Wednesday, June 16, 2010

စစ္အစိုးရႏိုင္ငံျခား၀င္ေငြ အမ်ားအျပား ရရွိ .. ျပည္သူေတြကေတာ့ ငတ္တုန္းပဲ

ျမန္မာ နယ္နိမိတ္အတြင္း ျဖတ္သန္းသည့္ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားမွ ႏွစ္စဥ္ ကန္ေဒၚလာ သန္း ၅၀ ေက်ာ္ ေကာက္ခံရရွိ
ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားသို႔ ဆိုက္ေရာက္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း နယ္နိမိတ္အတြင္း ျဖတ္သန္း ေျပးဆြဲသည့္ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ျဖတ္သန္း အသံုးျပဳေၾကး ေကာက္ခံ ရမႈသည္ ႏွစ္စဥ္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၅၀ ေက်ာ္ ရရွိေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။ ႏုိင္ငံတကာ ၿမိဳ႕ျပ ေလေၾကာင္း အဖြဲ႔ (ICAO)၀င္ႏုိင္ငံ ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံတုိင္းသို႔ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား အေနျဖင့္ ျဖတ္သန္း၍ ပ်ံသန္းသည့္ အခ်ိန္ကာလ အတိုင္း တြက္ခ်က္ ေပးေခ်ရေၾကာင္း သိရသည္။ “ဒီလို ေကာက္ခံမႈကေန ႏုိင္ငံအတြက္ ႏိုင္ငံျခား၀င္ေငြ အမ်ားအျပား ရွာေဖြ ေပးေနပါတယ္။ ျဖတ္သန္းေျပးဆြဲတဲ့ ေလယာဥ္တိုင္း တစ္စကၠန္႔ကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ငါးေဒၚလာႏႈန္း တြက္ခ်က္ ေပးေဆာင္ရပါတယ္”ဟု ေလေၾကာင္းလုိင္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ထုိသို႔ ျဖတ္သန္း အသံုးျပဳေၾကး ေကာက္ခံရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ လာေရာက္သည့္ ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းမွ ေလယာဥ္မ်ား ပါ၀င္ျခင္း မရွိဘဲ အဆိုပါ ေလယာဥ္မ်ားကို ေလဆိပ္ ၀န္ေဆာင္ ေၾကးသာ ေကာက္ခံေၾကာင္း သိရသည္။ ျဖတ္သန္း အသံုးျပဳေၾကး ေကာက္ခံရာတြင္ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားသည္ အသံုး ျပဳၿပီးမွ သက္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားသို႔ ေမးလ္ဆက္သြယ္ ေပးပို႔ေပးေခ် ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ “ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြ အေနနဲ႔ ျဖတ္သန္းရမယ့္ ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ ေပးေခ်ရမယ့္ ပမာဏကုိ တြက္ခ်က္ၿပီးမွ ေလယာဥ္လက္မွတ္ သတ္မွတ္ထားတာပါ။ အမွန္က ခရီးသည္က ေပးရတာပါပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံကေန ကူ၀ိတ္သြားမယ္ဆိုရင္္ ဘန္ေကာက္အထိ ျဖတ္သန္းခ မေပးရဘူး။ ဘန္ေကာက္ကေန ျပန္ထြက္ရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ျဖတ္သြားရေတာ့ ျဖတ္သန္း စရိတ္ေပးရတယ္”ဟု ၀ါရင့္ ေလယာဥ္မွဴးႀကီး တစ္ဦးက ရွင္းလင္း ေျပာၾကားသည္။ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားသည္ တုိက္႐ိုက္ ပ်ံသန္းသည့္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဧရိယာအတြင္းမွလြဲ၍ ျဖတ္သန္း ပ်ံသန္းခဲ့ရသည့္ ႏုိင္ငံတုိင္းအေပၚ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ အတုိင္း ေပးေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ထုိသို႔ ႏုိင္ငံတကာ ေလယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္း ပ်ံသန္းခ်ိန္တြင္ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနသည္ တျခားေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ တုိက္ဆုိင္မႈ မရွိေစရန္ စီမံကြပ္ကဲ ေပးရေၾကာင္း ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္ျမန္မာ ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

0 comments: