ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနာက္ ေျမာက္ဘက္မွာ
ရွိတဲ့ မယ္ေဟာင္ ေဆာင္ျမိဳ႕ရဲ႕ ေက်းလက္ ေဒသ ဘက္မွာ စစ္ေျပး ဒုကၡ သည္မ်ား
အျဖစ္ ထြက္ေျပး ေရာက္ရွိ လာႀကတဲ႔ ေႀကးကြင္း ပတ္ ကယန္း မိသားစု တို႔မွ
ေမြးဖြား လာခဲ႔ ႀကတဲ႔ တက္သစ္စ အမ်ိဳး သမီးငယ္ ေလးေတြဟာ သူတို႔ေလးေတြ
ခ်စ္ႏွစ္ သက္တဲ႔ ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္ အလာကို ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္း
သြားႏိုင္ဖို႔ ခက္ခဲမႈ ေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ ေနရပါတယ္။
ထိုအခက္အခဲ
ေတြေႀကာင္႔ အမ်ိဳး သမီးငယ္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ သူတို႔ တေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်း
မႈကို အဓိက ကိုယ္စား ျပဳတဲ႔ ေႀကးကြင္းေတြ ျဖဳတ္ပစ္ လိုက္ရ တာကို
ေတြ႔ရွိရပါတယ္။
ေႀကးကြင္းေတြကို တပ္ထားျခင္းေႀကာင္႔ ရသင္႔ရထိုက္၊
ရွိသင္႔ရွိထိုက္တဲ႔ အခြင္႔အေရးေတြ ဆံုးရႈံးေနၾကရတယ္လို႔ မႀကာေသးခင္က
တပ္ထားတဲ႔ ေႀကးကြင္းမ်ားကို ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ႀကတဲ႔ အပ်ိဳစင္ အမ်ိဳးသမီးတစုက
ဆိုပါတယ္။
တပ္ထားတဲ႔ ေႀကးကြင္းေတြကို သူတို႔တေတြ
မႀကိဳက္မႏွစ္သက္ေတာ႔လို႔ ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ႀကတာေတာ႔ မဟုတ္ပါ။ အေျခအေနတခုအရ
မျဖဳတ္ခ်င္ဘဲ ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ ႀကရတာျဖစ္ပါတယ္။
“က်မက ျပီးခဲ႔တဲ႔ ၂၀၀၅ခုႏွစ္မွာ စျဖဳတ္လိုက္ပါတယ္။ ပညာကို ဆက္လက္ သင္ယူခ်င္လို႔ပါ။ ဒီဟာတပ္ထားျပီး
ပညာသင္ခြင္႔ ရွိမယ္ဆိုရင္ က်မျပန္ျပီး တပ္မွာေပါ႔။” လို႔ အသက္ ၁၈ႏွစ္ အရြယ္ရွိတဲ႔ မူဆာက ေျပာျပပါတယ္။
ဆက္လက္ျပီးေတာ႔ သူမက “စိတ္မေကာင္းဘူး၊ ျဖဳတ္လိုက္ရတာ” တဲ႔။
မူဆာဟာ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္မွာ ဖြင္႔လွစ္ထားတဲ႔ ကရင္နီမွာ အျမင္႔ဆံုးေက်ာင္းျဖစ္တဲ႔ ဆယ္တန္းလြန္ ေက်ာင္းမွာ လက္ရွိ ပညာသင္ယူေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။
ေႀကးကြင္းေတြကို တပ္ထားတဲ႔အတြက္ “ရြာျပင္ထြက္လို႔ မရဘူး။ လြတ္လပ္ခြင္႔လည္း မရွိဘူး။ အေျခခံအခြင္႔အေရးေတြ မရွိဘူးေလ။ အဓိကေတာ႔ ပညာကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဆက္လက္သင္ယူခ်င္လို႔ ျဖဳတ္လိုက္တယ္” လို႔ အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ပညာဆက္လက္ သင္ယူေနတဲ႔ အသက္ ၁၆ႏွစ္အရြယ္ မူေသာင္းက ေျပာျပပါတယ္။
“ဒီဟာတတ္ထားရင္ က်မတို႔ လိုခ်င္တဲ႔ဟာေတြ ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူး။ က်မက အခု Leadership (ေခါင္းေဆာင္မႈ) ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းတက္ေနပါတယ္။ အကယ္၍ က်မ ဒီဟာေတြကို တပ္ျပီးတက္ရင္ သူတို႔(အာဏာပိုင္) ဘယ္ေပးတက္မလဲ။” လို႔ အသက္ ၂၂ႏွစ္ အရြယ္ရွိတဲ႔ မူေယာက ေျပာပါတယ္။
“က်မျဖစ္ခ်င္တာက ေက်ာင္းဆက္တက္မယ္၊ ေက်ာင္းျပီးသြားရင္ အခု က်မသင္ယူေနတဲ႔ ဖက္ဒရယ္ အေႀကာင္းကို က်မတို႔ လူေတြကို ျပန္လည္သင္ေပးမယ္။ က်မရဲ႕ ၀ါသနာက အဲတာဘဲ” လို႔ မူေယာက ဆက္လက္ ရွင္းျပပါတယ္။ မူေယာဟာ သူမတပ္ထားတဲ႔ ေႀကးကြင္းေတြကို ျပီးခဲ႔တဲ႔ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ စတင္ ျဖဳတ္ပစ္လိုက္တာပါ။
ယခုလို ေႀကးကြင္းမ်ားအား ျဖဳတ္ပစ္သူ အမ်ိဳးသမီးငယ္ အမ်ားစုဟာ အလယ္တန္းေက်ာင္း ေအာင္ျမင္ ျပီးဆံုးသြားသူမ်ား ျဖစ္ႀကပါတယ္။ အလည္တန္း ျပီးဆံုးသြားသူမ်ားအတြက္ ကယန္း ေက်းရြာမ်ားရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ ဖြင္႔လွစ္လွ်က္ရွိတဲ့ ကရင္နီ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၌ ဆက္လက္ သင္ယူႀကရပါတယ္။
ယခုအခါ မူလတန္းအဆင္႔ႏွင့္ အလယ္တန္းအဆင္႔ေတြမွာ ပညာသင္ယူ ေနဆဲရွိတဲ့ ေႀကးကြင္းတပ္ ကယန္း အမ်ိဳးသမီးငယ္ အခ်ိဳ႕တို႔ဟာလည္း ၎တို႔ရဲ႕ မိဘမ်ားက ပညာဆက္လက္ သင္ယူေစလိုတဲ့အတြက္ တပ္ထားတဲ့ ေႀကးကြင္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ ျဖဳတ္ေပးထားသူမ်ားလည္း ရွိေနႀကပါတယ္။
“ပညာေရးပိုင္းဆိုင္ရာ ဘက္ကို လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ျဖဳတ္လိုက္တာ ပိုေကာင္းတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ႔ မျဖဳတ္ဘဲနဲ႔ ဆက္တက္လို႔မွ မရတာ။ အျပင္ဘက္မွာ ဆက္လက္ ပညာရွာရင္လဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္မွ ရွာလို႔မရတာ။ ဒါေႀကာင္႔ သူ႔ကို က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳတင္ျပီးေတာ႔ ျဖဳတ္ထားေပးတယ္။” လို႔ အသက္ ၁၄ႏွစ္ အရြယ္ရွိတဲ႔ ညီမေလး မူပန္းရဲ႕ ေႀကးကြင္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ျဖဳတ္ေပး ထားရျခင္း၏ အေႀကာင္းအရင္းကို အစ္ကိုျဖစ္သူ ေမာင္ထန္က ေျပာျပသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
၎က “ႀကီးလာတဲ႔အခ်ိန္မွ ဟိုႀကံဳလာတဲ႔အခ်ိန္မွဘဲ ျဖဳတ္ေပးရင္ သူ႔အတြက္ ေနရ၊ ထိုင္ရ ပိုခက္သြားမယ္လို႔ ထင္တဲ႔အတြက္ ျဖဳတ္ထားေပးတာ ျဖစ္တယ္” လို႔ ဆက္လက္ ရွင္းျပပါတယ္။
မယ္ေဟာင္ေဆာင္ျမိဳ႕ႏွင္႔ မနီးမေ၀းမွာ ရွိေနတဲ႔ ေႀကးကြင္းတပ္ ကယန္းရြာသံုးရြာကို သြားေရာက္ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ထားခ်က္အရ ေႀကးကြင္းမ်ား ျဖဳတ္လိုက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး ၁၀ဦးထက္မနည္း ရွိေနေႀကာင္း သိရွိရပါတယ္။
ျဖဳတ္လိုက္ရတဲ႔ အဓိက အေႀကာင္းအရင္းကေတာ႔ တပါးႏိုင္ငံရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္မွာ ေႀကးကြင္းေတြ တပ္ထားျပီး ပညာကို ဆက္လက္သင္ယူႏိုင္ခြင္႔ မရွိတဲ႔ အျဖစ္ကေန လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဖို႔ဘဲ ျဖစ္တယ္လို႔ အမ်ားစုက ဆိုပါတယ္။
အခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ သူမတို႔၏ လံုျခံဳေရးအတြက္ အင္တာဗ်ဴး အလုပ္မခံဖို႔ ေတာင္းဆို ခဲ႔ႀကပါတယ္။ ဘာေႀကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ ယခုလို ေႀကးကြင္းေတြကို ျဖဳတ္လိုက္တဲ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ေဒသခံ အာဏာပိုင္ေတြႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ ရွိေနတဲ႔ သူတို႔က ျခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေႀကးျဖဳတ္ျပီး အတင္းျပန္တပ္ခိုင္းျခင္း ခံရသူမ်ားလည္း ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
“ပထမတခါ က်မထုတ္လိုက္တယ္၊ က်မတို႔ရြာမွာ တာ၀န္ယူေနတဲ႔ (ထိုင္း) မိန္းမႀကီးက ျပန္တပ္ခိုင္းတယ္။ က်မျပန္တပ္တယ္၊ မတပ္ခ်င္ဘဲ ေနာက္ထပ္တခါ ထပ္ထုတ္လိုက္တယ္။ ေနာက္က်မကို သူတို႔ ေခၚေတြ႔တယ္။ ျပန္တပ္ပါတဲ႔ မတတ္လို႔ရွိရင္ နင္ဒီရြာကေန ထြက္ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ က်မမိဘေတြလဲ က်မအဲလို ျဖဳတ္လိုက္တာကို မႀကိဳက္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔ သူတို႔ က်မကို မဆံုးရံႈးခ်င္ဘူးေလ၊ သူတို႔ က်မကိုခ်စ္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔ က်မ ျဖဳတ္လိုက္ရင္ မိဘနဲ႔လဲခြဲရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေႀကာင္႔ က်မကို ၁၀ရက္စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္ေပးပါလို႔ ေတာင္းခံခဲ႔တယ္။ ဒါေပမဲ႔ က်မ ထုတ္လိုက္ပါတယ္။” လို႔ အသက္ ၂၃နွစ္ အရြယ္ရွိတဲ႔ မူမူက ရွင္းျပပါတယ္။
ကယန္းသာယာရြာ၊ ေဟြ႔စူေထာက္ရြာနဲ႔ ေဟြ႔ပူးကဲရြာဆိုတဲ႔ ေႀကးကြင္းပတ္ ကယန္းရြာသံုးရြာဟာ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ျမိဳ႕နဲ႔ မနီးမေ၀းမွာပါ။ ကီလိုမီတာအားျဖင္႔ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ျမိဳ႕ကေန တရြာကို ၁၀ကီလိုမီတာ ေလာက္သာ ကြာေ၀းပါတယ္။ ျမန္မာနယ္စပ္နဲ႔လည္း နီးပါတယ္။ ကယန္းသာယာရြာဆိုရင္ ကရင္နီဒုကၡသည္ အမွတ္-၁ စခန္းနဲ႔ နီးပါတယ္။ ေဟြ႔စူေထာက္က ထိုင္းနယ္စပ္ ရြာေလးတရြာပါ။ ေႀကးကြင္းပါတ္ ကယန္းအခ်ိဳ႕က သူတို႔ရဲ႕ရြာ နံေဘးမွာ လာကပ္ေနတဲ႔ အတြက္ ေဟြ႔စူေထာက္ လို႔ နာမည္တြင္ သြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဟြ႔ပူးကဲကေတာ႔ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္အမွတ္-၁၀ ရဲ႕ဘက္မွာပါ။
အလည္သြားခ်င္သပါ့ ဆိုလွ်င္လည္း မယ္ေဟာင္ေဆာင္ ကေန ကားသို႔မဟုတ္ ဆိုင္ကယ္ေလးေတြကို ငွားျပီး ေန႔ခ်င္းျပန္ သြားလည္လို႔ ရပါတယ္။
အဲဒီရြာသံုးရြာမွာ ကယန္းမိသားစု၀င္ေပါင္း ၆၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ ကယန္းေတြ ကေတာ႔ ထိုရြာေလးေတြမွာ ေနထိုင္လာႀကတာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ၀န္းက်င္ ေလာက္ေတာင္ ရွိသြားႀကပါျပီ။ အမ်ားစုမွာေတာ႔ ျပီးခဲ႔တဲ႔ ၁၉၉၅ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ကရင္နီအမ်ိဳးသား တိုးတက္ေရးပါတီ (ေကအဲန္ပီပီ)ႏွင့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရတို႔၏ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရး ပ်က္ပ်ယ္သြားျပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းမွ ထြက္ေျပး ေရာက္ရွိ လာခဲ႔ႀကပါတယ္။
ေႀကးကြင္းတပ္ ကယန္းလူမ်ိဳးတို႔မွာ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြထက္ တမူထူးျခားတဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင္အယင္ ေတြေႀကာင္႔ ထိုင္းေဒသခံ အာဏာပိုင္ေတြက နယ္စပ္ဒုကၡသည္ စခန္းထဲမွာ မထားဘဲ စခန္းရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ ေနထိုင္ခိုင္းႀကပါတယ္။
ဒုကၡသည္စခန္းရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ ေနရတယ္ဆိုေပမဲ႔ ေႀကးကြင္းတပ္ထားတဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ရြာရဲ႕အျပင္ဘက္ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလာခြင္႔ မရွိဘဲ သူတို႔ရဲ႕အိမ္နဲ႔ ရြာထဲမွာဘဲ ေနထိုင္လာခဲ႔ႀကသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိသြားခဲ႔ႀကပါျပီ။
သူတို႔တေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္အလုပ္ဟာ ေနအိမ္ေရွ႕က ဆိုင္ခန္းပမာ ထိုးထားတဲ႔ တဲငယ္ေအာက္မွာ ထိုင္ျပီး ကိုယ္ေပၚ၌ ဆင္ယင္ထားတဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ အလွအပမ်ားကို အလည္လာတဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားနဲ႔ ဧည့္သည္မ်ားကို ျပသရတဲ႔ အလုပ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဧည့္သည္ပါးတဲ႔ ရက္ေတြမွာေတာ႔ လြယ္အိပ္နဲ႔ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါေတြကို အပိုအလွ်ံ၀င္ေငြ အတြက္ ယက္လုပ္ျပီး ေရာင္းခ်ရပါတယ္။
၎တို႔ရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္မ်ားဟာလည္း ရြာအျပင္ဘက္ထြက္၍ ထိုင္းျမိဳ႕၊ ရြာေတြမွာ ၀င္ေငြရဖို႔ အလုပ္ သြားလုပ္ပိုင္ခြင္႔ မရွိႀကတဲ႔အတြက္ ရြာမွာေန၍ ယဥ္ေက်းမႈ အသံုးအေဆာင္မ်ား ျဖစ္ႀကတဲ႔ ဓါးလြယ္၊ လက္စြပ္၊ လက္ေကာက္ေလး ေတြကို ထုထစ္၍ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို ေရာင္းခ်ေပးေနရပါတယ္။
ေဒသခံအာဏာပိုင္ေတြက သူတို႔ကို ဆန္၊ဆီ၊ဆား၊ငရုပ္ စတဲ့ ရိကၡာမ်ားႏွင့္တကြ လစာအျဖစ္ ေႀကးကြင္းတပ္ အမ်ိဳးသမီးတဦးကို တလဘတ္-၁၅၀၀ ေထာက္ပံ႔ေပးပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေႀကးကြင္းမတပ္သူ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ ေယာက်္ားကေလးငယ္မ်ားနဲ႔ ၎တို႔ရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္တို႔မွာ ထိုေထာက္ပံ႔ေႀကးမ်ားကို ခံစားခြင္႔ မရွိႀကပါဘူး။
ေႀကးကြင္းတပ္ထားသူ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ေျပာျပခ်က္အရ တလကို ၁၅၀၀ ဘတ္ ေထာက္ပံ႔မႈဟာ မိသားစု၀င္ မ်ားတဲ႔သူေတြ အတြက္မက မိသားစု၀င္နည္းတဲ႔ သူေတြအတြက္ပါ လံုေလာက္မႈ မရွိဘူးလို႔ ဆိုႀကပါတယ္။ ေဟြ႔ပူးကဲရြာဆိုရင္ ယခု၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အတြင္း ေထာက္ပံေႀကး မရတာ ၆လ ေလာက္ရွိသြားျပီလို႔ ရြာသူ/သားမ်ားက ေျပာျပပါတယ္။
ထိုင္းႏိုင္ငံသားမ်ားမွအပ ႏိုင္ငံျခားသားတဦးလွ်င္ ရြာ၀င္ခ ဘတ္၂၅၀ ေပးျပီး ကယန္းအမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ဆင္ယင္ထားတဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ အလွအပေတြကို ႀကည့္ရပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ထို၀င္ေငြမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားသူမ်ားမွာ ေဒသခံ အာဏာပိုင္မ်ား ျဖစ္ႀကပါတယ္။ တလ၀င္ေငြ၊ တႏွစ္၀င္ေငြ ဘယ္ေလာက္ ရရွိသလဲဆိုတာကို ကယန္းရြာသူ/သားမ်ား အေနျဖင့္ သိရွိခြင္႔ မရွိဟု ဆိုပါတယ္။
ေႀကးကြင္းပတ္တဲ႔ ကယန္း လူမ်ိဳးေတြအတြက္ ေထာက္ပ့ံမႈ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မရရွိႀကေသာ္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ အတြက္ေတာ႔ ကယန္းလူမ်ိဳးေတြဟာ အနည္းနဲ႔အမ်ား စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာတခုလို႔ ဆိုလွ်င္ မွားႏိုင္လိမ္႔မွာ မဟုတ္ပါ။
တႏွစ္ကို ကမၻာတ၀ွမ္းမွ ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္ေပါင္း အနည္းဆံုး တသိန္းေလာက္ဟာ ေလယာဥ္၊ ကား၊ ရထား၊ စက္ေလွႏွင့္ ဆင္တို႔ကို စီးျပီး လာေရာက္ လည္ပတ္ႀကည့္ရႈ ႀကပါတယ္။ ယခုလို ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္ မ်ားမ်ား လာလည္တဲ႔ အတြက္ေႀကာင္႔ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာရွိတဲ႔ တည္းခိုခန္း၊ ေဟာ္တယ္၊ စားေသာက္ဆိုင္ေတြနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပေစပါတယ္။
ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔ စီးပြားေရးကို အဓိက အစိတ္အပိုင္းတခုအေနနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ေပးေနတဲ႔ ထိုေႀကးကြင္းပါတ္ ကယန္းရြာေလးေတြကို ႏိုင္ငံျခားသားအခ်ိဳ႕က “ဟယူးမဲန္ဇူး” လူတိရစာၦန္ရံုလို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚ ႀကပါတယ္။ ထိုကဲ႔သို႔ တင္စား ေခၚေ၀ၚမႈမ်ိဳးကို မ်က္ႏွာငယ္ခံရတဲ႔ သူေတြကေတာ႔ ကယန္း လူမ်ိဳးမ်ားသာ ျဖစ္ႀကပါတယ္။
ေႀကးကြင္းပတ္ ကယန္းလူမ်ိဳးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို “လွပျပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ” လို႔ ခံယူျပီး ႏွစ္သက္ႀကပါတယ္။ ဒါေႀကာင္႔ သူတို႔ကို တိရစာၦန္ရံုနဲ႔ ႏႈိင္းျပီးတင္စားတာကို သူတို႔ခမ်ာ ၀မ္းနည္းမိႀကပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကိုယ္႔တိုင္းကိုယ္႔ျပည္မွာ မဟုတ္ဘဲ တိုင္းတပါးမွာ ခိုလံႈေနရတဲ႔အတြက္ တိတ္တိတ္ကေလးဘဲ အႏွစ္နာခံ ေနႀကရပါတယ္။
“ႏိုင္ငံျခားသားအခ်ိဳ႕ ကေတာ႔ ေျပာတာေတြရွိတယ္၊ က်မတို႔ဟာ တိရစာၦန္ရံုနဲ႔ တူတယ္လို႔ ေျပာတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ အဲလိုေခၚတာ က်မ ခံစားရမေပ်ာ္ဘူး။” လို႔ မူမူက ေျပာပါတယ္။ ဆက္လက္၍ သူမက “က်မတို႔ ဘ၀က အျမဲတမ္းဘဲ တိတ္တိတ္ကေလး ေနရပါတယ္။ အျမဲတမ္း သည္းခံျပီး ေနရပါတယ္။ အဲဒီဘ၀ကို က်မ မလိုလားဘူး။”
ကယန္းလူမ်ိဳးေတြ ေႀကးကြင္းတပ္တာဟာ ၀င္ေငြမ်ား ရဖို႔အတြက္ အဓိက တပ္ေနတာ မဟုတ္ပါ။ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာတခုကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ အတြက္ တပ္ႀကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေႀကးကြင္းေတြကို ၅ႏွစ္ ကေလးအရြယ္ကေန စတင္ တပ္ရပါတယ္။ ၅ႏွစ္ အရြယ္ အမ်ိဳးသမီးကေလးမ်ား အေနနဲ႔ ေႀကးကြင္းေတြကို မျဖစ္မေန တပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာလည္း ကယန္းတို႔မွာ မရွိလို႔ ဆိုႀကပါတယ္။ တပ္၊မတပ္ ဆိုတာဟာလည္း ကေလးတို႔ရဲ႕ သေဘာထားကသာ အဓိက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။
“က်မက လွလို႔ တပ္တာျဖစ္တယ္၊ က်မတို႔ရဲ႕ အေမေတြ တပ္ထားတာႀကည့္ေတာ႔ လွတယ္။” ဟု မူေသာင္းက ေျပာျပပါတယ္။ မူေသာင္းဟာ သူမအသက္ ၇ႏွစ္အရြယ္ ကတည္းက ေႀကးကြင္းေတြကို စတပ္ခဲ႔တာ ျဖစ္ျပီး၊ ျပီးခဲ႔တဲ႔ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ပညာ ဆက္လက္ သင္ယူဖို႔အတြက္ ျဖဳတ္လိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုလက္ရွိ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေနအထားအရ ကယန္းသာယာရြာ၊ ေဟြ႔စူေထာက္ ရြာနဲ႔ ေဟြ႔ပူးကဲရြာတို႔မွာ ႀကီးျပင္းလာႀကတဲ႔ အပ်ိဳစင္ ပညာတတ္ေလးေတြ အေနနဲ႔ အခုလို ေႀကးကြင္းေတြ ျဖဳတ္ပစ္လိုက္တာမ်ိဳးေႀကာင့္ ေနာက္တက္လာတဲ႔ ညီမငယ္ေတြလဲ အတုမယူလာႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္သူကမွ အတတ္ေျပာႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေပမဲ႔ အေျခအေနတခုက တင္းႀကပ္ေနေတာ႔လည္း ျဖစ္သင္႔တာ ျဖစ္ရမွာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
“က်မကို သူတို႔ ထိန္းခ်ဳပ္တာမ်ိဳး က်မ မလိုခ်င္ဘူး။ အခု က်မရြာျပင္မွာ ထြက္ေနျပီ၊ အလုပ္လဲရျပီ။ တလဘဲရွိေသးတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ လုပ္ငန္း အေတြ႔အႀကံဳေတာ႔ မရွိေသးဘူး။ ဒါေပမဲ႔ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ေတာ႔ ႀကိဳးစားရမွာဘဲ” လို႔ မူမူက ေျပာပါတယ္။
ဆက္လက္၍ သူမက “အေကာင္းဆံုးကေတာ႔ ကိုယ္တပ္ထားတဲ့ ကိုယ္႔ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ေႀကးကြင္းကို ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းတာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ လြတ္လပ္မႈ ကလည္းရွိရမယ္”။
သတင္းေဆာင္းပါး ။ ေစးရယ္စိုး၊
skip to main |
skip to sidebar
Thursday, April 15, 2010
က်ေတာ္သွ္
မည္သည္ ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး အဓိက႐ုဏ္း မ်ိဳး ကိုမွ် မလိုလားပါ စစ္မွန္ေသာဥပေဒျဖင့္ အျပစ္ရွိသူမ်ားအားထိေရာက္စြာ အေရးယူမွဳမ်ိဳးကိုသာလိုလားပါသည္ ..
ဤသို ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး မ်ားျပဳလုပ္ရံုျဖင့္ က်ဳႏု္ပ္တို ့မလိုလား
ေသာစစ္အစိုးရဥပေဒသည္ေျပာင္းလဲသြားမည္မဟုတ္ပါ အသံသာရွိျပီးအဆံမရွိေသာဒီမိုကေရစီသည္လည္း
ဆက္လက္ၾကီးထြားလာမည္မဟုတ္ပါ...။
ဤသို ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး မ်ားျပဳလုပ္ရံုျဖင့္ က်ဳႏု္ပ္တို ့မလိုလား
ေသာစစ္အစိုးရဥပေဒသည္ေျပာင္းလဲသြားမည္မဟုတ္ပါ အသံသာရွိျပီးအဆံမရွိေသာဒီမိုကေရစီသည္လည္း
ဆက္လက္ၾကီးထြားလာမည္မဟုတ္ပါ...။
ရိုဟင္ဂ်ာ ငါတို႔အမ်ဳိးမဟုတ္
ရိုဟင္ဂ်ာကိုျမန္မာလူမ်ဳိးစုစာရင္းထဲထည့္ဖို႔ကိုလည္း လံုး၀လက္မခံပါ လူမ်ဳိးေရးပဋိပချဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသိမ္းမွာကိုလည္း လံုး၀ လံုး၀ လက္မခံပါေၾကာင္း တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းက က်ဴးေက်ာ္အစြန္းေရာက္ဘဂၤလီမ်ားကိုဆန႔္က်င္ၾကပါ
ႏိုင္ငံတကာဧည့္သည္မ်ား
Total Pageviews
ဘယ္ႏိုင္ငံကလာလဲေျပာ
တခုခုေတာ့ေျပာသြားေနာ္
Popular Posts
-
တစ်ချို့လူတွေက Leader နဲ့ Boss ဆိုတာကို အတူတူပဲ ထင်တတ်ကြပါတယ်။ တကယ်တမ်း ဒီနှစ်ခုက မိုးနဲ့ မြေလို ကွာခြားတာပါ။ အထက်လူကြီးဖြစ်ရုံနဲ့ ခေါင်းဆော...
-
By။ ။ဘဂၤလီက်ဴးေက်ာ္သူမ်ားကို တားဆီးဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ေရး အဖြဲ႔ ကိုဇာဂနာနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ပို႔စ္ေလး ျမန္မာမိန္းခေလးမ်ားအား လူမ်ိဳးျခား ဘာ...
-
ျမန္မာ့ေတာေတာင္ေရေျမေတြ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္း ေတာင္ကတံုးလြင္တီးေခါင္ေတြျဖစ္ သဘာ ၀ ရာသီဥတုေတြ ေဖာက္ျပန္ျပီး နာဂစ္ဆိုင္ကလုန္းမုန္တိုင္း ၾကီးနဲ႕ လူသ...
-
ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႔တြင္ ေအာက္တိုဘာလ(၁၆)ရက္ေန႔က ဘဂၤလီ မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ားေနထိုင္ေသာ အင္ဘာလာ ရပ္ကြက္တြင္ အသုဘ တခုျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ထို...
-
ေစာက္အလႅာ ႏွင့္ -ီးမုိဟာမက္ တကယ္လို႔ ျမန္မာေတြ (၁)ရက္ ေလာက္ (၇၈၆) ဆိုင္ကေဈးမ၀ယ္ရင္ သူတို႔အတြက္ ၀င္ေငြတစ္ရက္စာေလ်ာ့မယ္.. တကယ္လို့ ျမန္မာေတ...
-
၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရ အင္န္အယ္ဒီက စစ္အစိုးရ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာခ်ိန္တြင္ ပါတီဗဟိုအမႈေဆာင္ေဟ...
-
ျ မန္မာႏုိင္ငံျမ န္မာလူမ်ိဳး ထာဝရတည္တံ႔ခိုင္ ျမဲေစေရး အေရးျကီးသတင္း (Credit- TI Ger ) --------------- --------- 3 hours ago · ၁။ စတင္ျခ...
-
ဘဂၤလီက်ဴးေက်ာ္သူမ်ားကို တားဆီးဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ေရး အဖြဲ႔ ဗုဒၶဘာသာကို ေက်ာင္းသင္ခန္းစာအျဖစ္ျပဌာန္းသင ္ၾကားဖို႔သင့္တယ္ဆိုျပီး ေဆြးေႏြ...
-
(၁) ငါတို႔ ျမန္မာေတြၾကည့္ေ နမွန္းသိလို႔.. ျမန္မာ-ဗီယက္နမ္ ေဘာလံုးပြဲထုတ္လ ႊင့္မွဳထဲမွာ.. မင္းတို႔ရဲ႔ မီးေရာင္ထိန္ေနတ ဲ႔ ၿမိဳ႔ၾကီးေတြ လမ္းမၾ...
-
အလ်ဴရွင္မ်ားနွင့္သူူငယ္ခ်င္းမ်ားအာလံုး မဂၤလာပါ ။ အေမ့အိမ္ပညာဒါနေက်ာင္းရဲ ့ Summer Course သင္တန္းဆင္းပြဲအခမ္းအနားကို လာမဲ့( 29...
Blog Archive
“ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုမွာတမ္း”
♣ ညီေလး....ရွစ္ေလးလုံုးအေၾကာင္း
မေမ့ေကာင္းသမို႕ ျပန္ေျပာင္းအမွတ္ရဖို႕ရာ
ဒီကဗ်ာ ေရးလိုက္တယ္။
♣ ေခ်ာက္ ေရနံတူးစင္ေအာက္သခင္ဖိုးလွႀကီး
လက္ရုံးေျမာက္ခဲ့တဲ့၁၃၀၀-ျပည့္ရဲ႕အေရးေတာ္ပံု
ေရႊရတုၾကံဳတဲ့ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ သမိုင္းတြင္ရစ္မယ့္ အံုၾကြမႈ
လူထုရဲ႕အသံခြပ္ေဒါင္းအလံေမ့က်န္ထားလို႕ရပါ့မလား။
♣ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ (၂၆) ႏွစ္တာခရီး ဖြဲမီးလို
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ကႊ်မ္း သဘာ၀ အရင္းျမစ္ခမ္း
ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ျမန္မာျပည္ တစ္ပါတီ ႀကိဳးနီစနစ္
ပံုေဖၚျခစ္ေရးဆြဲ ဖြတ္မြဲ ျပာခ်... လူလံုးမလွ
ရုန္းမထႏိုင္ခဲ့ဘူး။
♣ ဆန္ ဆီ ဆား သၾကား ငရုတ္ ပဲျပဳတ္ အထည္လိပ္
တရိပ္ရိပ္ တက္ေနတဲ့ေစ်းႏံႈး အေႀကြးလံုးခံေနရတဲ့ လူထုၾကား ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ရုပ္၀တၳဳ စစ္အုပ္စုသာခံစားၾက
