Wednesday, January 23, 2013

ဆား မပါေသာ ဟင္းတစ္ခြက္ ၊ မဆလာ မခတ္ပါနွင့္

ဦး ယဥ္ေက်း

ေမတၱာ တရား ဆိုတာ ေရာင္ျပန္ဟပ္တယ္ တဲ့ ..။ ဒီစကား ဟာ ျမန္မာ တစ္မ်ိဳးသားလုံး ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသာမက လူရယ္လို႕ ကို္ယ့္ကိုကို္ယ္ ခံယူၿပီး က်င့္ႀကံေနထိုင္သူ အားလုံး မည္သည့္ဘာသာဝင္ မဆို လက္ခံၾကမွာပါ ..။ လူတစ္ေယာက္ကို အလြယ္တကူ မခ်စ္ရင္ သာေနမယ္ ၊ အလြယ္တကူ မုန္းေနတာမ်ိဳးေတာ့ ရွိမယ္ မထင္ပါဘူး ..။ အဟိသ္ တိရိစာၦန္
ေတြကိုေတာင္မွ ၊ သနားတတ္ ၊ ၾကင္နာတတ္ေသာ လူသားေတြပဲ မဟုတ္လား ..။
ယေန႕ျဖစ္ေနတဲ့ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ေတြနွင့္ ပဋိပကၡမွာ မည္သူေတြ မွားတယ္ ၊ မွန္တယ္ လို႕မဆိုလိုခ်င္ေပမယ့္ ၊ ေျပာခ်င္တဲ ့စကားေတြဟာ တစ္ေထာင့္တစ္ည ပံုျပင္လိုပဲ ေျပာမဆုံး
ေပါင္ ေတာသုံးေထာင္ ဆိုသလို တစ္ေန႕တစ္မ်ိဳး ၊ မရိုးရေလေအာင္ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့ မေျပာ ခ်င္ပါပဲ ေျပာေနရတယ္ ၊ မေဝဖန္ခ်င္ပဲ ေဝဖန္ေနရတယ္ ၊ မတုိက္ခိုက္ ခ်င္ပါပဲ တိုက္ခိုက္ ေနၾက ရတယ္ ။

အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ..။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ သိပ္ကို ရန္လုိတတ္ သလား ..။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ
သိပ္ နံဳအ ေနၿပီလား ..။ လူမ်ိဳးစဲြ ၊ ဝါဒစဲြေတြၾကားမွာ ..၊ အေၾကာက္တရားေတြ နွင့္ အပိတ္
ေလွာင္ ခံခဲ့ရတဲ့ အသိဥာဏ္ေတြၾကားမွာ မ်က္စိ ပိတ္ နားပိတ္ လူမ်ိဳးေရး အတၱေတြကို ေရွ႕
တန္းတင္ၿပီး ကမာၻ႕နွင့္ယွဥ္ တဲ့ ဝါဒေအာက္မွာ ေရွးရိုးစဲြကို မစြန္႕နိဳင္ေသးဘူးလား ဆိုၿပီး အလြန္ ေခတ္မွီတဲ့ ၾဆာ့ ၾဆာႀကီးေတြရဲ႕ ေဝဖန္သံေတြ ၾကားေနရျပန္ေတာ့ ဟုတ္သလိုလို၊
မ်ား ေယာင္လို႕ မွတ္ထင္ မလိုက္ပါနွင့္ဦး ..။ နိဳင္ငံေရး ဝါဒီေတြ၏ လူမ်ိဳးေရးဆို မလာပါနွင့္ ဆိုေသာ စကားဟာ အလြန္ရီစရာ ေကာင္းေသာပ်က္လုံးတစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ဟု ထင္မိပါသည္ ..။

လူမ်ိဳးရွိမွ တိုင္းျပည္ရွိမည္ ..။ တိုင္းျပည္ရွိမွ လူမ်ိဳးရွိမည္ ျဖစ္ေပသည္ ..။ ယေန႕ ျမန္မာနိဳင္ငံ သည္ တခ်ိန္က ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႕ တည္ေထာင္ခဲ့၍ ျမန္မာနိဳင္ငံဟု ေခၚသည္ ..။ ဒီေန႕
အဂၤလန္ ၊ ျပင္သစ္ ၊ ေပၚတူဂီ ၊ အေမရိကန္ ၊ စသည္တုိ႕သည္ လူမ်ိဳးႏြယ္ တစ္စုခ်င္းစီကို
အေျခခံၿပီး နိုင္ငံျဖစ္တည္လာရျခင္း ျဖစ္သည္ ..။ ဒီေနရာမွာ အဂၤလိပ္ေတြ အေမရိကတိုက္
ကို အေျခခ်ၿပီး ေဒသခံ လူမ်ိဳးႏြယ္စုေတြကို ၊ တိုက္ခိုက္ၿပီးမွ အေမရိကန္လူမ်ိဳးဆိုၿပီး လူမ်ိဳးေရး အေျချပဳၿပီး နိုဳင္ငံတည္ ခဲ့ ျခင္း မဟုတ္ေပေလာ ..။ အမွန္တကယ္သာဆိုလွ်င္ အေမရိကန္
ျပည္ေထာင္စု ေနရာမွာ အင္ဒီယန္း ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္သင့္ပါလ်က္ နိဳင္ငံထူေထာင္သူ ၊
အဂၤလန္သားေတြကို အေျချပဳၿပီး အဂၤလိပ္ စကားေျပာ အေမရိကန္ေတြဟု နိဳင္ငံထူေထာင္ခဲ့
ၾကေပသည္ ..။ ဒါဟာ လူမ်ိဳးေရးကို ဦးစားေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္ မဟုတ္ပါေလာ ..။ တနည္း အမ်ိဳးသားေရးပင္ ျဖစ္ပါသည္ ..။

ယေန႕ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံအေျချပဳၿပီး အေမရိကန္ဆိုေသာနိဳင္ငံႀကီးေပလွ်င္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို
ယေန႕ကဲ့သို႕ ေအာင္ျမင္နိဳင္ရန္ နွစ္ေပါင္း ၆၀ေက်ာ္ အရင္းအနွီးျပဳခဲ့ရေပသည္ ..။ သို႕ေပမယ့္ လူျဖဴ -လူမည္း ျပႆနာမ်ား သည္လည္း ယေန႕အထိ လူမ်ိဳးေရး အေျခခံၿပီး အတြင္းႀကိတ္
ျဖစ္ေနဆဲပင္ ..။ ဆိုလိုရင္းမွာ ကမာၻ႕ လူ႕အခြင့္အေရး ဘိုးေအနိဳင္ငံႀကီးမ်ားတြင္ပင္ ..
လူမ်ိဳးေရးကို အေျခခံေသာ ခဲြျခားမႈမ်ားကို ဥပေဒထုတ္ တင္းၾကပ္ ထားေသာ္လည္း အမ်ိဳးသား
ေရး နွင္ ့ယွဥ္လာေသာ ဘာသာေရးနယ္ခ်ဲ႕မႈ ၊ အမ်ိဳးသားေရး အျမတ္ထုတ္မႈေတြကို ဆန္႕က်င္ ကန္႕ကြက္ေနၾကသည္ကို သတိျပဳရန္လိုအပ္ေပသည္ ..။ ယခု ျမန္မာနိဳင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီ သားေပါက္နိဳင္ငံအျဖစ္သာ ရွိေနေသး၍ အေနာက္ အာေဘာ္မႈိင္းေတြၾကားမွာ ဗလုံးဗေထြးျဖစ္
ေနၿပီး ဝါဒေရးရာမ်ားနွင့္ အမ်ိဳးသားေရးကို ခဲြျခားကာ ျမင္တတ္နိဳင္ရန္ နိဳင္ငံေရး အေရၿခံဳၿပီး အမ်ိဳးသားေရး အျမတ္ထုတ္နိဳင္ရန္ ႀကိဳးစားေနသူမ်ားကို ျမင္တတ္ဖို႕ လိုေပလိမ့္မည္ ..။

ဥပမာ .. ယခုလက္ရွိ ျမန္မာနိဳင္ငံေရး ေလာကတြင္ ဘဂၤလီအမတ္ ဦးေရႊေမာင္ သည္မည္သူ မ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားနွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး မည္သူမ်ား၏ ေထာက္ခံမႈျဖင့္ အမတ္ျဖစ္ခဲ့ သည္ကို လူၿပိန္း အေတြးျဖင့္သာေတြးၾကည့္ပါက ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္နိဳင္ပါလိမ့္မည္ ..။ ယေန႕ ဦးေရႊေမာင္သည္ ခိုးဝင္ဘဂၤလီမ်ား၏ နိဳင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ဥပေဒနွင့္ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ခြင့္ ဥပေဒ မ်ားကို ျပင္ဆင္နိဳင္ရန္ လက္ရွိတြင္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းသည္ ၊ လူမ်ိဳးေရး အမ်ိဳးသားေရး
ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းပင္ မဟုတ္ပါေလာ ..။ ဒီေတာ့ ကြ်န္ဳပ္တို႕ နိဳင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူ ျမန္မာ့ ၾဆာႀကီးမ်ားမွ အမ်ိဳးသားေရး (ဝါ) လူမ်ိဳးေရးကို လ်စ္လွ်ဴရႈျခင္းသည္ အလြန္ နံဳခ်ာရက် မေနေပဘူးလား ..။ ထို႕ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားကို ေဝဖန္ရႈံ႕ခ်ေန
သူမ်ားသည္ မိမိတို႕၏ အသိဥာဏ္ကို မိမိတို႕၏ ယုံၾကည္ရာဝါဒကို စဲြကိုင္လ်က္ နိဳင္ငံေရးမွာ အမ်ိဳးသားေရး မရွ္ိဟုဆိုၿပီး ေခါင္းမာမာျဖင့္ ကိုယ့္ဝါဒ အစဲြနွင့္ ကိုယ့္ အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚ ႀကိဳးကြင္း စြပ္ေနျခင္း ဟုသာ ျမင္မိပါ သည္..။

မိမိတို႕၏ နိဳင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈတြင္ လူမ်ားမ်ားႀကိဳက္ေစရန္ အတြက္ကိုသာ ေရွးရႈၿပီး ခပ္တည္
တည္ျဖင့္ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓါတ္ကို ရုိက္ခ်ိဳးေနျခင္းသည္ တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ကိုယ့္ဝါဒီနွင့္ ကိုယ့္
ကို ခ်ည္ေနွာင္မိၿပီး ရုန္းထြက္ရန္ ခက္ေသာ အျဖစ္သို႕ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့ေသာ အခါမွ ကိုယ့္ နွလုံးေသြးကို ေဖာက္ထုတ္ တာထက္ နာက်င္စြာ ခံစားရၿပီး ေနာင္တရေသာ အျဖစ္သုိ႕ မေရာက္ ေစရန္ သတိခ်ပ္သင့္ေပသည္ ..။ ဤသို႔ဆိုလ်က္ ျမန္မာမ်ား အမ်ိဳးသားေရးကို
ေဆာင္ရြက္ၾကရာ၌ မ်က္ကန္းျခင္း (ဝါ) မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္ ျဖစ္ျခင္းဟု ထင္ျမင္ယူဆခဲ့သည္ ရွိေသာ္ ၊ ခိုးဝင္လာေသာ ဘဂၤလီမ်ားဘက္မွ ဘာသာတူသူ ၊ အမ်ိဳးရင္းျဖစ္ေသာ ျပည္တြင္းေန မြတ္ဆလင္မ်ားမွာ ဆတ္ဆတ္ခါ နာက်င္ ခံခက္ ျမန္မာ့ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားနွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားျမန္မာ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ေသာ ဦးသိန္းစိန္ ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တို႕အားေစာ္ကားျခင္း ၊ ဆဲဆုိျခင္း ၊ ေဝဖန္ ရႈံ႕ခ်ျခင္း ၊ ျမန္မာနိဳင္ငံေတာ္ အလံကို မီရႈိ႕ျခင္းမ်ား အျပင္ ၊ ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ားအား အေမ ၊ နွမသားခ်င္းမ်ား မစာမနာ ေျပာဆိုေနၾကျခင္းကို မည္သို႕ေသာ ဝါဒီျဖင့္ လက္ခံသမႈ ျပဳေနၾက ပါသနည္းဟု ေမးခ်င္မိပါသည္ ..။

နိဳင္ငံတကာ၌ ျမန္မာနိဳင္ငံကို သိကၡာခ်ၿပီး အမ်ိဳးစုံ လိမ္ညာ ေကာက္က်စ္ ေနၾကေသာ မြတ္ဆလင္ ဘဂၤလီမ်ား အေပၚမွာ ၾကည္ျဖဴၿပီး လူ႕အခြင့္အေရးဆိုကာ ျမန္မာအမ်ိဳးသားထုကို မ်က္ကန္း မ်ိဳးခ်စ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ကာ ၊ ယခင္ စစ္အစိုးရ ၏ လွည့္ကြက္မ်ားဟု သုံးသပ္ကာ မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီးၿပီး ၊ ကိုယ့္အမ်ိဳးသားေရး အေပၚ သစၥာေဖာက္မွန္း မသိ
ျဖစ္ရကား အလြန္နွေမ်ာစရာ ေကာင္းေသာ ခင္ဗ်ားတို႕ အရည္အခ်င္း တို႕သည္ ေလာက္
တက္ ခဲ့ရသည္နွင့္ မျခားျဖစ္ေပေတာ့မည္ ျဖစ္သည္ ..။

(နိဳင္ငံေရး သမား အေရၿခံဳ ဆားကေလာက္မ်ားကို မဆိုလိုပါ ..။)

အမ်ိဳးသားေရး ဆိုသည္မွာ ဝါဒီ (သို႕) ဝါဒ တစ္ခု မဟုတ္ပါ ..။

ကိုယ့္ နိဳင္ငံ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကို ခ်စ္ေသာစိတ္မွ အရင္းခံၿပီး ေပါက္ဖြားလာေသာ ညီေနာင္သားခ်င္း စိတ္ျဖစ္သည္ ..။ ဤသို႕ဆိုလ်င္ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္မရွိပါပဲ နိဳင္ငံေရး လႈပ္ရွားျခင္းတို႕ မည္သည္ ကိုယ္က်ိဳး အတြက္ေလာ ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ေလာ ဆိုသည္ကို ေတြးၾကည့္ပါ ။ ကိုယ့္ အမ်ိဳးသားေရးကိုမွ ဝါဒတစ္ခုေအာက္မွာ ပိ ၿပီး မေျပာရဲ မဆိုရဲ ျဖစ္ရကား ၊ ခင္ဗ်ားတို႕ ကိုယ္တိုင္ပင္ လူ႕အခြင့္အေရး ဆုံးရႈံးျခင္းပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္ မဟုတ္ပါလား ..။ ယခု နိဳင္ငံ တကာမွာ ဘဂၤလီအေရးကို ဖိအားေပးလုပ္ေဆာင္ေနျခင္းကို ၊ နႈတ္ဆိတ္ေနျခင္းျဖင့္ မၿငိမ္းနိဳင္
ေအာင္ ျဖစ္မည္ဟု ယူဆ ရၿပီး ဆိုေရးရွိက ဆိုရန္သာ အေရးႀကီးေပသည္..။ ေျမေခြးကား လြတ္ၿပီးၿပီ ျဖစ္၏ ..။ မည္သူ႕ တာ" ကထြက္ထြက္ ၊ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ အႏၲရာယ္ ရွိေသာ
ေျမေခြးကို တားဆီးေပးရန္ကား ခင္ဗ်ားတို႕ လ်စ္လ်ဴမရႈသင့္ပါေပ ..။ လက္ထဲမွ မီးရႈိ႕ၿပီးသည့္
ဓါတ္ဆီ ပုလင္းကား ရွိၿပီးျဖစ္ေနသည္ ..။ ထို႕ေၾကာင့္ တစ္ဖက္ဖက္ကိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႕ ပစ္ရ မည္ျဖစ္သည္ ..။ ကိုယ့္ အမ်ိဳးသားဘက္ကို ပစ္မွာလား ..။ အျခား စည္းတစ္ဘက္က သူမ်ား ဘက္ကို ပစ္ မွာလား စဥ္းစားဖို႕သင့္ေပၿပီ ..။ နိဳင္ငံေကာင္းက်ိဳး အမည္ခံၿပီး နိုဳင္ငံေရး လႈပ္ရွား သူမ်ားမွာ ကိုယ့္အမ်ိဳးသားေရးကို ေတြေဝေနမည္ဆိုပါက မည္သို႕မွာ နိဳင္ငံ ကားတိုးတက္စရာ မျမင္မိပါေခ် ..။ မြတ္ဆလင္တို႔မွာကား ၊ ၎တို႕နွင့္ ခိုးဝင္ဘဂၤလီမ်ား ၊ ျပည္တြင္း ၊ ျပည္ပ တြင္ ရွိေသာ မြတ္ဆလင္ တို႕နွင့္ တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနၾကျခင္း ၊ ေပၚေပၚတင္တင္ လုပ္ေဆာင္ ေနၾကျခင္းကို ျမင္ေတြ႕ေနၾကပါလ်က္ ၊ ကြ်န္ဳပ္တို႕ ျမန္မာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား ၊ ဝါရင့္
နိဳင္ငံေရး သမားမ်ား သည္ အခ်င္းခ်င္း သံသယမ်ားျဖင့္ မသိလိုက္မသိဖာသာေနၾကၿပီးလွ်င္ မည္သူလုပ္ပိုင္ခြင့္ ၊ မည္သူ႕အာဏာ နွင့္သာဆိုင္သည္ဟု တြက္ကပ္ေနၾကၿပီး ယခင္ တိုက္ပဲြ ဝင္ စိတ္ဓါတ္မ်ား ေပ်ာက္ဆုံးေနၾကျခင္းသည္ အံ့ၾသစရာေကာင္းလွေပသည္ ..။ ထို႕ေၾကာင့္ ဘဂၤလီအေရးတြင္ နိဳင္ငံေရးသမား အနည္းငယ္မွသာ ပထမ ကန္႕ကြက္ၾကၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ နႈတ္ပိတ္ နွာေစး ေနၾကျခင္း သည္ကား ၊ ျမန္မာအမ်ိဳးသားေရးကိုလ်စ္လ်ဴရႈၿပီး ေနၾကျခင္းသည္
၊အစၥလာမၼစ္နိဳင္ငံမ်ားကို ေၾကာက္ျခင္းေၾကာင့္လား ..။ နိဳင္ငံတကာမွ သတ္မွတ္ထားေသာ လူ႕ အခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္သည္ဟု ထင္ျမင္မိေသာ ရႈေထာင့္ေၾကာင့္ေပလား ၊ အစၥလာမၼစ္ နိုဳင္ငံ မ်ား၏ ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ားေၾကာင့္လား ၊ မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ကို ကြ်န္ဳပ္ သည္ ဥာဏ္မမွီပါေခ် ။

ဒီေတာ့ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းပဲ တိုက္ခိုက္တတ္ၾကသည္ ဟု ထင္ျမင္လာမိၿပီး ၊ အိမ္တြင္း၌သာ ဂန္က်ယ္တတ္ေသာ ၊ အမ်ိဳးသားအခ်င္းခ်င္း၌သာ သတၱိေသြးၾကြတတ္ေသာ ၊ ေရွးမင္းမ်ား၏ အခ်င္းခ်င္းတိုက္ၿပီး သူရဲေကာင္မ်ား အျဖစ္ကို ဂုဏ္ယူေနၾကေသာ ၊ ေရွးဘိုးဘြားမ်ား၏နယ္ခ်ဲ႕ ကို ေတာ္လွန္ခဲ့ေသာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မ်ားကို ခဝါခ်ေသာ ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓါတ္ကို ေမ့ၿပီး ပါးစပ္ကသာ ငါတို႕ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဘာေတြ လုပ္ ဆိုၿပီး တတြတ္တြတ္ ရြတ္ေန ၾက
ေသာ ၊ ၁၉၃၀ ကုလား -ဗမာ အထိကရုဏ္း မွသည္ ဒို႕႔ဗမာ အစည္းအရုံးေပၚေပါက္လာျခင္း အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓါတ္ အရင္းခံ နိဳင္ငံ့ လြတ္လပ္ေရးကို ရယူေပးခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားျမန္မာ မ်ားအား ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကေသာ ၊ အခ်င္းခ်င္းသာ ဖဲ့တတ္ ၊ ေထ့တတ္ ၊ ခနဲ႕တတ္ေသာ သူမ်ား အျဖစ္မွာသာ ရွိေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေတြးမိပါေတာ့သည္ ခင္ဗ်ား ..။


အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓါတ္မရွိပါပဲ နိဳင္ငံေရးလုပ္ျခင္းသည္ကား ဆားမပါေသာ ဟင္းတစ္ခြက္ကို

မဆလာခပ္ၿပီး မည္သို႕ပင္ အနံ႕ေကာင္းေစကာမႈ ျပည္စုံၿပီး အရသာ ရွိေသာ ဟင္းတစ္ခြက္

မည္သို႕မွ ျဖစ္လာမည္ မဟုတ္ေခ် ။ ။

ဦးယဥ္ေက်း ။ ။ ၂၃ ၊ ၁ ၊ ၂၀၁၃ ။ ။