပဲ ရတယ္ဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အျမစ္ပါမခ်န္ဘူး၊ ပင္စည္ကို သစ္လုပ္တယ္။ အကိုင္းအခက္ကို မီးေသြးဖုတ္တယ္။ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားကို export ျပန္ လုပ္တယ္။ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ေနတယ္ . . . . .
ယင္းကဲသို႔ သစ္ေမွာင္ခိုဂိုဏ္းမ်ား ထုတ္ယူလာသည္မွာ ၂၀၁၁ ခုနွစ္ ဇြန္လေနာက္ပိုင္း ျမန္မာစစ္တပ္နွင့္ KIA တို႔အၾကား တိုက္ပြဲမ်ား စတင္ခ်ိန္မွစျပီး အရွိန္ျမင့္တက္လာေၾကာင္း၊ နယ္ေျမမေအးခ်မ္းသည့္အေပၚ ပိုမို အခြင့္အေရးယူ အသံုးခ်ေနသည့္ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။ လက္ရွိ အေနအထားမ်ားသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားတို႔ ျပည္တြင္းတြင္ ႏိုင္ငံသားမ်ားထက္ပင္ အခြင့္အေရးထက္ ပိုရေနေၾကာင္း၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ မရွိသည့္ အေနအထားတြင္ အခြင့္ေကာင္းယူျခင္း၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ရွိေနျခင္း၊ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ သြားသည့္ ေခတ္စနစ္တစ္ခု ထြန္းကားေနျခင္းတို႔မွာ အဓိက အေၾကာင္းရင္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ၾကသည္။
"သူတို႔ ၀င္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ယႏၱရားနဲ႔ကိုယ့္ ကိုယ့္နဲ႔ကိုယ္ လာသယ္ေနၾကတာေလ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုးမိတ္ေလာက္က ဆင္းလာတာ။ အခုဆို စစ္ကိုင္းတိုင္း မႏၲေလးတိုင္းေလာက္အထိ ေရာက္လာျပီ။ သိပ္ေျပာင္က်ၿပီး သိပ္မတရားမႈေတြ မ်ားေနၿပီ။ အပင္ႀကီးေတြ ၂၂ ဘီးကားနဲ႔ ေျခာက္လံုးေလာက္ပဲ ရတယ္ဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အျမစ္ပါမခ်န္ဘူး၊ ပင္စည္ကို သစ္လုပ္တယ္။ အကိုင္းအခက္ကို မီးေသြးဖုတ္တယ္။ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားကို export ျပန္ လုပ္တယ္။ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ေနတယ္" ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ ေရႊလီတြင္ သစ္လံုးကားမ်ား ေန႔စဥ္၀င္ထြက္ သြားလာေနၾကေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ဤမွ်ေပါမ်ားေသာ သစ္မ်ား မရနိုင္ေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳမိန္႔မရွိဘဲ သစ္ထုတ္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း။ ထုတ္ယူပါက ျပင္းထန္စြာ အေရးယူ ခံရတတ္ေၾကာင္း။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္ဘက္မွ ေမွာင္ခိုသစ္ မ်ားမ်ား၀င္လာသည့္အေပၚ တ႐ုတ္ဘက္က ပိတ္ပင္ထားျမစ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ တစ္တန္ကို တ႐ုတ္ ယြမ္ေငြ ၁၂၀၀ ကို အေကာက္အခြန္အေနျဖင့္ ေကာက္ယူေၾကာင္း၊ ျမန္မာဘက္မွ အလကားနီးပါးႏွင့္ ရသည္ဆိုေတာ့ တစ္တန္ ၁၂၀၀ ေပးလိုက္ရလည္း ေမွာင္ခိုသမားမ်ားအတြက္ ဘာမွထိခိုက္မႈ မရွိေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
"ဘာေၾကာင့္ ေမွာင္ခိုမႈမ်ား ဤမွ်ေလာက္အထိ ေဟာ့ေဟာ့ရမ္းရမ္း လုပ္ေနၾကတာလဲ မသိဘူး။ ျမန္မာျပည္က သစ္ေတြေကာ က်န္ဦးမွာလား ေမးစရာရွိတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ကမၻာေပၚတြင္ ဒုတိယ စီးပြားေရးအရ အင္အားအႀကီးဆံုး ႏိုင္ငံျဖစ္ေနတယ္။ စက္မႈဖြင့္ျဖိဳးမႈကို ေစာင္းေပးလိုက္တဲ့အခါ တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္မႈႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးမႈတို႔ကို ခံစားလာရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ေနမျမင္ရ။ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္လွ်င္ မီးခိုးေငြ႕မ်ားလို၊ မိုးေမွာင္က်ေနသလို ထင္ရတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ မိုးရြာခ်လိုက္မွသာ ေနကိုျမင္ေတြ႕ခြင့္ ရတယ္။ ဒါက သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ။ သူႏိုင္ငံ စီးပြားေရး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ယူသည့္အတြက္ သူျပန္ေပးဆပ္လိုက္ရတာပါ။ အခုသူ႔နိုင္ငံတြင္ လုပ္ခြင့္မရသည့္ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ အိပ္မက္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာၿပီးအေကာင္ထည္ ေဖၚၾကတယ္။ ေဖာ္ခြင့္လည္း ရထားၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ေတာင္ကတံုးေတြပဲ က်န္ေတာ့ရင္ ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိလဲ ေမးစရာ ရွိလာေပလိမ့္မယ္။ ဒီအတိုင္းဆိုပါက သစ္ေတာေတာအားလံုး ဆံုးရႈံးျပီး သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးသည့္ဒဏ္ကို ျပည္သူမ်ားက ခံစားၾကရမယ္" ဟု သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး ပညာရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။
တ႐ုတ္ျမန္မာ နယ္စပ္ေဒသရွိ သစ္ေမွာင္ခိုကားမ်ားအား ဧၿပီလဆန္းပိုင္းတြင္ ေတြ႕ရစဥ္
Eleven Media Group