Tuesday, June 29, 2010

ေရလမ္းေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းျခင္း လုပ္ငန္း မ်ားကိုလည္း ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသို႔ ကန္ထ႐ိုက္စနစ္ျဖင့္ခြင့္ ျပဳ သြားမည္

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ သေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ထြက္ သြားလာႏုိင္ေရးအတြက္ ရန္ကုန္ ျမစ္ေၾကာင္းကို ျပဳျပင္ရန္ ထိုင္းကုမၸဏီ တစ္ခုက တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္ရန္ ကမ္းလွမ္းထားေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းသည္ river port တစ္ခု ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရစူးနက္ေသာ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ေရာက္ ဆိုက္ကပ္ႏုိင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔အျပင္ Monkey point ဟုေခၚေသာ အတြင္း ေသာင္ခံုႏွင့္ Elephant point ဟုေခၚေသာ အျပင္ေသာင္ခံုမ်ား ပါရွိေနရာ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ဝင္ေရာက္မည့္ သေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ ပင္လယ္ ဒီေရတက္ခ်ိန္ကို ေစာင့္၍ သြားလာရေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ျမစ္တြင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား သြားလာရ လြယ္ကူ အဆင္ေျပေစရန္အတြက္ ထိုင္းကုမၸဏီ တစ္ခုမွ ျမစ္ေၾကာင္း ျပဳျပင္ရန္ လာေရာက္ ကမ္းလွမ္းမႈမ်ား ရွိေနၿပီး လက္ရွိ အခ်ိန္ထိမူ အဆိုပါ ကမ္းလွမ္းမႈအား လက္သင့္ခံျခင္း ရွိ၊ မရွိ တိက်စြာ မသိရွိရေသးေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ ကမ္းလွမ္းခ်က္တြင္ ပါရွိသည့္ လုပ္ေဆာင္မည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေပၚႏုိင္သည့္ အက်ဳိးအျပစ္မ်ားအား ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားက ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ရန္လည္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ ေလ့လာမႈျပဳလုပ္မည့္ ပညာရွင္မ်ားတြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၊ ျမန္မာ့ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ စသည္တို႔မွ ေရေၾကာင္းဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ပါဝင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ “ထိုင္းကုမၸဏီက ေျပာလာတဲ့ အခ်က္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဒါဟာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိ၊ မရွိ ျပန္ၿပီး ေလ့လာသြားရမွာပါ။ ဥပမာေျပာရရင္ ေသာင္ခံု ႏွစ္ခုကို တူးလိုက္ရင္ ေရစူးမ်ားတဲ့ သေဘၤာေတြ ဝင္ႏုိင္မွာလား။ ဒီလိုလုပ္လို႔ ျမစ္ေၾကာင္းကို ဘယ္လို သက္ေရာက္လာမလဲ။ ေသာင္တူးတယ္ ဆုိတာကလည္း လနဲ႔ခ်ီၾကာမွာေလ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဒါေတြကို သံုးသပ္ ေလ့လာသြားမွာပါ ”ဟု ျမန္မာ့ႏုိ္င္ငံ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္မွ ဆရာတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ လက္ေအာက္ရွိ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအား ပုဂၢလိကသို႔ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳမႈႏွင့္အတူ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္းရွိ အတြင္းစည္းခံုႏွင့္ အျပင္စည္းခံု ေသာင္တူးျခင္း လုပ္ငန္း၊ ေရလမ္းေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းျခင္း လုပ္ငန္း မ်ားကိုလည္း ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသို႔ ကန္ထ႐ိုက္စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျပဳသြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ဝင္ေရာက္၊ ထြက္ခြာ သြားလာေနသည့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ သေဘၤာမ်ားထံမွ ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းခ ျပန္လည္ ေကာက္ခံသြားရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

0 comments: