ဘဂၤလီက်ဴးေက်ာ္သူမ်ားကို တားဆီးဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ေရး အဖြဲ႔
ရိုဟင္ဂ်ာသည္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား မဟုတ္ေၾကာင္းေျပာဆို (Dr, Jacques Leider)
ရခိုင္၏သမိုင္းကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာအေသးစိတ္ သုေတသနျပဳကာေလ့လာခဲ့သူ
ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသားသမိုင္းပညာရွင္ Dr,Jacques Leider မွဆက္လက္ေျပာၾကားသည္မွာ
ရိုဟင္ဂ်ာမွာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား မဟုတ္ပါေၾကာင္း -
ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားနဲပတ္
သတ္ျပီး Concept မရွိပါဘူးတဲ့။ သူတို႕ေတြအေနနဲ႕မတ္တပ္ရပ္ျပီးေတာ့ သူတို႕ဟာျမန္
မာတိုင္းရင္းသားပါလို႕ ေၾကြးေၾကာ္လို႕ေတာ့ မရႏိုင္ပါဘူး။
ျပီးေတာ့ ဒီလိုေအာ္ေနတာက အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္း မဟုတ္ဘူးလို႕ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါ
တယ္။ သူတို႕ေတြအေနနဲ႕ရခိုင္ျပည္မွာမ်ိဳးဆက္တခုမက ေနထိုင္လာၾကတဲ့မူစလင္ေတြ
ပါလို႕ေျပာရင္ေတာ့ျငင္းဖို႕ခက္ပါတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာေ၀ါဟာရတစ္ခုပါ။ ေရွးေဟာင္း
စကားလံုး တစ္ခုျဖစ္ျပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရျပီး ေနာက္ပိုင္းေရာက္မွ ဒါကို
အသံုးျပဳခဲ့ျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းစဥ္တပ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ေတာင္းဆိုေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ သူတို႕အားလံုးဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္းက မူစလင္ေတြအားလံုး
အေနနဲ႕အဲဒီႏိုင္ငံေရး ေခါင္းစဥ္တစ္ခု၏ေအာက္မွာ အက်ံဳး၀င္ဖို႕အဆင္သင့္မျဖစ္ပါဘူး။
ကြ်န္ေတာ္ဟာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို ေရာက္ခဲ့စဥ္တုန္းက ရခိုင္ျပည္ကေန ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို
ကူးလာတဲ့ မူစလင္ေတြအားလံုးကို ခင္ဗ်ားတိုဟာ ရခိုင္ျပည္ကလာတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာလားလုိ ့
ေမးၾကည့္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ။ သူတို႕ကေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကရိုဟင္ဂ်ာမဟုတ္ပါဘူး
ကၽြန္ေတာ္တို႕က ရခိုင္ျပည္မွာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ ဘဂၤလီလူမ်ဳိးမြတ္စ္ဆလင္ေတြဟုဆိုၾက
ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ စေတးတပ္ကာ ကပ္ေပးလို႕မရပါဘူးလို႕ဆိုခဲ့ပါတယ္။
Q: Are the Rohingya an ethnic group of Burma?
A: My answer is that Rohingya is not an ethnic concept. Okay, they can stand
up and say we are an ethnic group inside Myanmar.But I think that is not the
best way. When you argue we are Muslims and we have been living in Ranki
ne for several generations, nobody can deny it. For me,Rohingya is the term,
which is an old word that has been claimed as above all as a political label >
after the independence of Myanmar.For the moment,I do not see that all the
people there readily submit to one and a single label. When I was in Banglad
-esh, people pointed out Muslims to me who originally lived in Rankine. They
have now moved to Bangladesh and when you ask them, “ are you Rohingya
coming from Rankine?” they say, “no, we are Muslims who live in Rankine,
we do not take for us the label Rohingya.”
ရိုဟင္ဟူသည့္ေ၀ါဟာရသည္ (China ကို တရုတ္ဟု ျမန္မာတို ့ကေခၚၾကသကဲ့သို)ရခိုင္
ျပည္ကိုဘဂၤလီမ်ားက ဘဂၤလီဘာသာျဖင့္ေရွးေခတ္ပသီမ်ားကေန(ရိုဟင္)ဟုေခၚဆိုၾက
ျခင္းသာျဖစ္ျပီး ဆင့္ပြားေ၀ါဟာရျဖစ္ေသာ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည္မွာ ရခိုင္ျပည္သားဟု အဓိ
ပၸါယ္ရေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္းမွ ရခိုင္လူမ်ဳိးတို ့သိခဲ့ၾကရေလသည္။
ရခိုင္ျပည္သားဆိုသည့္ အဆိုပါ(ေ၀ါဟာရသည္)ရခိုင္ျပည္သား(သို႕) ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္
သာသက္ဆိုင္ေနျပီး ၁၉၅၀ - ခုႏွစ္၊ ေနာက္ပိုင္းကာလမွ ရခိုင္ျပည္အတြင္းသို႕ဘဂၤလား
ေဒ့ရွ္မ်ားမွခိုး၀င္လာသူ ဘဂၤလီမ်ားႏွင့္ လံုး၀သက္ဆိုင္မႈမရွိပါေၾကာင္း သိရွိရေလသည္။
၁၉၅၀ - ခုႏွစ္၊ေနာက္ပိုင္းတြင္နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို ့ျဖင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဒ္ႏိုင္ငံမွခိုး၀င္လာသူ
ဘဂၤလီလူမ်ဳိးတိုႏွင့္ မူရင္းေန(ပသီတို ့)ေရာေႏွာကာ ေနထိုင္လာၾကရာမွ လူဦးေရအစမ
တန္ တိုးပြားလာျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။
စင္စစ္ဆိုရေသာ္ယခင္ကရွိခဲ့ျပီးေသာ ျပည္တြင္းေနမြတ္ဆင္လူမ်ဳိးတို ့၏ အဆိုပါလူမသိ
လူမသိ (ရိုဟင္ဆိုသည့္ေ၀ါဟာရကို)အေၾကာင္းျပဳျပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ကိုေျခကုတ္ယူ၍ထို
မွစတင္၍ျမန္မာႏိုင္ငံကို အစၥလာမ္မစ္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ကိုစ
တင္ကာ အပိုင္သိမ္းဖို ့ရန္ (ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိျဖင့္) လႈပ္ရွားလာခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ရိုဟင္ဆိုသည့္ေ၀ါဟာရကို ပညာမေတာက္တေခါက္တတ္သူ (ဘဂၤလီ)မ်ားကႏွစ္ေပါက္
တစ္ေပါက္ရိုက္ကာ လွည့္စားဖို ့ရန္ ရည္ရြယ္၍အသံုးျပဳၾကျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္
ရေသာ္ (ဘဂၤလီရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဟူသည့္မွာ) ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဒ္ႏိုင္ငံမွ ခိုး၀င္လာသူဘဂၤလီ
လူမ်ိဳးတို ့၏ ျပည္တြင္းေနမြတ္စ္လင္လူမ်ဳိးတို ့ပူးေေပါင္းကာ (အစၥလာမ္ဥပေဒအရ)ျမန္
မာႏိုင္ငံအား အစၥလာမ္မစ္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္တစ္ခုမွ်
ပင္ျဖစ္သည္ဟု ရခိုင္သမိုင္းအားႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာမွ် အေသးစိတ္ သုေတသနျပဳ
ကာေလ့လာခဲ့သူျဖစ္သည့္ (ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသားသမိုင္းပညာရွင္) Dr,Jacques Leider ဆို
သူမွ သူဤသို ့ေကာက္ခ်က္ခ်ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား သမိုင္းပညာရွင္ (Dr, Jacques Leider)
skip to main |
skip to sidebar
က်ေတာ္သွ္
မည္သည္ ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး အဓိက႐ုဏ္း မ်ိဳး ကိုမွ် မလိုလားပါ စစ္မွန္ေသာဥပေဒျဖင့္ အျပစ္ရွိသူမ်ားအားထိေရာက္စြာ အေရးယူမွဳမ်ိဳးကိုသာလိုလားပါသည္ ..
ဤသို ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး မ်ားျပဳလုပ္ရံုျဖင့္ က်ဳႏု္ပ္တို ့မလိုလား
ေသာစစ္အစိုးရဥပေဒသည္ေျပာင္းလဲသြားမည္မဟုတ္ပါ အသံသာရွိျပီးအဆံမရွိေသာဒီမိုကေရစီသည္လည္း
ဆက္လက္ၾကီးထြားလာမည္မဟုတ္ပါ...။
ဤသို ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး မ်ားျပဳလုပ္ရံုျဖင့္ က်ဳႏု္ပ္တို ့မလိုလား
ေသာစစ္အစိုးရဥပေဒသည္ေျပာင္းလဲသြားမည္မဟုတ္ပါ အသံသာရွိျပီးအဆံမရွိေသာဒီမိုကေရစီသည္လည္း
ဆက္လက္ၾကီးထြားလာမည္မဟုတ္ပါ...။
ရိုဟင္ဂ်ာ ငါတို႔အမ်ဳိးမဟုတ္
ရိုဟင္ဂ်ာကိုျမန္မာလူမ်ဳိးစုစာရင္းထဲထည့္ဖို႔ကိုလည္း လံုး၀လက္မခံပါ လူမ်ဳိးေရးပဋိပချဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသိမ္းမွာကိုလည္း လံုး၀ လံုး၀ လက္မခံပါေၾကာင္း တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းက က်ဴးေက်ာ္အစြန္းေရာက္ဘဂၤလီမ်ားကိုဆန႔္က်င္ၾကပါ
ႏိုင္ငံတကာဧည့္သည္မ်ား
Total Pageviews
ဘယ္ႏိုင္ငံကလာလဲေျပာ
တခုခုေတာ့ေျပာသြားေနာ္
Popular Posts
-
တစ်ချို့လူတွေက Leader နဲ့ Boss ဆိုတာကို အတူတူပဲ ထင်တတ်ကြပါတယ်။ တကယ်တမ်း ဒီနှစ်ခုက မိုးနဲ့ မြေလို ကွာခြားတာပါ။ အထက်လူကြီးဖြစ်ရုံနဲ့ ခေါင်းဆော...
-
အေမ ဇမၺဴတိုင္းမွာ အေၿဖညွိၿပရင္ အပူလိႈင္းၿဖာ ေ၀ဒနိကေတြနဲ ့ လူတိုင္းဟာ အေမရွိႀကတယ္။ မေရမရာ ပေဟ႒ိေတြေႀကာင့္ အ...
-
ႏိုဝင္ဘာ ၁၂ရက္ေန႕ -------------------- ညေန ၇နာရီ ၄၀မိနစ္မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕သို႕ စတင္ ထြက္ခြါျပီး ဘန္ေကာက္မွာ တစ...
-
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အႀကီးဆုံး ေခါင္းေလာင္းႀကီး ျဖစ္လာ ႐ုံမ်မက ကမၻာတြင္ ဒုတိယ အႀကီးဆုံး ျဖစ္လာမည့္ ေၾကးသြန္း ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ပဲခူးၿမိဳ႕၌ ...
-
ပင္လံုေက်ာက္တိုင္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ 12-2-1947 Historic Pinlong Agreement signed by Bogyoke Aung San and Ethnic...
-
၂၀၁၂ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၅ ရက္ မနက္ ၁၀ နာရီ၊ မရမ္းကုုန္းၿမဳိ႔နယ္ NLD ရုုံးသစ္ဖြင့္ပြဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္ ေဟာေျပာခ်က္ ရုပ္သံသတင္း။ ။DVB အမ်ိဳးသားဒီ...
-
လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ရုပ္ရွင္ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အခမ္းအနား အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ နာယက ဦးတင္ဦးႏွ...
-
အြန္လိုင္းခ်က္တင္၌ ခင္မင္ေနသူတစ္ဦး ေခၚရာ ေနာက္သို႔ အယံုလြယ္၍ လိုက္မိခဲ့ေသာ အသက္ ၂၃ ႏွစ္အရြယ္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို လိမ္ေခၚသြားသူ အ...
-
ဆရာ မင္းသုဝဏ္၏ ဘဝႏွင့္ စာေပ စကား မင္းသုဝဏ္ [၁၉၀၉ - ၂၀၀၄] ရန္ကုန္တိုင္း ကြမ္းၿခံကုန္း ၿမိဳ႕တြင္ အဖ ကုန္သည္ ဦးလြ...
Blog Archive
“ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုမွာတမ္း”
♣ ညီေလး....ရွစ္ေလးလုံုးအေၾကာင္း
မေမ့ေကာင္းသမို႕ ျပန္ေျပာင္းအမွတ္ရဖို႕ရာ
ဒီကဗ်ာ ေရးလိုက္တယ္။
♣ ေခ်ာက္ ေရနံတူးစင္ေအာက္သခင္ဖိုးလွႀကီး
လက္ရုံးေျမာက္ခဲ့တဲ့၁၃၀၀-ျပည့္ရဲ႕အေရးေတာ္ပံု
ေရႊရတုၾကံဳတဲ့ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ သမိုင္းတြင္ရစ္မယ့္ အံုၾကြမႈ
လူထုရဲ႕အသံခြပ္ေဒါင္းအလံေမ့က်န္ထားလို႕ရပါ့မလား။
♣ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ (၂၆) ႏွစ္တာခရီး ဖြဲမီးလို
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ကႊ်မ္း သဘာ၀ အရင္းျမစ္ခမ္း
ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ျမန္မာျပည္ တစ္ပါတီ ႀကိဳးနီစနစ္
ပံုေဖၚျခစ္ေရးဆြဲ ဖြတ္မြဲ ျပာခ်... လူလံုးမလွ
ရုန္းမထႏိုင္ခဲ့ဘူး။
♣ ဆန္ ဆီ ဆား သၾကား ငရုတ္ ပဲျပဳတ္ အထည္လိပ္
တရိပ္ရိပ္ တက္ေနတဲ့ေစ်းႏံႈး အေႀကြးလံုးခံေနရတဲ့ လူထုၾကား ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ရုပ္၀တၳဳ စစ္အုပ္စုသာခံစားၾက
တရားမွ်တမႈ မဲ့ ကြာဟတဲ့ လူေနမႈစနစ္ ခ်ဥ္ေပါင္မွ်စ္ နဲ႕
အသားငါး ဘတ္စ္ကား နဲ႕ မာစီးဒီး ဇီးသီး နဲ႕ ေခ်ာကလက္
ေတာအရက္ နဲ႕ ဘရန္ဒီ ေရနံဆီမီးခြက္ နဲ႕ နီယြန္မီးေခ်ာင္း
အေဟာင္း နဲ႕ အသစ္ ေႏွာင္းျဖစ္ နဲ႕ ေခတ္ေပၚ
ဘယ္က တာရွည္ျဖစ္ပါ့မလဲေနာ္။
♣ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု ႀကိဳ႕ကုန္းလၻက္ရည္စားပြဲခံုက
မဟုတ္ဘူး လက္တဆုပ္စာ အာဏာရႈး စစ္ဘီလူးေတြရဲ႕ စနက္
၈၇- စက္တင္ဘာ(၅)ရက္ ေငြစကၠဴေတြ လုယက္မႈ
ေသြးပ်က္ေနတဲ့ လူထုကိုယ္စား သမိုင္းမွာ ရွိထား
ေက်ာင္းသားထု အားမာန္ အသစ္တဖန္....ေဒါင္းအလံနဲ႕
ေမာင္းျပန္ေသနတ္ကို အံတုခဲ့တာပါ။
♣ ျမန္မာျပည္သမိုင္းနဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲ႕သမိုင္း
ဒဂၤါး၀ိုင္းရဲ႕ “ေခါင္း” နဲ႕ “ပန္း” ခြဲျခမ္းေဖ်ာက္ဖ်က္
ကြယ္၀ွက္လို႕ မရ အတူတကြရွိခဲ့တယ္ ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းသားဆိုတာ ကိုလိုနီေခတ္ကၽြန္အျဖစ္မွ
လြတ္ေျမာက္ေရး ဖက္ဆစ္ဆန္႕က်င္ေရး
အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္ ေဖၚေဆာင္ေရး
ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရး အမ်ဳိးသားအေရးေတြ ေရွးရႈ႕
လူထုမွ ေပါက္ဖြား အေသြး အသား အသက္
သမိုင္းရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ လုိက္အပ္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီစြာ
ေပးဆက္လာ အစဥ္ၿမဲ ဦးေခါင္းေသြးစိမ္းရဲေပမဲ့့
ညႊြတ္မလဲသြားတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ားဘဲ....ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ထဲ ေသနတ္ႀကဲတတ္တဲ့ စစ္တပ္ေၾကာင့္
၈၈-မတ္(၁၃)ရက္ စက္မႈက ကိိုဖုန္းေမာ္ အသက္ထြက္
စေတးခဲ့ရတာဟာ ဒါဟာ...အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ႕နိဒါန္း
တပါတီ တခန္းရပ္မဲ့အစေပါ့။ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ရုိးဆီက
တံတားနီ အျဖစ္အပ်က္ ၈၈-မတ္(၁၆) ရက္
တဆက္တည္းဘဲ ဇြန္လထဲ ေျမနီကုန္း တဘုန္းဘုန္း ပစ္ခံရ
ေသြးေျမက်ခဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ား ေပးဆက္သြားသူရဲ႕ တြန္က်ဴးသံ
ထာ၀စဥ္ လြင့္ပ်ံေနရစ္တယ္။
♣ ၆၂-ဇူလိုင္(၈)ရက္ ဦးေန၀င္းႏူတ္က ျမြက္
နံနက္ခင္းအသံလြင့္သြား ျပည္သူကို ေစာ္ကား
“ဒါး ကုိ ဒါး နဲ႕ လွံကို လွံနဲ႕ ရင္ဆိုင္ပါမယ္” တဲ့
ဒါနဲ႕အားမရႏိုင္ ၈၈-ဇူလိုင္(၂၃)ရက္မွာ “စစ္တပ္ဆိုတာ မိုးေပၚေထာင္ မပစ္ဘူး ပစ္ရင္တည့္တည့္ ပစ္တယ္ မွန္ေအာင္ပစ္တယ္” ဂႏၶ၀င္တြင္ရစ္မဲ့ စကား ျပည္သူမ်ားအတြက္
ႏႈတ္ဆက္တဲ့ ဗ်ာဒိတ္
ရင္ထိတ္စရာေပါ့။
♣ ကဲ......
စစ္အာဏာရူးေတြက ေကာင္းစား
ျပည္သူအမ်ား ႏြမ္းပါး
အေစာ္ကားလည္း ခံၾကရ
ေက်ာင္းသားက ဥပကၡာျပဳရမွာလား။
♣ ေက်ာင္းသားကို ရုိက္ႏွက္ဖမ္းဆီး
ေက်ာင္းသူသမီးပ်ဳိကို ေစာ္ကား
လူရမ္းကား စစ္အုပ္စု
ညွစ္စုတ္ျပဳ အဖံုဖံု
လူထုခါးသီးစြာ ႀကံဳလာရာမွ
ေဒါသထြက္.....ႏိုးၾကားလွ်က္
ရုန္းထြက္ေတာ္လွန္
အခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုတဲ့အသိ
ျပည္သူေတြ ရွိလာေတာ့
လူထုသိလာေတာ့.......။
♣ မဆလပါတီ.......
(အလိုမရွိ)(အလိုမရွိ)
တစ္ပါတီႀကိဳးနီစနစ္....
(ဖ်က္္သိမ္းပစ္)(ဖ်က္သိမ္းပစ္)
ဒီမိုကေရစီရရွိေရး....
(ဒို႕အေရး)(ဒို႕အေရး)
ရွစ္ရက္-ရွစ္လ-ရွစ္ဆယ့္ရွစ္
သမိုင္းသစ္ဖြင့္ကာ
၂၆-ႏွစ္တာ ႀကိဳးနီစနစ္
ဖ်က္သိမ္းျပစ္ဖို႕ေၾကြးေၾကာ္သံ
ဘ၀ဂၢ္ လွ်ံခဲ့တယ္....
ေဒါင္းအလံ လႊင့္ပ်ံခဲ့တယ္...
ေသနတ္သံေသာေသာညံခဲ့....
ေပတရာလမ္းေပၚေသြးအိုင္ခဲ့.....
အသက္ေပါင္္းမ်ားစြာ စေတးခဲ့ရတယ္။
♣ ရဟန္းရွင္လူ...ျပည္သူ၊ေက်ာင္းသား
လူတန္းစားအသီးသိး
ခါးစီးခံခဲ့ရသမွ်
ႏူိးထကာ ရုန္းထြက္
ၾသဂုတ္လ ရက္မ်ားဟာ
ျပည္ျမန္မာ တ၀ွမ္း
ေၾကြးေၾကာ္သံလႊမ္း
သပိတ္စခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္
စနစ္သစ္ကို ေတာင္းဆို
စနစ္ေဟာင္းကို ၿဖိဳဖ်က္
လက္ခ်င္းယွက္ေတာ္လွန္ၾက
မဟုတ္မခံတဲ့
လူထုရဲ႕အင္အား
ဒင္းတို႕ ခံႏိုင္ရုိးလား။
♣ မ.ဆ.လ တပါတီစနစ္
ေျမျမဳပ္သၿဂၤ ိဳလ္ပစ္တဲ့
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ရဲ႕ ပံုရိပ္
ဘယ္သူူဖံုးပိတ္၀ံ့သလဲ။
♣ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္
အသက္မငဲ့ကြက္ဘဲ
ခ်ီတက္ဆဲထိမွန္ေတာင္
အလံေထာင္ လက္ဆင့္ကမ္း
မဆုတ္တမ္း အံတုမႈ
အနစ္နာခံမႈ.... ရဲရင့္မႈ.....