တရားမွ်တမႈ မဲ့ ကြာဟတဲ့ လူေနမႈစနစ္ ခ်ဥ္ေပါင္မွ်စ္ နဲ႕
အသားငါး ဘတ္စ္ကား နဲ႕ မာစီးဒီး ဇီးသီး နဲ႕ ေခ်ာကလက္
ေတာအရက္ နဲ႕ ဘရန္ဒီ ေရနံဆီမီးခြက္ နဲ႕ နီယြန္မီးေခ်ာင္း
အေဟာင္း နဲ႕ အသစ္ ေႏွာင္းျဖစ္ နဲ႕ ေခတ္ေပၚ
ဘယ္က တာရွည္ျဖစ္ပါ့မလဲေနာ္။
♣ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု ႀကိဳ႕ကုန္းလၻက္ရည္စားပြဲခံုက
မဟုတ္ဘူး လက္တဆုပ္စာ အာဏာရႈး စစ္ဘီလူးေတြရဲ႕ စနက္
၈၇- စက္တင္ဘာ(၅)ရက္ ေငြစကၠဴေတြ လုယက္မႈ
ေသြးပ်က္ေနတဲ့ လူထုကိုယ္စား သမိုင္းမွာ ရွိထား
ေက်ာင္းသားထု အားမာန္ အသစ္တဖန္....ေဒါင္းအလံနဲ႕
ေမာင္းျပန္ေသနတ္ကို အံတုခဲ့တာပါ။
♣ ျမန္မာျပည္သမိုင္းနဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲ႕သမိုင္း
ဒဂၤါး၀ိုင္းရဲ႕ “ေခါင္း” နဲ႕ “ပန္း” ခြဲျခမ္းေဖ်ာက္ဖ်က္
ကြယ္၀ွက္လို႕ မရ အတူတကြရွိခဲ့တယ္ ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းသားဆိုတာ ကိုလိုနီေခတ္ကၽြန္အျဖစ္မွ
လြတ္ေျမာက္ေရး ဖက္ဆစ္ဆန္႕က်င္ေရး
အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္ ေဖၚေဆာင္ေရး
ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရး အမ်ဳိးသားအေရးေတြ ေရွးရႈ႕
လူထုမွ ေပါက္ဖြား အေသြး အသား အသက္
သမိုင္းရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ လုိက္အပ္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီစြာ
ေပးဆက္လာ အစဥ္ၿမဲ ဦးေခါင္းေသြးစိမ္းရဲေပမဲ့့
ညႊြတ္မလဲသြားတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ားဘဲ....ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ထဲ ေသနတ္ႀကဲတတ္တဲ့ စစ္တပ္ေၾကာင့္
၈၈-မတ္(၁၃)ရက္ စက္မႈက ကိိုဖုန္းေမာ္ အသက္ထြက္
စေတးခဲ့ရတာဟာ ဒါဟာ...အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ႕နိဒါန္း
တပါတီ တခန္းရပ္မဲ့အစေပါ့။ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ရုိးဆီက
တံတားနီ အျဖစ္အပ်က္ ၈၈-မတ္(၁၆) ရက္
တဆက္တည္းဘဲ ဇြန္လထဲ ေျမနီကုန္း တဘုန္းဘုန္း ပစ္ခံရ
ေသြးေျမက်ခဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ား ေပးဆက္သြားသူရဲ႕ တြန္က်ဴးသံ
ထာ၀စဥ္ လြင့္ပ်ံေနရစ္တယ္။
♣ ၆၂-ဇူလိုင္(၈)ရက္ ဦးေန၀င္းႏူတ္က ျမြက္
နံနက္ခင္းအသံလြင့္သြား ျပည္သူကို ေစာ္ကား
“ဒါး ကုိ ဒါး နဲ႕ လွံကို လွံနဲ႕ ရင္ဆိုင္ပါမယ္” တဲ့
ဒါနဲ႕အားမရႏိုင္ ၈၈-ဇူလိုင္(၂၃)ရက္မွာ “စစ္တပ္ဆိုတာ မိုးေပၚေထာင္ မပစ္ဘူး ပစ္ရင္တည့္တည့္ ပစ္တယ္ မွန္ေအာင္ပစ္တယ္” ဂႏၶ၀င္တြင္ရစ္မဲ့ စကား ျပည္သူမ်ားအတြက္
ႏႈတ္ဆက္တဲ့ ဗ်ာဒိတ္
ရင္ထိတ္စရာေပါ့။
♣ ကဲ......
စစ္အာဏာရူးေတြက ေကာင္းစား
ျပည္သူအမ်ား ႏြမ္းပါး
အေစာ္ကားလည္း ခံၾကရ
ေက်ာင္းသားက ဥပကၡာျပဳရမွာလား။
♣ ေက်ာင္းသားကို ရုိက္ႏွက္ဖမ္းဆီး
ေက်ာင္းသူသမီးပ်ဳိကို ေစာ္ကား
လူရမ္းကား စစ္အုပ္စု
ညွစ္စုတ္ျပဳ အဖံုဖံု
လူထုခါးသီးစြာ ႀကံဳလာရာမွ
ေဒါသထြက္.....ႏိုးၾကားလွ်က္
ရုန္းထြက္ေတာ္လွန္
အခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုတဲ့အသိ
ျပည္သူေတြ ရွိလာေတာ့
လူထုသိလာေတာ့.......။
♣ မဆလပါတီ.......
(အလိုမရွိ)(အလိုမရွိ)
တစ္ပါတီႀကိဳးနီစနစ္....
(ဖ်က္္သိမ္းပစ္)(ဖ်က္သိမ္းပစ္)
ဒီမိုကေရစီရရွိေရး....
(ဒို႕အေရး)(ဒို႕အေရး)
ရွစ္ရက္-ရွစ္လ-ရွစ္ဆယ့္ရွစ္
သမိုင္းသစ္ဖြင့္ကာ
၂၆-ႏွစ္တာ ႀကိဳးနီစနစ္
ဖ်က္သိမ္းျပစ္ဖို႕ေၾကြးေၾကာ္သံ
ဘ၀ဂၢ္ လွ်ံခဲ့တယ္....
ေဒါင္းအလံ လႊင့္ပ်ံခဲ့တယ္...
ေသနတ္သံေသာေသာညံခဲ့....
ေပတရာလမ္းေပၚေသြးအိုင္ခဲ့.....
အသက္ေပါင္္းမ်ားစြာ စေတးခဲ့ရတယ္။
♣ ရဟန္းရွင္လူ...ျပည္သူ၊ေက်ာင္းသား
လူတန္းစားအသီးသိး
ခါးစီးခံခဲ့ရသမွ်
ႏူိးထကာ ရုန္းထြက္
ၾသဂုတ္လ ရက္မ်ားဟာ
ျပည္ျမန္မာ တ၀ွမ္း
ေၾကြးေၾကာ္သံလႊမ္း
သပိတ္စခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္
စနစ္သစ္ကို ေတာင္းဆို
စနစ္ေဟာင္းကို ၿဖိဳဖ်က္
လက္ခ်င္းယွက္ေတာ္လွန္ၾက
မဟုတ္မခံတဲ့
လူထုရဲ႕အင္အား
ဒင္းတို႕ ခံႏိုင္ရုိးလား။
♣ မ.ဆ.လ တပါတီစနစ္
ေျမျမဳပ္သၿဂၤ ိဳလ္ပစ္တဲ့
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ရဲ႕ ပံုရိပ္
ဘယ္သူူဖံုးပိတ္၀ံ့သလဲ။
♣ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္
အသက္မငဲ့ကြက္ဘဲ
ခ်ီတက္ဆဲထိမွန္ေတာင္
အလံေထာင္ လက္ဆင့္ကမ္း
မဆုတ္တမ္း အံတုမႈ
အနစ္နာခံမႈ.... ရဲရင့္မႈ.....
စြန္႕လြတ္မႈ....
စံျပဳထားရအံုးမဲ့
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
♣ အေရးေတာ္ပံု
အလႊာစံု လူထု
အံတုတိုက္ပြဲ ၀င္ေနဆဲ
စစ္အုပ္စု အာဏာၿမဲေရးအတြက္
၈၈-စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္ ညေနခင္း
ရင္နင့္စရာ ျမင္ကြင္း
ဘီလူးဇာတ္ ခင္းကာထြက္
အဆက္မျပတ္ တရပ္စပ္
ပစ္ခတ္က်ည္ဆံၾကား
ေက်ာင္းသားေတြ....ျပည္သူေတြ....
ရဟန္းရွင္ သံဃာေတာ္ေတြ
အသက္ေခၽြခံၾကရ
ေသြးေျမက်
တတိယအႀကိမ္ေျမာက္
ေသနတ္ေဖါက္ အာဏာသိမ္း
အေရးေတာ္ပံု ဖ်က္သိမ္းလာ
န.၀.တ ဆိုတာ ေပၚထြက္။
(ဒီကေန႕ န.အ.ဖ အထိ)
ပက္စက္....ရက္စက္ေနတုန္းေပါ့။
♣ ဒီေတာ့.......
ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္
အသက္စေတးခဲ့ သူေတြ....
ေထာင္နံရံ အခန္းက်ဥ္းထဲက
ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ......
စြန္႕သြားၾကသူေတြ
သူတို႕ေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္
သမိုင္းရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္
ျမန္မာျပည္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္မို႕
ယံုၾကည္ခ်က္ ခရီးအတြက္
သမိုင္းေရးတဲ့ လက္
မပ်က္ပါေစနဲ႕ညီေလး။
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
သမိုင္းေပးတာ၀န္
ေကၽြပြန္ၾကပါညီေလး။ ........ ။
မိႈင္းမ်ိဳးေနာ္ 8-8-1988
♣ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ (၂၆) ႏွစ္တာခရီး ဖြဲမီးလို
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ကႊ်မ္း သဘာ၀ အရင္းျမစ္ခမ္း
ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ျမန္မာျပည္ တစ္ပါတီ ႀကိဳးနီစနစ္
ပံုေဖၚျခစ္ေရးဆြဲ ဖြတ္မြဲ ျပာခ်... လူလံုးမလွ
ရုန္းမထႏိုင္ခဲ့ဘူး။
♣ ဆန္ ဆီ ဆား သၾကား ငရုတ္ ပဲျပဳတ္ အထည္လိပ္
တရိပ္ရိပ္ တက္ေနတဲ့ေစ်းႏံႈး အေႀကြးလံုးခံေနရတဲ့ လူထုၾကား ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ရုပ္၀တၳဳ စစ္အုပ္စုသာခံစားၾက
တရားမွ်တမႈ မဲ့ ကြာဟတဲ့ လူေနမႈစနစ္ ခ်ဥ္ေပါင္မွ်စ္ နဲ႕
အသားငါး ဘတ္စ္ကား နဲ႕ မာစီးဒီး ဇီးသီး နဲ႕ ေခ်ာကလက္
ေတာအရက္ နဲ႕ ဘရန္ဒီ ေရနံဆီမီးခြက္ နဲ႕ နီယြန္မီးေခ်ာင္း
အေဟာင္း နဲ႕ အသစ္ ေႏွာင္းျဖစ္ နဲ႕ ေခတ္ေပၚ
ဘယ္က တာရွည္ျဖစ္ပါ့မလဲေနာ္။
♣ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု ႀကိဳ႕ကုန္းလၻက္ရည္စားပြဲခံုက
မဟုတ္ဘူး လက္တဆုပ္စာ အာဏာရႈး စစ္ဘီလူးေတြရဲ႕ စနက္
၈၇- စက္တင္ဘာ(၅)ရက္ ေငြစကၠဴေတြ လုယက္မႈ
ေသြးပ်က္ေနတဲ့ လူထုကိုယ္စား သမိုင္းမွာ ရွိထား
ေက်ာင္းသားထု အားမာန္ အသစ္တဖန္....ေဒါင္းအလံနဲ႕
ေမာင္းျပန္ေသနတ္ကို အံတုခဲ့တာပါ။
♣ ျမန္မာျပည္သမိုင္းနဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲ႕သမိုင္း
ဒဂၤါး၀ိုင္းရဲ႕ “ေခါင္း” နဲ႕ “ပန္း” ခြဲျခမ္းေဖ်ာက္ဖ်က္
ကြယ္၀ွက္လို႕ မရ အတူတကြရွိခဲ့တယ္ ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းသားဆိုတာ ကိုလိုနီေခတ္ကၽြန္အျဖစ္မွ
လြတ္ေျမာက္ေရး ဖက္ဆစ္ဆန္႕က်င္ေရး
အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္ ေဖၚေဆာင္ေရး
ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရး အမ်ဳိးသားအေရးေတြ ေရွးရႈ႕
လူထုမွ ေပါက္ဖြား အေသြး အသား အသက္
သမိုင္းရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ လုိက္အပ္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီစြာ
ေပးဆက္လာ အစဥ္ၿမဲ ဦးေခါင္းေသြးစိမ္းရဲေပမဲ့့
ညႊြတ္မလဲသြားတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ားဘဲ....ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ထဲ ေသနတ္ႀကဲတတ္တဲ့ စစ္တပ္ေၾကာင့္
၈၈-မတ္(၁၃)ရက္ စက္မႈက ကိိုဖုန္းေမာ္ အသက္ထြက္
စေတးခဲ့ရတာဟာ ဒါဟာ...အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ႕နိဒါန္း
တပါတီ တခန္းရပ္မဲ့အစေပါ့။ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ရုိးဆီက
တံတားနီ အျဖစ္အပ်က္ ၈၈-မတ္(၁၆) ရက္
တဆက္တည္းဘဲ ဇြန္လထဲ ေျမနီကုန္း တဘုန္းဘုန္း ပစ္ခံရ
ေသြးေျမက်ခဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ား ေပးဆက္သြားသူရဲ႕ တြန္က်ဴးသံ
ထာ၀စဥ္ လြင့္ပ်ံေနရစ္တယ္။
♣ ၆၂-ဇူလိုင္(၈)ရက္ ဦးေန၀င္းႏူတ္က ျမြက္
နံနက္ခင္းအသံလြင့္သြား ျပည္သူကို ေစာ္ကား
“ဒါး ကုိ ဒါး နဲ႕ လွံကို လွံနဲ႕ ရင္ဆိုင္ပါမယ္” တဲ့
ဒါနဲ႕အားမရႏိုင္ ၈၈-ဇူလိုင္(၂၃)ရက္မွာ “စစ္တပ္ဆိုတာ မိုးေပၚေထာင္ မပစ္ဘူး ပစ္ရင္တည့္တည့္ ပစ္တယ္ မွန္ေအာင္ပစ္တယ္” ဂႏၶ၀င္တြင္ရစ္မဲ့ စကား ျပည္သူမ်ားအတြက္
ႏႈတ္ဆက္တဲ့ ဗ်ာဒိတ္
ရင္ထိတ္စရာေပါ့။
♣ ကဲ......
စစ္အာဏာရူးေတြက ေကာင္းစား
ျပည္သူအမ်ား ႏြမ္းပါး
အေစာ္ကားလည္း ခံၾကရ
ေက်ာင္းသားက ဥပကၡာျပဳရမွာလား။
♣ ေက်ာင္းသားကို ရုိက္ႏွက္ဖမ္းဆီး
ေက်ာင္းသူသမီးပ်ဳိကို ေစာ္ကား
လူရမ္းကား စစ္အုပ္စု
ညွစ္စုတ္ျပဳ အဖံုဖံု
လူထုခါးသီးစြာ ႀကံဳလာရာမွ
ေဒါသထြက္.....ႏိုးၾကားလွ်က္
ရုန္းထြက္ေတာ္လွန္
အခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုတဲ့အသိ
ျပည္သူေတြ ရွိလာေတာ့
လူထုသိလာေတာ့.......။
♣ မဆလပါတီ.......
(အလိုမရွိ)(အလိုမရွိ)
တစ္ပါတီႀကိဳးနီစနစ္....
(ဖ်က္္သိမ္းပစ္)(ဖ်က္သိမ္းပစ္)
ဒီမိုကေရစီရရွိေရး....
(ဒို႕အေရး)(ဒို႕အေရး)
ရွစ္ရက္-ရွစ္လ-ရွစ္ဆယ့္ရွစ္
သမိုင္းသစ္ဖြင့္ကာ
၂၆-ႏွစ္တာ ႀကိဳးနီစနစ္
ဖ်က္သိမ္းျပစ္ဖို႕ေၾကြးေၾကာ္သံ
ဘ၀ဂၢ္ လွ်ံခဲ့တယ္....
ေဒါင္းအလံ လႊင့္ပ်ံခဲ့တယ္...
ေသနတ္သံေသာေသာညံခဲ့....
ေပတရာလမ္းေပၚေသြးအိုင္ခဲ့.....
အသက္ေပါင္္းမ်ားစြာ စေတးခဲ့ရတယ္။
♣ ရဟန္းရွင္လူ...ျပည္သူ၊ေက်ာင္းသား
လူတန္းစားအသီးသိး
ခါးစီးခံခဲ့ရသမွ်
ႏူိးထကာ ရုန္းထြက္
ၾသဂုတ္လ ရက္မ်ားဟာ
ျပည္ျမန္မာ တ၀ွမ္း
ေၾကြးေၾကာ္သံလႊမ္း
သပိတ္စခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္
စနစ္သစ္ကို ေတာင္းဆို
စနစ္ေဟာင္းကို ၿဖိဳဖ်က္
လက္ခ်င္းယွက္ေတာ္လွန္ၾက
မဟုတ္မခံတဲ့
လူထုရဲ႕အင္အား
ဒင္းတို႕ ခံႏိုင္ရုိးလား။
♣ မ.ဆ.လ တပါတီစနစ္
ေျမျမဳပ္သၿဂၤ ိဳလ္ပစ္တဲ့
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ရဲ႕ ပံုရိပ္
ဘယ္သူူဖံုးပိတ္၀ံ့သလဲ။
♣ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္
အသက္မငဲ့ကြက္ဘဲ
ခ်ီတက္ဆဲထိမွန္ေတာင္
အလံေထာင္ လက္ဆင့္ကမ္း
မဆုတ္တမ္း အံတုမႈ
အနစ္နာခံမႈ.... ရဲရင့္မႈ.....
စြန္႕လြတ္မႈ....
စံျပဳထားရအံုးမဲ့
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
♣ အေရးေတာ္ပံု
အလႊာစံု လူထု
အံတုတိုက္ပြဲ ၀င္ေနဆဲ
စစ္အုပ္စု အာဏာၿမဲေရးအတြက္
၈၈-စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္ ညေနခင္း
ရင္နင့္စရာ ျမင္ကြင္း
ဘီလူးဇာတ္ ခင္းကာထြက္
အဆက္မျပတ္ တရပ္စပ္
ပစ္ခတ္က်ည္ဆံၾကား
ေက်ာင္းသားေတြ....ျပည္သူေတြ....
ရဟန္းရွင္ သံဃာေတာ္ေတြ
အသက္ေခၽြခံၾကရ
ေသြးေျမက်
တတိယအႀကိမ္ေျမာက္
ေသနတ္ေဖါက္ အာဏာသိမ္း
အေရးေတာ္ပံု ဖ်က္သိမ္းလာ
န.၀.တ ဆိုတာ ေပၚထြက္။
(ဒီကေန႕ န.အ.ဖ အထိ)
ပက္စက္....ရက္စက္ေနတုန္းေပါ့။
♣ ဒီေတာ့.......
ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္
အသက္စေတးခဲ့ သူေတြ....
ေထာင္နံရံ အခန္းက်ဥ္းထဲက
ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ......
စြန္႕သြားၾကသူေတြ
သူတို႕ေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္
သမိုင္းရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္
ျမန္မာျပည္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္မို႕
ယံုၾကည္ခ်က္ ခရီးအတြက္
သမိုင္းေရးတဲ့ လက္
မပ်က္ပါေစနဲ႕ညီေလး။
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
သမိုင္းေပးတာ၀န္
ေကၽြပြန္ၾကပါညီေလး။ ........ ။
မိႈင္းမ်ိဳးေနာ္ 8-8-1988
0 comments:
Post a Comment