Thursday, February 03, 2011

သံပတ္ေပးထားေသာ စက္ရုပ္မ်ားေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး အလွမ္းေ၀းေနဆဲ



“အဆင့္ဆင့္တုိင္းမွာ ဒီမိုကေရစီျဖစ္ထြန္းဖို႔အတြက္ အေျခအေန လံုး၀ မေပးေသးပါဘူး။ လႊတ္ေတာ္ ဖြင့္ပြဲမွာတင္ပဲ ဒီမုိကေရစီလမ္းစ ေပ်ာက္ဆံုးေနတာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရေသးဘူး။”
မႏၱေလးတုိင္းမွ အထက္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာ ဦးမ်ဳိးသိဏ္းက ေမာကၡသို႔ ေျပာျပခဲ့သည္။


“လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ သူျဖဴရင္ ငါမည္းမွာပဲဆိုသည့္ စိတ္မ်ဳိးမထားရန္၊ စကားႏိုင္လုေျပာျခင္းမျပဳရန္လိုေၾကာင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ားသည္ စကားရည္လုပဲြမ်ဳိး မျဖစ္ေစရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း” ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ကို ကိုးကား၍ အဂၤါေန႔ထုတ္ ေၾကးမံုသတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပသည္။
သံပတ္ေပးထားေသာ စက္ရုပ္မ်ား
သံပတ္ေပးထားေသာ စက္ရုပ္မ်ား
ေတာင္ၾကီး ဆရာအတတ္ပညာေကာလိပ္ နည္းျပတစ္ဦးျဖစ္သူ နန္းမိုခမ္းက ဆရာအတတ္ပညာေရးသင္တန္းမ်ားတြင္ ကေလးမ်ားကို ေျပာဆိုတတ္ေအာင္၊ မိမိအျမင္တို႔ကို ရဲတင္းပြင့္လင္းစြာ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ ေျပာတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးျခင္းတို႔မွာ အေရးၾကီးေသာ သင္ရိုးမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္အတြင္ တံုဏိွဘာေ၀ ျငိမ္သက္စြာ ေနထုိင္ၾကပံုတို႔မွာ ရီစရာေကာင္းေသာ သံပတ္ေပးထားသည့္ စက္ရုပ္မ်ားႏွင့္ တူေနေၾကာင္းကို ေမာကၡသို႔ ေျပာျပခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ပညာေရး သုေတသီတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဆရာေမာရက ေမာကၡသို႔ ေျပာျပရာတြင္ “အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုျခင္းကို စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္း ေလ့က်င့္ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။ ဤသည္မွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဖြံ႔ျဖိဳးေစရန္အတြက္ ပ်ဳိးေထာင္မႈ အေျခခံပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အနာဂတ္ကာလမ်ားတြင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ေဆြးေႏြးေျပာဆိုျခင္း၊ မတူေသာ အျမင္မ်ားကို တင္ျပတတ္ျခင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္ နားေထာင္တတ္ျခင္းတို႔အတြက္ အထူးအေရးၾကီးေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ဤအခြင့္အလမ္းမ်ားကို ပိတ္ပင္ထားရွိျခင္းမွာ စံျပဳစရာမရွိေသးေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ကေလးမ်ား ပညာသင္ၾကားေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ စကားႏုိင္လု ေျပာဆိုျခင္း debate မွာ ပညာသင္ၾကားေရး နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္သည့္အတြက္ စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ လမ္းဖြင့္ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။
ေမာကၡျပည္တြင္းပညာေရးသတင္း
.

0 comments: