ႏိုင္ေက်ာ္
ၾသဂုတ္ ၁၉၊ ၂၀၁၁
ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း
မဆလေခတ္ ၁၉၅၆၊ ၁၉၆၃၊ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ေတြမွာ အေထြေထြ
လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေတြ ေၾကညာခဲ့တယ္။ အေထြေထြ ဆိုတဲ့ အတြက္
အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ ရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ၿပီး ဖမ္းဆီး
ေထာင္ခ်ထားတဲ့ လူအားလံုး အက်ံဳး၀င္ေစခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ ျပည္ပေရာက္ အတိုက္အခံအင္အားစုအားလံုးနဲ႔
လက္နက္ကိုင္ အင္အားစုအားလံုးကို အက်ံဳး၀င္ေစခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ေခၚခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရ အဆက္ဆက္က အာဏာ
တည္ျမဲေရးနဲ႔ အာဏာခြဲေ၀ မေပးခ်င္တာေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ
အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္ျပယ္ခဲ့ရပါတယ္။
န၀တ၊
နအဖ ေခတ္မွာ အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို
အသံုးမျပဳေတာ့ဘဲ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္၊ လြတ္ၿငိမ္းသက္သာခြင့္ ဆိုတဲ့
စကားလံုးေတြကိုသာ အသံုးျပဳလာတာကို ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ န၀တ၊ နအဖ လက္ထက္
လြတ္ၿငိမ္းသက္သာခြင့္ (၁၄) ႀကိမ္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ လြတ္ေျမာက္လာတဲ့
အက်ဥ္းသားေပါင္း ၁၁၇,၈၃၆ ဦးအနက္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၅၈၉ ဦးသာ
ပါ၀င္ပါတယ္။ ရာႏႈန္းအားျဖင့္ ၀.၅ သာ ပါ၀င္တာပါ။
ဒီလိုလႊတ္ေပးရာမွာ လြတ္ခါနီး၊ လြတ္ရက္ေစ့ သူေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
လႊတ္ေပးတဲ့
အခ်ိန္ကာလေတြကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ တပ္မေတာ္ ေရႊရတု အထိမ္းအမွတ္က လြဲၿပီး
စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီးခ်ိန္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊ အာဏာရယူခ်ိန္၊ အာဆီယံ
အဖြဲ႔၀င္ ျဖစ္ၿပီးစအခ်ိန္၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရး
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ၾသဇာႀကီးမားတဲ့ သံတမန္မ်ား လာေရာက္ခ်ိန္၊
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညႊန္႔ကုိ ဖမ္းၿပီးစအခ်ိန္၊ ေရြးေကာက္နီးခ်ိန္ စသျဖင့္
ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ဖိအားေတြ သိပ္ႀကီးတဲ့အခ်ိန္ေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနတာကို
ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါဟာ
ႏုိင္ငံေရးကစားကြက္ အေနနဲ႔ ေရႊ႔တဲ့ အကြက္ေတြပဲ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၀.၅ ရာႏံႈးသာ ပါ၀င္ေနတာကိုက ဟန္ျပသက္သက္သာ
လုပ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ညႊန္ျပေနတာပါ။
၁၉၈၉
ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အထိ ႏုိင္ငံေတာ္မွ လြတ္ၿငိမ္းသက္သာခြင့္ႏွင့္
က်င့္ထံုးဥပေဒပုဒ္ပ ၄၀၁(၁) အရ လြတ္ၿငိ္မ္းသက္သာခြင့္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့မႈမ်ား
စဥ္
|
ရက္စြဲ
|
အမိန္႔အမွတ္
|
အက်ဥ္းသား
| |
က်ား
|
မ
| |||
၁
|
၂ဝ၊ ၇၊ ၈၉
|
ႏိုင္ငံေတာ္ျငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖဲြ႔အမိန္႔အမွတ္ (၄/၈၉)
|
၂၈၄၅၃
| |
၂
|
၂၄၊ ၄၊ ၉၂
|
ႏိုင္ငံေတာ္ျငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖဲြ႔အမိန္႔အမွတ္ (၁၁/၉၂)
|
၂၃၉၃
| |
၃
|
၁၊ ၁၊ ၉၃
|
ႏိုင္ငံေတာ္ျငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖဲြ႔အမိန္႔အမွတ္ (၁/၉၃)
|
၁၇ဝ၈
| |
၄
|
၂၅၊ ၃၊ ၉၅
|
ပထရ၏၂၅၊ ၃၊ ၁၉၉၅ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ၁ဝဝ/၁-ရဖ(၃၁)ပထရ(တပ္မေတာ္ေရႊရတုအထိ္မ္းအမွတ္)