စြန္႕လြတ္မႈ....
စံျပဳထားရအံုးမဲ့
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
♣ အေရးေတာ္ပံု
အလႊာစံု လူထု
အံတုတိုက္ပြဲ ၀င္ေနဆဲ
စစ္အုပ္စု အာဏာၿမဲေရးအတြက္
၈၈-စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္ ညေနခင္း
ရင္နင့္စရာ ျမင္ကြင္း
ဘီလူးဇာတ္ ခင္းကာထြက္
အဆက္မျပတ္ တရပ္စပ္
ပစ္ခတ္က်ည္ဆံၾကား
ေက်ာင္းသားေတြ....ျပည္သူေတြ....
ရဟန္းရွင္ သံဃာေတာ္ေတြ
အသက္ေခၽြခံၾကရ
ေသြးေျမက်
တတိယအႀကိမ္ေျမာက္
ေသနတ္ေဖါက္ အာဏာသိမ္း
အေရးေတာ္ပံု ဖ်က္သိမ္းလာ
န.၀.တ ဆိုတာ ေပၚထြက္။
(ဒီကေန႕ န.အ.ဖ အထိ)
ပက္စက္....ရက္စက္ေနတုန္းေပါ့။
♣ ဒီေတာ့.......
ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္
အသက္စေတးခဲ့ သူေတြ....
ေထာင္နံရံ အခန္းက်ဥ္းထဲက
ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ......
စြန္႕သြားၾကသူေတြ
သူတို႕ေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္
သမိုင္းရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္
ျမန္မာျပည္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္မို႕
ယံုၾကည္ခ်က္ ခရီးအတြက္
သမိုင္းေရးတဲ့ လက္
မပ်က္ပါေစနဲ႕ညီေလး။
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
သမိုင္းေပးတာ၀န္
ေကၽြပြန္ၾကပါညီေလး။ ........ ။
မိႈင္းမ်ိဳးေနာ္ 8-8-1988
♣ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ (၂၆) ႏွစ္တာခရီး ဖြဲမီးလို
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ကႊ်မ္း သဘာ၀ အရင္းျမစ္ခမ္း
ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ျမန္မာျပည္ တစ္ပါတီ ႀကိဳးနီစနစ္
ပံုေဖၚျခစ္ေရးဆြဲ ဖြတ္မြဲ ျပာခ်... လူလံုးမလွ
ရုန္းမထႏိုင္ခဲ့ဘူး။
♣ ဆန္ ဆီ ဆား သၾကား ငရုတ္ ပဲျပဳတ္ အထည္လိပ္
တရိပ္ရိပ္ တက္ေနတဲ့ေစ်းႏံႈး အေႀကြးလံုးခံေနရတဲ့ လူထုၾကား ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ရုပ္၀တၳဳ စစ္အုပ္စုသာခံစားၾက
တရားမွ်တမႈ မဲ့ ကြာဟတဲ့ လူေနမႈစနစ္ ခ်ဥ္ေပါင္မွ်စ္ နဲ႕
အသားငါး ဘတ္စ္ကား နဲ႕ မာစီးဒီး ဇီးသီး နဲ႕ ေခ်ာကလက္
ေတာအရက္ နဲ႕ ဘရန္ဒီ ေရနံဆီမီးခြက္ နဲ႕ နီယြန္မီးေခ်ာင္း
အေဟာင္း နဲ႕ အသစ္ ေႏွာင္းျဖစ္ နဲ႕ ေခတ္ေပၚ
ဘယ္က တာရွည္ျဖစ္ပါ့မလဲေနာ္။
♣ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု ႀကိဳ႕ကုန္းလၻက္ရည္စားပြဲခံုက
မဟုတ္ဘူး လက္တဆုပ္စာ အာဏာရႈး စစ္ဘီလူးေတြရဲ႕ စနက္
၈၇- စက္တင္ဘာ(၅)ရက္ ေငြစကၠဴေတြ လုယက္မႈ
ေသြးပ်က္ေနတဲ့ လူထုကိုယ္စား သမိုင္းမွာ ရွိထား
ေက်ာင္းသားထု အားမာန္ အသစ္တဖန္....ေဒါင္းအလံနဲ႕
ေမာင္းျပန္ေသနတ္ကို အံတုခဲ့တာပါ။
♣ ျမန္မာျပည္သမိုင္းနဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲ႕သမိုင္း
ဒဂၤါး၀ိုင္းရဲ႕ “ေခါင္း” နဲ႕ “ပန္း” ခြဲျခမ္းေဖ်ာက္ဖ်က္
ကြယ္၀ွက္လို႕ မရ အတူတကြရွိခဲ့တယ္ ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းသားဆိုတာ ကိုလိုနီေခတ္ကၽြန္အျဖစ္မွ
လြတ္ေျမာက္ေရး ဖက္ဆစ္ဆန္႕က်င္ေရး
အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္ ေဖၚေဆာင္ေရး
ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရး အမ်ဳိးသားအေရးေတြ ေရွးရႈ႕
လူထုမွ ေပါက္ဖြား အေသြး အသား အသက္
သမိုင္းရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ လုိက္အပ္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီစြာ
ေပးဆက္လာ အစဥ္ၿမဲ ဦးေခါင္းေသြးစိမ္းရဲေပမဲ့့
ညႊြတ္မလဲသြားတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ားဘဲ....ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ထဲ ေသနတ္ႀကဲတတ္တဲ့ စစ္တပ္ေၾကာင့္
၈၈-မတ္(၁၃)ရက္ စက္မႈက ကိိုဖုန္းေမာ္ အသက္ထြက္
စေတးခဲ့ရတာဟာ ဒါဟာ...အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ႕နိဒါန္း
တပါတီ တခန္းရပ္မဲ့အစေပါ့။ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ရုိးဆီက
တံတားနီ အျဖစ္အပ်က္ ၈၈-မတ္(၁၆) ရက္
တဆက္တည္းဘဲ ဇြန္လထဲ ေျမနီကုန္း တဘုန္းဘုန္း ပစ္ခံရ
ေသြးေျမက်ခဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ား ေပးဆက္သြားသူရဲ႕ တြန္က်ဴးသံ
ထာ၀စဥ္ လြင့္ပ်ံေနရစ္တယ္။
♣ ၆၂-ဇူလိုင္(၈)ရက္ ဦးေန၀င္းႏူတ္က ျမြက္
နံနက္ခင္းအသံလြင့္သြား ျပည္သူကို ေစာ္ကား
“ဒါး ကုိ ဒါး နဲ႕ လွံကို လွံနဲ႕ ရင္ဆိုင္ပါမယ္” တဲ့
ဒါနဲ႕အားမရႏိုင္ ၈၈-ဇူလိုင္(၂၃)ရက္မွာ “စစ္တပ္ဆိုတာ မိုးေပၚေထာင္ မပစ္ဘူး ပစ္ရင္တည့္တည့္ ပစ္တယ္ မွန္ေအာင္ပစ္တယ္” ဂႏၶ၀င္တြင္ရစ္မဲ့ စကား ျပည္သူမ်ားအတြက္
ႏႈတ္ဆက္တဲ့ ဗ်ာဒိတ္
ရင္ထိတ္စရာေပါ့။
♣ ကဲ......
စစ္အာဏာရူးေတြက ေကာင္းစား
ျပည္သူအမ်ား ႏြမ္းပါး
အေစာ္ကားလည္း ခံၾကရ
ေက်ာင္းသားက ဥပကၡာျပဳရမွာလား။
♣ ေက်ာင္းသားကို ရုိက္ႏွက္ဖမ္းဆီး
ေက်ာင္းသူသမီးပ်ဳိကို ေစာ္ကား
လူရမ္းကား စစ္အုပ္စု
ညွစ္စုတ္ျပဳ အဖံုဖံု
လူထုခါးသီးစြာ ႀကံဳလာရာမွ
ေဒါသထြက္.....ႏိုးၾကားလွ်က္
ရုန္းထြက္ေတာ္လွန္
အခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုတဲ့အသိ
ျပည္သူေတြ ရွိလာေတာ့
လူထုသိလာေတာ့.......။
♣ မဆလပါတီ.......
