Tuesday, April 30, 2013

သမိုင္းပညာရွင္ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း


.....................အခုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အရမ္း ေရာက္ ခ်င္ေနခဲ႔ တဲ႔ ေနရာေလး ကိုေရာက္ ခဲ႔ ပါျပီ....သမိုင္းပညာရွင္ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းရဲ ႔ အရုပ္ေလာင္း ျမဳတ္နွံ 

ရာ အုတ္ဂူ ရွိတဲ႔ ေနရာ ေလးကိုပါ ။ အရင္ ကေနရာ မသိခဲ႔ လို႔ ေရာက္ဖူးခ်င္ေပမယ္႔ မေရာက္ ျဖစ္ပါဘူး ။ အခု တစ္ခါ မွာေတာ႔ လင္းဇင္းသုႆန္က ယိုးဒယား ဘုရင္ 

အုတ္ဂူ တူးေဖာ္ေရး သုေတသန လုပ္ကြက္ မွာ အေစာင္႔ အျဖစ္ တာ၀န္ယူထားတဲ႔ ဦးေလးၾကီး က လမ္းညႊန္ျပေပး လို႔ ဒီိေနရာေလး ကို ေရာက္ ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္ ။ 

လင္းဇင္းသုႆန္ဘက္ ကေန သြားတာဆိုေတာ႔ အုတ္ဂူၾကိဳ အုတ္ဂူၾကား ျဖတ္သြားျပီး က်ဴေက်ာ္ရပ္ကြက္ လိုလို ေနရာေလး ကို ေက်ာ္ျပီး တာမွ ေရာက္တာပါ ။ 

တကယ္ေတာ႔ ဦးပိန္တံတားဘက္ ကေနလာရင္ ေနပူခံ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးရဲ ႔အေနာက္တည္႔ တည္႔ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္းေတြ ေက်ာ္ေတြ ေက်ာ္လာရင္ ေရာက္ပါျပီ ။ ဆရာၾကီး 

ေဒါက္တာသန္းထြန္းနဲ႔ ဆရာမၾကီး လူထု ေဒၚ အမာ တို႔ ေမြးေန ႔ပြဲ လုပ္ေလ႔ ရွိတဲ႔ ေတာင္ေလး လံုးေက်ာင္းဟာ ဆရာၾကီး ရဲ ႔အုတ္ဂူနဲ႔ သိပ္မေ၀းလွပါဘူး ။

...........................က်ေတာ္႔ ဟာေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ ဆရာၾကီး ရဲ ႔အုတ္ဂူ ကို ျမင္ေတြ ႔လိုက္ ရတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ၀မ္းသာအားရ ရိုေသစြာနဲ႔ ဦး သံုးၾကိမ္ခ်ျပီး ကန္ေတာ႔ မိတယ္ ။ 

ဟုတ္ပါတယ္ က်ေတာ္႔ ေအေနနဲ႔  အခု လိုကန္ေတာ႔ ခြင္႔ ရတာ ၀မ္းသာစရာပါပဲ ။ သမိုင္းပညာရွင္ၾကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ဆိုတာ က်ေတာ္ တို႔လို သူ႔ရဲ ႔သာမန္ 

စာဖတ္ပိရိသတ္တေယာက္ အေနနဲ႔ အျပင္မွာ ျမင္ဖူးေတြ ႔ဖူးဖို႔ မဆိုထားနဲ ႔ ဆရာၾကီး ရဲ ႔ အသံ ကိုေတာင္ မွာ ျမန္မာ႔ အသံ ကေနထုတ္လႊင္႔ တဲ႔ အဖိုးအဖြား အေလး ထား 

က႑ ကေန..တစ္ခါ ဘဲ ၾကားခဲ႔ ရဖူးတာပါ ။ ဒီေတာ႔ အခုလို သူ႔ ရဲ ႔အုတ္ဂူ မွာ လာျပီး ဂါရ၀ ျပဳ ခြင္႔ ရတာ က်ေတာ္႔ အတြက္ အခြင္႔ ေရးေကာင္း တစ္ခုကိုရ လိုက္ ရသလိုပါပဲ။

.......................တကယ္ေတာ႔ က်ေတာ္ ဟာ သူ႔ ရဲ ႔သာမန္မစာဖတ္ပရိသပ္ တစ္ေယာက္ သာျဖစ္ေပမယ္႔ ဘာျဖစ္လို႔ ဆရာၾကီး ကို ကိုယ္႔ ေဆြမ်ိဳးအေသြားသာအရင္း 

ခ်ာလိုခင္တြယ္ တန္ဖို႔ ထားေနရပါ လိမ္႔ ။ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ကို  သူ႔ရဲ ႔ပညာ ၊ သူ ႔ရဲ ႔ အစြမ္းရည္ နဲ႔ အမ်ားက်ိဳး အတြက္ သယ္ ပိုးထမ္းရြက္ မွဳ အေပၚ မွာ မူထည္ျပီး 

ခ်စ္ခင္ေလးစား တန္ဖိုး ထားၾကတယ္ ဆိုတာ ျဖစ္ရိုး ျဖစ္စဥ္ တစ္ခု ပါ ။ ဒါေပမယ္႔ က်ေတာ္ ႔အေန နဲ႔ ဆရာၾကီး ကုိ ကိုယ္႔ အေဖလို အဖိုးလို မ်ိဳးစိတ္ မွာ ခင္မင္ရင္းနွီး 

ေနမိတာ ဟာ ဘာေၾကာင္႔ ပါ လိမ္႔ ဆို ျပီး ကိုယ္႔ ကိုယ္ကိုျပန္ျပီး သံုးသပ္ အေၾကာင္းရင္းရွာေနမိခဲ႔ တယ္ ။ အေၾကာင္းရင္း ရိွပါတယ္ ။ က်ေတာ္ ဟာ ဆရာၾကီး ရဲ ႔စာေတြကို 

ဖတ္ခဲ႔သလို ဆရာၾကီးရဲ ႔တပည္႔ ေတြ နဲ႔ သူနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ ေနခြင္႔ ရတဲ႔ သူေတြ  ေရးတဲ႔ ဆရာ႔ အေၾကာင္း ေရးတဲ႔ စာေေတြကို ပါ ဖတ္ခဲ႔ မိေလေတာ႔ ဆရာၾကီးရဲ ႔ 

သမိုင္းဘာသာရပ္ အေပၚ ထားရွိတဲ႔ စိတ္ဓာတ္ ၊ စိတ္ေနသေဘာထား ၊ ပင္ကိုယ္ စရိုက္ နဲ႔ သူ ႔ရဲ ႔အမူအက်င္႔ ေတြ ကို သိလာရျပီး စိတ္ထဲ မွာ ပိုမို ရင္းနီးလာခဲ႔ တာျဖစ္မယ္ 

ထင္ပါတယ္ ။
......................ဒီ ေနရာ မွာ က်ေတာ္ မွတ္သားရသေလာက္ သမိုင္းသုေတသန နဲ႔ ပက္သက္ျပီး ဆရာၾကီးရဲ ႔ သေဘာထားေလးေတြ ျပန္ေျပာၾကည္႔ ခ်င္ပါတယ္ ။ မ" အ 

"ရေအာင္ လို႔ သမိုင္းသင္ရတယ္ ဆိုတဲ႔ စကား ကိုေတာ႔ လူတိုင္းၾကားဖူးျပီးသားျဖစ္လို႔ အက်ယ္ ခ်ဲ ႔မေျပာေတာ႔ ပါဘူး ။ ဆရာၾကီး က .........................သမိုင္းသုေတသန မွာ 

သက္သက္ ညွာ ညွာ ေျပာပါ လို႔ စည္းကမ္း မရွိဘူး ၊ ငါကေတာ႔ ျမန္မာ မဟုတ္လား ျမန္မာေတြ အေၾကာင္း ေကာင္းတာေတြ ပဲ ေဖာ္ထုတ္မယ္ ဆိုတာ မ်ိဳးလဲ မလုပ္ ၊ သူက 

ရန္သူမဟုတ္လား သူကိုေတာ႔ ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ ႔ဖဲ႔ ေရးလိုက္မယ္ ဆိုတာ မ်ိဳးလဲ မပါ ......................... ...တဲ႔  ။ ေနက္ျပီး ဥပမာ တစ္ခု နဲ႔ ေျပာထားတာလည္း ရွိေသးတယ္ ။ ျမင္ျမင္ 

သမွွ် ကို ကဗ်ာစပ္ေလ႔ ရွိတဲ႔ ဘုန္းၾကီး တစ္ပါး က သူ႔တူမ သစ္ပင္ေပၚ တက္လို႔ ေခ်ာ္က် တာကို ျမင္တဲ႔ အခါ ........................ ျပည္ပန္းညိဳ အပင္ေပၚ ပ်ိဳေခ်ာ္လို႔ လဲ   

အလိုေတာ္ ....ကံ ေကာင္းလို႔ လြဲ........ဆိုျပီး ကဗ်ာ ကို လက္တန္းစပ္လိုက္ သတဲ႔ ...ဆိုလို တာက ဘုန္းၾကီး က သူ႔ တူမျဖစ္ေပမယ္႔ ကာရန္ကို ေသြဖီလို႔ မျဖစ္ေလေတာ႔  

သူ႔တူမ အရွက္ကို ခြဲ တဲ႔ စာသားျဖစ္ေပမယ္႔ ကာရန္ကိုငဲ ့ျပီး ထည္႔ စပ္ရတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဥပမာေပး ျပီး ေျပာဆိုထားပါတယ္ ။ သမိုင္းသုေတသနမွာလည္း 

အေထာက္ထားေတြ ကို ေတြ ႔ ရွိခဲ႔ ရင္ေတြ ႔သလို ဘယ္သူမ်က္ နွာ ကို မွ မေထာက္ဘဲ  ေဆြးေႏြးတင္ျပရမွာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ဆရာၾကီး ကဆိုခ်င္တာပါ ။ ဆရာ ၀င္းေမာင္ ( 

သမိုင္း ) ေရးတဲ႔  ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ သမွ် ကၽႊန္ေတာ႔ ဆရာ ( သန္းထြန္း ) အေၾကာင္း  ဆို တဲ႔ ေဆာင္းပါး  မွာ .................................. မင္းတို႔ ကို ဒီ ေန႔ ပုဂံသမိုင္း ကို 

စေျပာမယ္ ။ မင္းတို႔ အလယ္ တန္း ၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းတုန္း ကသင္ယူထားတာေတြ ေခါင္းထဲ ကထုတ္လိုက္ ၾက ၊ ဦးကုလား ရာဇ၀င္ ၊ မွန္နန္းရာဇ၀င္ ထဲ က ပုဂံ 

ပုံျပင္ေတြ ကို လည္း ထုတ္ပစ္လိုက္ ၾက ၊ တို႔ က ပုဂံေက်ာက္ စာေတြ ထဲကေတြ ႔သမွ် ကိုဘဲ ေျပာမယ္ .............................ေနာက္ျပီး .......................ပုဂံ ေခတ္ နိဳင္ငံ 

ေရးသမိုင္း အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ ကို စေျပာမယ္  ။  အက်ည္းခ်ဳပ္ ကိုေျပာရတာ အက်ယ္ ေျပာစရာ မရွိလို႔ ပဲ........................ ဆိူျပီး သူတို႔ ဆရာ ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ေျပာခဲ႔ တာ ကို 

ျပန္ေရး ျပထားပါတယ္ ။ ေနာက္ ဆရာၾကီး ေျပာခဲ႔ တာ ကို ဆက္ေရးျပထားတာက..........................  သူမ်ားေတြ ေျပာတိုင္း ငါမယံုဘူးကြ ....ငါတို႔ သမိုင္းသမားေတြ 

ဟာေျပာတိုင္း မယံု ရဘူး ၊။ ဘယ္ ေလာက္ ခမ္းခမ္း နားနား ထည္ထည္ ၀ါ၀ါ စကားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သက္ေသအေထာက္ ထားမရွိရင္ အလကားပဲ ။ အေထာက္ထားေတြ ႔တိုင္းလဲ 

ငါ မယံုဘူး ၊ ေက်ာက္ တံုး အေပၚ မွာ ေရးထာတဲ႔ အေတာက္ ထားဘဲ ျဖင႔္ျဖင္႔  ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆး အကဲ ျဖတ္တယ္ ။ အဲ ဒီ လို စစ္ေဆး ျပီး ေတာ႔ မယံုၾကည္တာေတြ 

ေလွ်ာ႔ ေလွ်ာ႔ သြားတဲ႔ အခါ က်မွ ယံုၾကည္လက္ခံ တာကြ  .....................တဲ ႔ ။
                                  ဆရာၾကီး ဟာ 2000 ျပည္႔ နွစ္ 11 ၾကီမ္ေျမာက္ ဖုကုအိုက အာရွ ယာဥ္ေက်း မွဳ ပညာေရးက႑ ဆုရင္ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ ျခင္း ခံ ရပါတယ္ ။ အဲ ဒီ လို ခ်ိီး 

ျမွင္႔ခံ ရျခင္း အေပၚ  ဆရာၾကီး က.....  က်ေတာ္ ဟာအမ်ားတကာ ထက္ ညဏ္ပညာ သာလွ တယ္ လို႔ လည္း မေျပာနိဳင္ပါ ။အရည္ ခ်င္း ထက္ျမက္ လွတယ္ လို႔ လည္း မဆို 

သာပါ ။ အခုလို ဆုၾကီး မ်ိဳး ကိုလည္း မမွန္းပါ ။ အပင္ပန္း ခံ ရမယ္ ၊ ေစ႔ စပ္ေသခ်ာရမယ္ ၊ ဒါမွ ထူးခၽြန္မယ္ လို႔ က်ေတာ္ နားလည္ပါတယ္ ။ ကိုယ္႔ ဘာသာကိုယ္ ေက်နပ္ဖို႔ ပဲ 

အာသီသ ရွိပါတယ္ ။ ဘာကိုေက်နပ္သလဲ ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မသိေသးတဲ႔ အေၾကာင္း အရာ ေတြ ကို က်ေတာ္ သိတယ္ ။ ဒီကိစၥ ကိုလူတစ္ကာ သိတာထက္ပိုသိတယ္ ဆိုရင္ 

အထူးျပဳ ေလ႔ လာမယ္လို႔ ကိုယ္ တိုင္သတ္မွတ္ တဲ႔ နယ္ပယ္ မွာ အသိတိုး ေအာင္ လုပ္ေပးနိဳင္တာ ကိုယ္ကပဲ စေျပာရမယ္ ၊ ကိုယ္ကဘဲ စေရးရမယ္ ၊။ သေဘာကေတာ႔ 

ကိုသိတာကို ကိုယ္႔ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြ နဲ႔ ေ၀ျခမ္း မွ်တျပီး  အက်ိဳးခံစားဖို႔ ဟာ ကိုယ္႔ တာ၀န္ပဲျဖစ္ပါတယ္ ............. ...လို႔ မီဒီ ယာမ်ားေတြ ႔ဆံု ရွင္းလင္းပြဲ မွာ ေျပာၾကားခဲ႔ 

ပါတယ္ တဲ႔ ။..............................ဆုခ်ီးျမွင္႔ ေပးခဲ႔ တဲ႔ ဂ်ပန္ယဥ္ေက်းမွဳ အဖြဲ ႔ကလည္း....................ေဒါက္တာ သန္းထြန္းဟာ ျမန္မာ ရာဇ၀င္ ကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခဲ႔ ျပီး ၊ ျမန္မာ႔ 

သမိုင္းေလ႔ လာမွဳ ကို ဦးေဆာင္ခဲ႔ တယ္ ။ ျပီးေတာ႔ လံုး၀ထူးျခားဆန္းသစ္တဲ႔ ရွဳ ေထာင္႔ က ေဖာ္ထုတ္တင္ျပခဲ႔သူမို႔ အာရွတိုက္ရဲ ႔ထူးျခား ထင္ရွားတဲ႔ ထိပ္တန္း သမ္ိုင္း 

ပညာရွင္ ထဲကတစ္ေယာက္ ျဖစ္လို႔ အခုလို ဆုခ်ီးျမွင္႔ ျခင္းျဖစ္တယ္................. လို႔ ဆိုပါတယ္ ။
........................................ဆရာၾကီးရဲ ႔ သမိုင္းသုေတသန အေပၚထားတဲ႔ သူ႔ ရဲ ႔ခံယူခ်က္နဲ႔ လွဳပ္ေဆာင္မွဳေတြ ဟာ အေနွာင္အဖြဲကင္းျပီး လြတ္လပ္တဲ႔ အေတြးအေခၚ ေတြ နဲ႔ 

ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပခဲ႔ တာေတြဟာ သမိုင္းပညာ ကို ေလ႔ လာလိုက္ စားသူ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ သစ္ေတြ အတြက္ တန္ဖိုးၾကီး မားလွပါတယ္ ။ က်ေတာ္ ဟာ ဆရာ႔ စာေတြ 

ကို 2000 ခုနွစ္ေလာက္ မွ စတင္ ဖတ္ဖူးခဲ႔ တာပါ ။ သူ႔ စာ ကို နွစ္ခ်ိဳက္စြာဖတ္ရွဳ ေလ႔ လာစအခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီး ဟာ အသက္ 80 နားနီးကပ္ေနပါျပီ ။ ေနာက္ထပ္ 

သုေတသနျပဳ ဖို႔ မခ်ိန္နည္း ေနျပီျဖစ္တဲ႔ ဆရာၾကီးကို က်မ္းမာျပီး အသက္ ရည္ ေစဖို႔ က်ေတာ္ အျမဲ ဆုေတာင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔ ဆရာၾကီး ဟာ သူေျပာခဲ႔ တဲ႔ 

..............ငါက သမိုင္းပညာရွင္ မဟုတ္ဘူး သမိုင္းပညာရွာ ၊ ရွာလို႔လဲ မျပီးနိုင္ဘူး ..........ဆိုတဲ႔ စကား အတိုင္းပါပဲ သူ ႔ရဲ ႔ေနာက္ ဆံုး အခ်ိန္ထိ သမိုင္းသုေတသန အေပၚ မွာ 

သံေယာဇဥ္ၾကီး စြာနဲ႔ တာ၀န္ေကပြန္စြာ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ အတြက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ႔ တယ္ ဆို တာ အဆက္ မျပတ္ထြက္လာေနခဲ႔တဲ ႔သူ႔ စာေတြ အရသိရပါတယ္ ။
အဲဒီလို သူ႔ အလုပ္ အေပၚ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ေနရင္းက 2005 နိဳ၀င္ဘာ 29 ရက္ ေန႔ မွာ က်င္းပမယ္႔ ဆရာမၾကီး လူထုေဒၚအမာ ေမြးေန႔ ကို တက္ေရာက္ ဖို႔ 

မႏၱေလးကိုေရာက္ ေနတဲ႔ အခ်ိန္  နိဳ၀င္ဘာ 30 ရက္ေန႔ မနက္ 2 နာရီ 24 မီနစ္မွာ ရုတ္တရက္ နုလံုးေရာဂါ ဖိစီးမွုဳဒဏ္ေၾကာင္႔ ဘ၀တစ္ပါး ကို ေျပာင္းသြားခဲ႔ ရရွာပါတယ္ ။
 ဆရာၾကီး ရဲ ႔ကေတာ္ ေဒၚခင္ရီ က ဆရာၾကီး ရဲ ႔တပည္႔ ေတြ ကို ...........မင္း တို႔ ဆရာ အသြား အလာ အရင္ လို မျမန္ေတာ႔ ဘူး ေနွးလာတယ္......လို႔ ေျပာရင္ 

..................................အသက္ၾကီးလာေတာ႔ သြားစရာ သခ်ိင္း ပဲ ရွိတယ္ ၊ ဒါေၾကာင္႔ တျဖည္းျဖည္းဘဲ သြားတာ .................လို႔ ဆရာၾကီး က ျပက္လံုးထုတ္ေလ႔ ရွိတယ္တဲ႔ ။ 

( ရန္ေနာင္စိုး )
.....................အခုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အရမ္း ေရာက္ ခ်င္ေနခဲ႔ တဲ႔ ေနရာေလး ကိုေရာက္ ခဲ႔ ပါျပီ....သမိုင္းပညာရွင္ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းရဲ ႔ အရုပ္ေလာင္း ျမဳတ္နွံ

ရာ အုတ္ဂူ ရွိတဲ႔ ေနရာ ေလးကိုပါ ။ အရင္ ကေနရာ မသိခဲ႔ လို႔ ေရာက္ဖူးခ်င္ေပမယ္႔ မေရာက္ ျဖစ္ပါဘူး ။ အခု တစ္ခါ မွာေတာ႔ လင္းဇင္းသုႆန္က ယိုးဒယား ဘုရင္

အုတ္ဂူ တူးေဖာ္ေရး သုေတသန လုပ္ကြက္ မွာ အေစာင္႔ အျဖစ္ တာ၀န္ယူထားတဲ႔ ဦးေလးၾကီး က လမ္းညႊန္ျပေပး လို႔ ဒီိေနရာေလး ကို ေရာက္ ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္ ။

လင္းဇင္းသုႆန္ဘက္ ကေန သြားတာဆိုေတာ႔ အုတ္ဂူၾကိဳ အုတ္ဂူၾကား ျဖတ္သြားျပီး က်ဴေက်ာ္ရပ္ကြက္ လိုလို ေနရာေလး ကို ေက်ာ္ျပီး တာမွ ေရာက္တာပါ ။

တကယ္ေတာ႔ ဦးပိန္တံတားဘက္ ကေနလာရင္ ေနပူခံ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးရဲ ႔အေနာက္တည္႔ တည္႔ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္းေတြ ေက်ာ္ေတြ ေက်ာ္လာရင္ ေရာက္ပါျပီ ။ ဆရာၾကီး

ေဒါက္တာသန္းထြန္းနဲ႔ ဆရာမၾကီး လူထု ေဒၚ အမာ တို႔ ေမြးေန ႔ပြဲ လုပ္ေလ႔ ရွိတဲ႔ ေတာင္ေလး လံုးေက်ာင္းဟာ ဆရာၾကီး ရဲ ႔အုတ္ဂူနဲ႔ သိပ္မေ၀းလွပါဘူး ။

...........................က်ေတာ္႔ ဟာေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ ဆရာၾကီး ရဲ ႔အုတ္ဂူ ကို ျမင္ေတြ ႔လိုက္ ရတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ၀မ္းသာအားရ ရိုေသစြာနဲ႔ ဦး သံုးၾကိမ္ခ်ျပီး ကန္ေတာ႔ မိတယ္ ။

ဟုတ္ပါတယ္ က်ေတာ္႔ ေအေနနဲ႔ အခု လိုကန္ေတာ႔ ခြင္႔ ရတာ ၀မ္းသာစရာပါပဲ ။ သမိုင္းပညာရွင္ၾကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ဆိုတာ က်ေတာ္ တို႔လို သူ႔ရဲ ႔သာမန္

စာဖတ္ပိရိသတ္တေယာက္ အေနနဲ႔ အျပင္မွာ ျမင္ဖူးေတြ ႔ဖူးဖို႔ မဆိုထားနဲ ႔ ဆရာၾကီး ရဲ ႔ အသံ ကိုေတာင္ မွာ ျမန္မာ႔ အသံ ကေနထုတ္လႊင္႔ တဲ႔ အဖိုးအဖြား အေလး ထား

က႑ ကေန..တစ္ခါ ဘဲ ၾကားခဲ႔ ရဖူးတာပါ ။ ဒီေတာ႔ အခုလို သူ႔ ရဲ ႔အုတ္ဂူ မွာ လာျပီး ဂါရ၀ ျပဳ ခြင္႔ ရတာ က်ေတာ္႔ အတြက္ အခြင္႔ ေရးေကာင္း တစ္ခုကိုရ လိုက္ ရသလိုပါပဲ။

.......................တကယ္ေတာ႔ က်ေတာ္ ဟာ သူ႔ ရဲ ႔သာမန္မစာဖတ္ပရိသပ္ တစ္ေယာက္ သာျဖစ္ေပမယ္႔ ဘာျဖစ္လို႔ ဆရာၾကီး ကို ကိုယ္႔ ေဆြမ်ိဳးအေသြားသာအရင္း

ခ်ာလိုခင္တြယ္ တန္ဖို႔ ထားေနရပါ လိမ္႔ ။ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ကို သူ႔ရဲ ႔ပညာ ၊ သူ ႔ရဲ ႔ အစြမ္းရည္ နဲ႔ အမ်ားက်ိဳး အတြက္ သယ္ ပိုးထမ္းရြက္ မွဳ အေပၚ မွာ မူထည္ျပီး

ခ်စ္ခင္ေလးစား တန္ဖိုး ထားၾကတယ္ ဆိုတာ ျဖစ္ရိုး ျဖစ္စဥ္ တစ္ခု ပါ ။ ဒါေပမယ္႔ က်ေတာ္ ႔အေန နဲ႔ ဆရာၾကီး ကုိ ကိုယ္႔ အေဖလို အဖိုးလို မ်ိဳးစိတ္ မွာ ခင္မင္ရင္းနွီး

ေနမိတာ ဟာ ဘာေၾကာင္႔ ပါ လိမ္႔ ဆို ျပီး ကိုယ္႔ ကိုယ္ကိုျပန္ျပီး သံုးသပ္ အေၾကာင္းရင္းရွာေနမိခဲ႔ တယ္ ။ အေၾကာင္းရင္း ရိွပါတယ္ ။ က်ေတာ္ ဟာ ဆရာၾကီး ရဲ ႔စာေတြကို

ဖတ္ခဲ႔သလို ဆရာၾကီးရဲ ႔တပည္႔ ေတြ နဲ႔ သူနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ ေနခြင္႔ ရတဲ႔ သူေတြ ေရးတဲ႔ ဆရာ႔ အေၾကာင္း ေရးတဲ႔ စာေေတြကို ပါ ဖတ္ခဲ႔ မိေလေတာ႔ ဆရာၾကီးရဲ ႔

သမိုင္းဘာသာရပ္ အေပၚ ထားရွိတဲ႔ စိတ္ဓာတ္ ၊ စိတ္ေနသေဘာထား ၊ ပင္ကိုယ္ စရိုက္ နဲ႔ သူ ႔ရဲ ႔အမူအက်င္႔ ေတြ ကို သိလာရျပီး စိတ္ထဲ မွာ ပိုမို ရင္းနီးလာခဲ႔ တာျဖစ္မယ္

ထင္ပါတယ္ ။
......................ဒီ ေနရာ မွာ က်ေတာ္ မွတ္သားရသေလာက္ သမိုင္းသုေတသန နဲ႔ ပက္သက္ျပီး ဆရာၾကီးရဲ ႔ သေဘာထားေလးေတြ ျပန္ေျပာၾကည္႔ ခ်င္ပါတယ္ ။ မ" အ

"ရေအာင္ လို႔ သမိုင္းသင္ရတယ္ ဆိုတဲ႔ စကား ကိုေတာ႔ လူတိုင္းၾကားဖူးျပီးသားျဖစ္လို႔ အက်ယ္ ခ်ဲ ႔မေျပာေတာ႔ ပါဘူး ။ ဆရာၾကီး က .........................သမိုင္းသုေတသန မွာ

သက္သက္ ညွာ ညွာ ေျပာပါ လို႔ စည္းကမ္း မရွိဘူး ၊ ငါကေတာ႔ ျမန္မာ မဟုတ္လား ျမန္မာေတြ အေၾကာင္း ေကာင္းတာေတြ ပဲ ေဖာ္ထုတ္မယ္ ဆိုတာ မ်ိဳးလဲ မလုပ္ ၊ သူက

ရန္သူမဟုတ္လား သူကိုေတာ႔ ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ ႔ဖဲ႔ ေရးလိုက္မယ္ ဆိုတာ မ်ိဳးလဲ မပါ ......................... ...တဲ႔ ။ ေနက္ျပီး ဥပမာ တစ္ခု နဲ႔ ေျပာထားတာလည္း ရွိေသးတယ္ ။ ျမင္ျမင္

သမွွ် ကို ကဗ်ာစပ္ေလ႔ ရွိတဲ႔ ဘုန္းၾကီး တစ္ပါး က သူ႔တူမ သစ္ပင္ေပၚ တက္လို႔ ေခ်ာ္က် တာကို ျမင္တဲ႔ အခါ ........................ ျပည္ပန္းညိဳ အပင္ေပၚ ပ်ိဳေခ်ာ္လို႔ လဲ

အလိုေတာ္ ....ကံ ေကာင္းလို႔ လြဲ........ဆိုျပီး ကဗ်ာ ကို လက္တန္းစပ္လိုက္ သတဲ႔ ...ဆိုလို တာက ဘုန္းၾကီး က သူ႔ တူမျဖစ္ေပမယ္႔ ကာရန္ကို ေသြဖီလို႔ မျဖစ္ေလေတာ႔

သူ႔တူမ အရွက္ကို ခြဲ တဲ႔ စာသားျဖစ္ေပမယ္႔ ကာရန္ကိုငဲ ့ျပီး ထည္႔ စပ္ရတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဥပမာေပး ျပီး ေျပာဆိုထားပါတယ္ ။ သမိုင္းသုေတသနမွာလည္း

အေထာက္ထားေတြ ကို ေတြ ႔ ရွိခဲ႔ ရင္ေတြ ႔သလို ဘယ္သူမ်က္ နွာ ကို မွ မေထာက္ဘဲ ေဆြးေႏြးတင္ျပရမွာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ဆရာၾကီး ကဆိုခ်င္တာပါ ။ ဆရာ ၀င္းေမာင္ (

သမိုင္း ) ေရးတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ သမွ် ကၽႊန္ေတာ႔ ဆရာ ( သန္းထြန္း ) အေၾကာင္း ဆို တဲ႔ ေဆာင္းပါး မွာ .................................. မင္းတို႔ ကို ဒီ ေန႔ ပုဂံသမိုင္း ကို

စေျပာမယ္ ။ မင္းတို႔ အလယ္ တန္း ၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းတုန္း ကသင္ယူထားတာေတြ ေခါင္းထဲ ကထုတ္လိုက္ ၾက ၊ ဦးကုလား ရာဇ၀င္ ၊ မွန္နန္းရာဇ၀င္ ထဲ က ပုဂံ

ပုံျပင္ေတြ ကို လည္း ထုတ္ပစ္လိုက္ ၾက ၊ တို႔ က ပုဂံေက်ာက္ စာေတြ ထဲကေတြ ႔သမွ် ကိုဘဲ ေျပာမယ္ .............................ေနာက္ျပီး .......................ပုဂံ ေခတ္ နိဳင္ငံ

ေရးသမိုင္း အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ ကို စေျပာမယ္ ။ အက်ည္းခ်ဳပ္ ကိုေျပာရတာ အက်ယ္ ေျပာစရာ မရွိလို႔ ပဲ........................ ဆိူျပီး သူတို႔ ဆရာ ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ေျပာခဲ႔ တာ ကို

ျပန္ေရး ျပထားပါတယ္ ။ ေနာက္ ဆရာၾကီး ေျပာခဲ႔ တာ ကို ဆက္ေရးျပထားတာက.......................... သူမ်ားေတြ ေျပာတိုင္း ငါမယံုဘူးကြ ....ငါတို႔ သမိုင္းသမားေတြ

ဟာေျပာတိုင္း မယံု ရဘူး ၊။ ဘယ္ ေလာက္ ခမ္းခမ္း နားနား ထည္ထည္ ၀ါ၀ါ စကားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သက္ေသအေထာက္ ထားမရွိရင္ အလကားပဲ ။ အေထာက္ထားေတြ ႔တိုင္းလဲ

ငါ မယံုဘူး ၊ ေက်ာက္ တံုး အေပၚ မွာ ေရးထာတဲ႔ အေတာက္ ထားဘဲ ျဖင႔္ျဖင္႔ ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆး အကဲ ျဖတ္တယ္ ။ အဲ ဒီ လို စစ္ေဆး ျပီး ေတာ႔ မယံုၾကည္တာေတြ

ေလွ်ာ႔ ေလွ်ာ႔ သြားတဲ႔ အခါ က်မွ ယံုၾကည္လက္ခံ တာကြ .....................တဲ ႔ ။
ဆရာၾကီး ဟာ 2000 ျပည္႔ နွစ္ 11 ၾကီမ္ေျမာက္ ဖုကုအိုက အာရွ ယာဥ္ေက်း မွဳ ပညာေရးက႑ ဆုရင္ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ ျခင္း ခံ ရပါတယ္ ။ အဲ ဒီ လို ခ်ိီး

ျမွင္႔ခံ ရျခင္း အေပၚ ဆရာၾကီး က..... က်ေတာ္ ဟာအမ်ားတကာ ထက္ ညဏ္ပညာ သာလွ တယ္ လို႔ လည္း မေျပာနိဳင္ပါ ။အရည္ ခ်င္း ထက္ျမက္ လွတယ္ လို႔ လည္း မဆို

သာပါ ။ အခုလို ဆုၾကီး မ်ိဳး ကိုလည္း မမွန္းပါ ။ အပင္ပန္း ခံ ရမယ္ ၊ ေစ႔ စပ္ေသခ်ာရမယ္ ၊ ဒါမွ ထူးခၽြန္မယ္ လို႔ က်ေတာ္ နားလည္ပါတယ္ ။ ကိုယ္႔ ဘာသာကိုယ္ ေက်နပ္ဖို႔ ပဲ

အာသီသ ရွိပါတယ္ ။ ဘာကိုေက်နပ္သလဲ ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မသိေသးတဲ႔ အေၾကာင္း အရာ ေတြ ကို က်ေတာ္ သိတယ္ ။ ဒီကိစၥ ကိုလူတစ္ကာ သိတာထက္ပိုသိတယ္ ဆိုရင္

အထူးျပဳ ေလ႔ လာမယ္လို႔ ကိုယ္ တိုင္သတ္မွတ္ တဲ႔ နယ္ပယ္ မွာ အသိတိုး ေအာင္ လုပ္ေပးနိဳင္တာ ကိုယ္ကပဲ စေျပာရမယ္ ၊ ကိုယ္ကဘဲ စေရးရမယ္ ၊။ သေဘာကေတာ႔

ကိုသိတာကို ကိုယ္႔ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြ နဲ႔ ေ၀ျခမ္း မွ်တျပီး အက်ိဳးခံစားဖို႔ ဟာ ကိုယ္႔ တာ၀န္ပဲျဖစ္ပါတယ္ ............. ...လို႔ မီဒီ ယာမ်ားေတြ ႔ဆံု ရွင္းလင္းပြဲ မွာ ေျပာၾကားခဲ႔

ပါတယ္ တဲ႔ ။..............................ဆုခ်ီးျမွင္႔ ေပးခဲ႔ တဲ႔ ဂ်ပန္ယဥ္ေက်းမွဳ အဖြဲ ႔ကလည္း....................ေဒါက္တာ သန္းထြန္းဟာ ျမန္မာ ရာဇ၀င္ ကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခဲ႔ ျပီး ၊ ျမန္မာ႔

သမိုင္းေလ႔ လာမွဳ ကို ဦးေဆာင္ခဲ႔ တယ္ ။ ျပီးေတာ႔ လံုး၀ထူးျခားဆန္းသစ္တဲ႔ ရွဳ ေထာင္႔ က ေဖာ္ထုတ္တင္ျပခဲ႔သူမို႔ အာရွတိုက္ရဲ ႔ထူးျခား ထင္ရွားတဲ႔ ထိပ္တန္း သမ္ိုင္း

ပညာရွင္ ထဲကတစ္ေယာက္ ျဖစ္လို႔ အခုလို ဆုခ်ီးျမွင္႔ ျခင္းျဖစ္တယ္................. လို႔ ဆိုပါတယ္ ။
........................................ဆရာၾကီးရဲ ႔ သမိုင္းသုေတသန အေပၚထားတဲ႔ သူ႔ ရဲ ႔ခံယူခ်က္နဲ႔ လွဳပ္ေဆာင္မွဳေတြ ဟာ အေနွာင္အဖြဲကင္းျပီး လြတ္လပ္တဲ႔ အေတြးအေခၚ ေတြ နဲ႔

ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပခဲ႔ တာေတြဟာ သမိုင္းပညာ ကို ေလ႔ လာလိုက္ စားသူ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ သစ္ေတြ အတြက္ တန္ဖိုးၾကီး မားလွပါတယ္ ။ က်ေတာ္ ဟာ ဆရာ႔ စာေတြ

ကို 2000 ခုနွစ္ေလာက္ မွ စတင္ ဖတ္ဖူးခဲ႔ တာပါ ။ သူ႔ စာ ကို နွစ္ခ်ိဳက္စြာဖတ္ရွဳ ေလ႔ လာစအခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီး ဟာ အသက္ 80 နားနီးကပ္ေနပါျပီ ။ ေနာက္ထပ္

သုေတသနျပဳ ဖို႔ မခ်ိန္နည္း ေနျပီျဖစ္တဲ႔ ဆရာၾကီးကို က်မ္းမာျပီး အသက္ ရည္ ေစဖို႔ က်ေတာ္ အျမဲ ဆုေတာင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔ ဆရာၾကီး ဟာ သူေျပာခဲ႔ တဲ႔

..............ငါက သမိုင္းပညာရွင္ မဟုတ္ဘူး သမိုင္းပညာရွာ ၊ ရွာလို႔လဲ မျပီးနိုင္ဘူး ..........ဆိုတဲ႔ စကား အတိုင္းပါပဲ သူ ႔ရဲ ႔ေနာက္ ဆံုး အခ်ိန္ထိ သမိုင္းသုေတသန အေပၚ မွာ

သံေယာဇဥ္ၾကီး စြာနဲ႔ တာ၀န္ေကပြန္စြာ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ အတြက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ႔ တယ္ ဆို တာ အဆက္ မျပတ္ထြက္လာေနခဲ႔တဲ ႔သူ႔ စာေတြ အရသိရပါတယ္ ။
အဲဒီလို သူ႔ အလုပ္ အေပၚ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ေနရင္းက 2005 နိဳ၀င္ဘာ 29 ရက္ ေန႔ မွာ က်င္းပမယ္႔ ဆရာမၾကီး လူထုေဒၚအမာ ေမြးေန႔ ကို တက္ေရာက္ ဖို႔

မႏၱေလးကိုေရာက္ ေနတဲ႔ အခ်ိန္ နိဳ၀င္ဘာ 30 ရက္ေန႔ မနက္ 2 နာရီ 24 မီနစ္မွာ ရုတ္တရက္ နုလံုးေရာဂါ ဖိစီးမွုဳဒဏ္ေၾကာင္႔ ဘ၀တစ္ပါး ကို ေျပာင္းသြားခဲ႔ ရရွာပါတယ္ ။
ဆရာၾကီး ရဲ ႔ကေတာ္ ေဒၚခင္ရီ က ဆရာၾကီး ရဲ ႔တပည္႔ ေတြ ကို ...........မင္း တို႔ ဆရာ အသြား အလာ အရင္ လို မျမန္ေတာ႔ ဘူး ေနွးလာတယ္......လို႔ ေျပာရင္

..................................အသက္ၾကီးလာေတာ႔ သြားစရာ သခ်ိင္း ပဲ ရွိတယ္ ၊ ဒါေၾကာင္႔ တျဖည္းျဖည္းဘဲ သြားတာ .................လို႔ ဆရာၾကီး က ျပက္လံုးထုတ္ေလ႔ ရွိတယ္တဲ႔ ။

( ရန္ေနာင္စိုး )
.