|
၂၃၉ဝ၁
| |
၅
|
၁၊ ၁၂၊ ၉၇
|
ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြ႔ံျဖိဳးေရးေကာင္စီအမိန္႔အမွတ္(၁/၉၇)
|
၄၃၆၇
| |
၆
|
၁၈၊ ၁၁၊ ဝ၄
|
ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြ႔ံျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၁၈-၁၁-၂ဝဝ၄၊ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ဝ၆/နယက(ဥ)/မည
|
၃၂ဝ၈
|
၇၂၉
|
၇
|
၂၅-၁၁- ဝ၄
|
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၂၅-၁၁-၂ဝဝ၄၊ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ဝ၄/နယက(ဥ)/မည
|
၄၃၆၉
|
၉၄၂
|
၈
|
၁ဝ-၁၂-ဝ၄
|
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြံျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၁ဝ-၁၂-၂ဝဝ၄၊ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ဝ၄/နယက(ဥ)/မည
|
၄၃၈ဝ
|
၆၉ဝ
|
၉
|
၃-၁-ဝ၅
|
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖံြ႔ျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၃၁-၁၂-၂ဝဝ၄၊ ရက္စဲြပါအစာအမွတ္၊ ဝ၄/နယက(ဥ)/မည
|
၄၆၁၄
|
၉၇၄
|
၁၀
|
၃-၇-ဝ၅
|
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြံျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၃-၇-၂ဝဝ၅၊ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ဝ၄/နယက(ဥ)မည
|
၃၇၉
|
၁၃
|
၁၁
|
၂-၁-ဝ၇
|
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၂-၁-၂ဝဝ၇၊ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ဝ၄/နယက(ဥ)မည
|
၂၄၃၉
|
၃၉၂
|
၁၂
|
၁၅-၁၁-ဝ၇
|
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၁၅-၁၁-၂ဝဝ၇၊ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ဝ၆/နယက(ဥ)မည
|
၇၃၄၂
|
၁၂၁ဝ
|
၁၃
|
၂၃-၉-ဝ၈
|
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြ႔ံျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၂၃-၉-၂ဝဝ၈၊ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ၁၁/နယက(ဥ)မည
|
၇၈၉၃
|
၁၁ဝ၉
|
၁၄
|
၂ဝ-၂-ဝ၉
|
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးေကာင္စီ ၂ဝ-၂-၂ဝဝ၉၊ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ဝ၆/နယက(ဥ)မည
|
၅၅၇၁
|
၇၄၂
|
| |
စုစုေပါင္း
|
၁ဝ၁ဝ၃၅
|
၆၈ဝ၁
|
၁၉၉၀ ေက်ာ္ကာလမ်ားမွာ လက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားနဲ႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ ပထမပိုင္းေတာ့ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔မ်ားကို ေထာက္ပ့ံေၾကးေတြေပးခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ အစီအစဥ္တက် ၿဖိဳခြဲခဲ့တာကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေထာက္ပ့ံေၾကးေတြ ျဖတ္ပစ္တာ၊ ၎တို႔ ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏုိင္မယ့္ လက္ေရြးစင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ဖဲ့ထုတ္ စည္းရံုးၿပီး အက်ိဳးစီးပြားေတြ ခ်ေပးခဲ့တာေတြပါ။ ၁၉၉၅ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျပည္သူ႔စစ္၊ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြအျဖစ္ အတင္းအၾကပ္ အသြင္ေျပာင္းေစခဲ့တယ္။ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔႔မ်ားကိုေတာ့ နည္းမ်ိဳးစံု စြပ္စြဲၿပီး အျမစ္ျပဳတ္ ေခ်မႈန္းေရး လမ္းစဥ္ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာ ဒီကေန႔တိုင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ၾက့ံဖြံ႔အစိုးရ
တက္လာၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးမလား ဆိုၿပီး
ေမွ်ာ္လင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေနသူမ်ားရွိသလို၊ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ
အသိုင္းအ၀ိုင္းကလည္း ေတာင္းဆိုမႈမ်ားလည္း ဆက္တိုက္ ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။ ၂၀၁၁
ေမလ ၁၆ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုး၏ အမိိန္႔ေၾကညာစာ အမွတ္ ၂၈/၂၀၁၁ ထြက္ေပၚလာတယ္။
အက်ဥ္းသားတိုင္းကို လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ၁ ရက္အလိုမွ ၁ ႏွစ္အတြင္း
က်န္ရွိသူမ်ားကို လႊတ္ေပးလိုက္တယ္။ ဒီေၾကညာခ်က္နဲ႔ အက်ဥ္းသား ၁၄၀,၀၀၀ ေက်ာ္
လြတ္ေျမာက္လာရာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ၆၅ ဦးသာ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။
သူတို႔ေတြဟာ လြတ္ေျမာက္ခါနီး လူေတြပါ။ ဒါဟာ အမည္ခံ အတုအေယာင္
လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ျမန္မာျပည္သူေတြ သတိထားမိၾကပါတယ္။
တဖက္မွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေတာင္းဆို
တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း၊ အစိုးရ၊ ကုလသမဂၢကိုပါ ေစာ္ကားရာေရာက္တဲ့
လုပ္ရပ္တခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု ၾသဂုတ္လထဲမွာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ လူမွဳေရး အဖြဲ႔အစည္း ကုိယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံု မိန္႔ခြန္းေျပာရာမွာ
ျပည္ပမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားကို ျပန္လာမယ္ဆို စဥ္းစားေပးမယ္
ဆိုတာပါ။ တရား၀င္စာထုတ္တာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘဲ ၾကံဳလို႔ ေျပာရအံုးမယ္ဆိုတယ္
အေပါက္ပါပဲ။ အႏွစ္သာရအားျဖင့္လည္း အမွားေတြကို ၀န္ခံၿပီး
ေပးတဲ့အျပစ္ခံပါ့မယ္၊ က်ေနာ္၊ က်မတို႔ကို ခြင့္လႊတ္ပါ၊ သနားပါဆိုၿပီး
ေခါင္းငံု႔ ၀င္ရမယ့္ သေဘာပါပဲ။ ဆိုေတာ့ ေပးတဲ့အျပစ္ ခံမယ္ ဆိုမွေတာ့
လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ဘယ္ဟုတ္ေတာ့မလဲ။ ဒါေတာင္ ႀကိဳဆိုတဲ့စကားမဟုတ္ဘဲ
စဥ္းစားေပးမယ္ ဆိုတာေလာက္ပါပဲ။ လက္ရွိ အာဆီယံမွာ ဥကၠ႒ ျဖစ္ဖို႔
မ်က္စပစ္လိုက္တာနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ ဖိအားေတြ ေလ်ာ့က်လာေစေရး ဆိုတာထက္ေတာ့
မပိုပါဘူး။ ဆိုလိုတာက တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္းလွမ္းခ်က္
မဟုတ္တာ ထင္ရွားပါတယ္။
တခ်ိန္တည္းမွာ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတာေတြကို ေဖာ္ျပေနပါတယ္။
ေဆြးေႏြးရာမွာလည္း ပါတီကိုယ္စား ေဆြးေႏြးတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ
ႏိုင္ငံသားတဦးအေနနဲ႔ ေဆြးေႏြးတာသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုျပန္ပါတယ္။ န၀တ၊ နအဖ
ေခတ္ကတည္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေဆြးေႏြးလာတာ အႀကိမ္ေပါင္း မနည္းေတာ့သလို
တဖက္သတ္ သတင္းထုတ္ျပန္တာမ်ိဳးပဲ လုပ္ခဲ့တာပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ သိသာ
ထင္ရွားတဲ့ ရလာဒ္မ်ိဳး ထြက္လာတာ မေတြ႔ရပါဘူး။ အစိုးရဖက္က ေဆြးေႏြး
အေျဖရွာေနပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြက
မလိုက္ေလ်ာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားေနလိုု႔ အဆင္မေျပေသးပါ ဆိုတာေတြ
ေတာက္ေလွ်ာက္ ေျပာဆိုေနတာပါ။ ပါတီကို အသင္းအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းျခင္း
မွတ္ပံုတင္ေရးကိုပဲ ေစာင္းေပးေျပာဆို ေရးသားေနတာကိုလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။
တရား၀င္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ တရား၀င္ အႏိုင္ရရွိတဲ့ ပါတီျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့
ဘယ္ေသာအခါမွ ေျပာဆိုျခင္းမရွိပါဘူး။ ဒီလို ဟန္ျပ ေတြ႔ဆံု
ေဆြးေႏြးေနတာေတြဟာလည္း အခ်ိန္ဆြဲေနျခင္း၊ တဖက္မွာ ႏုိင္ငံတကာကို
လည့္ဖ်ားေနျခင္းပဲလို႔ ယူဆရမွာပါ။
အခုတခါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္လိုေသာ
လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေနနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႔မ်ားနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ အမိန္႔ထြက္လာျပန္တယ္။
တဆက္တည္းမွာပဲ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ တို႔ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
လိုလားတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ မဟုတ္ဘူး၊ မိုင္းေထာင္၊ ဗံုးခြဲ ျပည္သူေတြကို
ဒုကၡေပးေနတဲ့ ေသာင္းက်န္းသူေတြျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ
တမ်ိဳး၊ ႏုိင္ငံပိုင္ မီဒီယာေတြက တဖံု၊ ဂ်ာနယ္မ်ားကို ဖိအားေပးၿပီး
ထည့္ခိုင္း စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု တဖက္သတ္ စြပ္စြဲ
တိုက္ခိုက္ေနျခင္းပဲ။ ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အမွန္တကယ္ လိုလားတာ
မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေဖာ္ျပလိုက္တာပါပဲ။
လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ တန္းတူေရး၊ ညီမွ်ေရး၊
တရားမွ်တေရး ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြ မရလို႔ ခုခံစစ္ကို ဆင္ႏြဲေနၾကတာျဖစ္တယ္။
ဘယ္တိုင္းရင္းသားကမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျငင္းပယ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အထက္က
ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း လက္နက္ခ်၊ ျပည္သူ႔စစ္၊ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အသြင္ေျပာင္း
စသျဖင့္ လက္ေအာက္ခံလုပ္ပစ္တဲ့ လမ္းစဥ္ကို အစိုးရအဆက္ဆက္က က်င့္သံုးေနလို႔
ခုခ်ိန္ထိ လက္နက္ကိုင္ေနၾကတာပါ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးတဲ့
အဆင့္မွာလည္း တံမ်က္စည္းလွဲတဲ့လူနဲ႔ အရင္ေတြ႔၊ ၿပီးွမွ ရံုးေစနဲ႔ေတြ႔၊
ရံုး၀န္ထမ္းနဲ႔ေတြ႔၊ ဌာနမႈးနဲ႔ေတြ႔၊ ငါ့အတြင္းေရးမႈးနဲ႔ေတြ႔ ေနာက္ဆံုးမွ
ငါနဲ႔ေတြ႔မယ္ ဆိုတဲ့ မ်ားေျမာင္လွတဲ့ အဆင့္ေတြ ခြဲျခားထားတာဟာလည္း
ေစ်းဆစ္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖိတ္ေခၚခ်က္ေတြပါ။ ဒါဟာ
ရိုးသားျခင္းကင္းမဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္းလွမ္းခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး အတြက္တကယ္ ကမ္းလွမ္းမယ္ဆိုရင္ ျပင္ဆင္ထားရမယ့္ အခင္းအက်င္းေတြ ရွိရပါတယ္။
ႏုိင္ငံေရးအရ ဖမ္းဆီးထားတဲ့သူေတြကို ခြ်င္းခ်က္မရွိ လႊြတ္ေပးေရး၊
ႏိုင္ငံရပ္ျခားေရာက္ေနတဲ့ မည္သည့္ အတိုက္အခံမဆို ေဘးကင္း လံုျခံဳစြာ ျပန္လာႏုိင္ေရး
တႏုိင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ အေနျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး၊
တဖက္သတ္ ေျပာဆိုစြပ္စြဲမႈေတြ ရပ္ဆိုင္းၿပီး ႏိုင္ငံေရးအရ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး အေျဖရွာေရး၊
ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္
လြတ္လပ္စြာ ပါ၀င္လာႏုိင္ေရး စတဲ့ အခင္းအက်င္းေတြကို ဖန္တီးထားႏုိင္မွသာ
စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္းလွမ္းခ်က္ျဖစ္လာမွာပါ။ စစ္မွန္တဲ့ အမ်ိဳးသား
ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ကမ္းလွမ္းမႈ ျဖစ္လာမွာပါ။
ၾက့ံဖြံ႔ အစိုးရက ဒီလို အခင္းအက်င္းမ်ိဳး ဖန္တီးဖို႔ ဆႏၵမရွိဘူးဆိုတာလည္း အခုလုပ္ရပ္ေတြက မီးေမာင္းထိုးျပေနတာပါ။
အေယာင္ေဆာင္္
လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္၊ အေယာင္ေဆာင္္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းခ်က္၊
အေယာင္ေဆာင္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးမႈ စတဲ့ ဟန္ျပလုပ္ရပ္မ်ားဟာ လက္ရွိအစိုးရရဲ့
သြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ားကို ထင္ဟပ္ေစတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ားျဖစ္ေနမွာပါ။
ႏိုင္ေက်ာ္
၁၉၊ ၈၊ ၂၀၁၁
.
0 comments:
Post a Comment