(အလိုမရွိ)(အလိုမရွိ)
တစ္ပါတီႀကိဳးနီစနစ္....
(ဖ်က္္သိမ္းပစ္)(ဖ်က္သိမ္းပစ္)
ဒီမိုကေရစီရရွိေရး....
(ဒို႕အေရး)(ဒို႕အေရး)
ရွစ္ရက္-ရွစ္လ-ရွစ္ဆယ့္ရွစ္
သမိုင္းသစ္ဖြင့္ကာ
၂၆-ႏွစ္တာ ႀကိဳးနီစနစ္
ဖ်က္သိမ္းျပစ္ဖို႕ေၾကြးေၾကာ္သံ
ဘ၀ဂၢ္ လွ်ံခဲ့တယ္....
ေဒါင္းအလံ လႊင့္ပ်ံခဲ့တယ္...
ေသနတ္သံေသာေသာညံခဲ့....
ေပတရာလမ္းေပၚေသြးအိုင္ခဲ့.....
အသက္ေပါင္္းမ်ားစြာ စေတးခဲ့ရတယ္။
♣ ရဟန္းရွင္လူ...ျပည္သူ၊ေက်ာင္းသား
လူတန္းစားအသီးသိး
ခါးစီးခံခဲ့ရသမွ်
ႏူိးထကာ ရုန္းထြက္
ၾသဂုတ္လ ရက္မ်ားဟာ
ျပည္ျမန္မာ တ၀ွမ္း
ေၾကြးေၾကာ္သံလႊမ္း
သပိတ္စခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္
စနစ္သစ္ကို ေတာင္းဆို
စနစ္ေဟာင္းကို ၿဖိဳဖ်က္
လက္ခ်င္းယွက္ေတာ္လွန္ၾက
မဟုတ္မခံတဲ့
လူထုရဲ႕အင္အား
ဒင္းတို႕ ခံႏိုင္ရုိးလား။
♣ မ.ဆ.လ တပါတီစနစ္
ေျမျမဳပ္သၿဂၤ ိဳလ္ပစ္တဲ့
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ရဲ႕ ပံုရိပ္
ဘယ္သူူဖံုးပိတ္၀ံ့သလဲ။
♣ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္
အသက္မငဲ့ကြက္ဘဲ
ခ်ီတက္ဆဲထိမွန္ေတာင္
အလံေထာင္ လက္ဆင့္ကမ္း
မဆုတ္တမ္း အံတုမႈ
အနစ္နာခံမႈ.... ရဲရင့္မႈ.....
စြန္႕လြတ္မႈ....
စံျပဳထားရအံုးမဲ့
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
♣ အေရးေတာ္ပံု
အလႊာစံု လူထု
အံတုတိုက္ပြဲ ၀င္ေနဆဲ
စစ္အုပ္စု အာဏာၿမဲေရးအတြက္
၈၈-စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္ ညေနခင္း
ရင္နင့္စရာ ျမင္ကြင္း
ဘီလူးဇာတ္ ခင္းကာထြက္
အဆက္မျပတ္ တရပ္စပ္
ပစ္ခတ္က်ည္ဆံၾကား
ေက်ာင္းသားေတြ....ျပည္သူေတြ....
ရဟန္းရွင္ သံဃာေတာ္ေတြ
အသက္ေခၽြခံၾကရ
ေသြးေျမက်
တတိယအႀကိမ္ေျမာက္
ေသနတ္ေဖါက္ အာဏာသိမ္း
အေရးေတာ္ပံု ဖ်က္သိမ္းလာ
န.၀.တ ဆိုတာ ေပၚထြက္။
(ဒီကေန႕ န.အ.ဖ အထိ)
ပက္စက္....ရက္စက္ေနတုန္းေပါ့။
♣ ဒီေတာ့.......
ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္
အသက္စေတးခဲ့ သူေတြ....
ေထာင္နံရံ အခန္းက်ဥ္းထဲက
ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ......
စြန္႕သြားၾကသူေတြ
သူတို႕ေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္
သမိုင္းရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္
ျမန္မာျပည္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္မို႕
ယံုၾကည္ခ်က္ ခရီးအတြက္
သမိုင္းေရးတဲ့ လက္
မပ်က္ပါေစနဲ႕ညီေလး။
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
သမိုင္းေပးတာ၀န္
ေကၽြပြန္ၾကပါညီေလး။ ........ ။
မိႈင္းမ်ိဳးေနာ္ 8-8-1988