Wednesday, September 05, 2012

မိုးသီးဇြန္တို႕အဖြဲ႕ႏွင္႕ ျမန္မာျပည္ ခရီးစဥ္(၂)


ပထမပိုင္းျဖစ္တဲ႕ မိုးသီးဇြန္တို႕အဖြဲ႕ႏွင္႕ ျမန္မာျပည္ ခရီး(၁)ကို  ၀ိုင္းၿပီး ေပးထားတဲ႕ comment ေတြကို ဖတ္ၾကည္႔ၿပီးေတာ႕ ဒုတိယပိုင္းမွာ က်မရဲ႕opinion ထည္႔ေရးဖို႕ သင္႔မသင္႕ဆိုတာကို ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္စားစရာျဖစ္သြားခဲ႕ရပါတယ္။

Comment ေတြကို ေသခ်ာဖတ္ၾကည္႔လိုက္ေတာ႕ဦးမိုးသီးဇြန္တို႕အဖြဲ႕နဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ သေဘာထားအျမင္ေတြနဲ႕ ၊ ABSDF အဖြဲ႕ရဲ႕ အကြဲအျပဲဇာတ္လမ္းေတြကိုျမင္လာရသလိုပဲ ခံစားလာရပါတယ္။

က်မက ႏိုင္ငံေရးအကြဲအျပဲဇာတ္လမ္းေတြကို ေရးသားခ်င္သူလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြဆိုတာ က်မတို႕အျမဲေလးစားခ်င္တဲ႕သူေတြပါ၊

က်မက  ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုရင္ ေလးစားခ်င္တယ္၊ အားက်ခ်င္တယ္၊ အျပည္႔အ၀ ယံုၾကည္ေထာက္ခံခ်င္ၾကတဲ႕ သူဆိုတာလည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္တခ်က္က  ဦးမိုးသီးဇြန္းတို႕အဖြဲ႕ေတြအျပင္၊ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္တို႕အဖြဲ႕စတဲ႕ ABSDF အဖြဲ႕၀င္ေတြနဲ႕ေရာ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ  ခင္မင္သိကၽြမ္းျခင္းလည္း မရွိခဲ႔သလို၊ မုန္းတီးစိတ္လည္း က်မမွာ မရွိခဲ႕ပါဘူး။

ABSDF အဖြဲ႕နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး Facebook ေပၚမွာ ေခတ္စားလွတဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းက အရိုးတြန္သံမ်ားစတဲ႕ အခန္းဆက္ေတြနဲ႕ ကိုေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ေခတ္သစ္ဟသၤာကိုးေသာင္း စာအုပ္ေလာက္ပဲ ဖတ္ဖူးခဲ႕တာပါ။ က်န္တဲ႕ အဖဲြ႕ ႏွစ္ဖြဲ႕ ကြဲသြားၾကတာေတြနဲ႕ အာဏလုတယ္ဆိုတာေတြကိုေတာ႕ နားစြန္နားဖ်ားေလာက္ပဲ ၾကားခဲ႕ဖူးပါတယ္။

ကိုမိုးသီးဇြန္းကိုလည္း လက္ရွိ ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေမးခြန္းေတြ ေမးစရာရွိေနခဲ႕လို႕၊ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကိုလည္း စိတ္၀င္စားစြာတက္ေရာက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႕ပဲ မိတ္ေဆြအခ်ဳိ႕ကေတာ႕ ဒီလုိမ်ိဳးကိစၥေတြမွာ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနပါ၊Facebook မွာ Profile အမွန္ၾကီးတင္ထားၿပီးေတာ႕ လူမုန္းမခံပါနဲ႕၊ လူမုန္းခံရမဲ႕ စာမ်ိဳးေတြ မေရးပါနဲ႕၊မိုးသီးဇြန္တို႕အဖြဲ႕က မုန္းလိမ္႕မယ္ လို႕ သတိေပးလာၾကပါတယ္။

က်မအေနနဲ႕ကေတာ႕ လူမုန္းျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္းဆိုတာထက္၊ၿပီးေတာ႕ က်မအေပၚမွာ သူတုိ႕ ဘယ္လိုျမင္မလဲဆိုတဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြထက္ က်မအလုပ္ကို က်မ ပိုၿပီး တန္ဖိုးထားပါတယ္။

မိုးသီးဇြန္တို႕အဖြဲ႕ႏွင္႕ ျမန္မာျပည္ ခရီး(၁) ေဆာင္းပါးကလည္း  က်မဘက္ကေန ျမင္တဲ႕အျမင္နဲ႔ ခံစားရတာကိုပဲ ရိုးရိုးေလးခ်ေရးလိုက္တာပါ။

ဦးမိုးသီးဇြန္တို႕အဖြဲ႕နဲ႕ ABSDF အဖြဲ႔၀င္ေတြ အားလံုးအေပၚမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္လိုစိတ္နဲ႕ ေရးသားေနျခင္း မဟုတ္တာကိုေတာ႔ အျမဲတမ္း စိတ္လိပ္ျပာသန္႕စြာနဲ႕ က်မ ေျပာရဲပါတယ္။ ခုလည္း အဲဒီလိုပဲ ေျပာပါမယ္။

မိတ္ေဆြမ်ားကို ေပးခဲ႕တဲ႕ ကတိအတိုင္း ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္ေရးပါမယ္။

`ေမးခြန္းေတြေမးလို႕ရပါၿပီ ၊ဒါေပမဲ႔ စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္ေတာ႕ က်ေနာ္ စီစဥ္ေပးပါမယ္၊ ေမးခြန္းေမးခ်င္တဲ႕သူေတြ လက္ညွိဳးေထာင္ပါ၊ အဲဒီထဲကေန က်ေနာ္ေရြးပါမယ္`လို႕ အခမ္းအနားမွဴးဦးေရႊစင္ထြန္းက ေျပာပါတယ္။

စင္ေရွ႕နား၊ ေဘးနား ပတ္ပတ္လည္မွာ ရပ္ၿပီး နားေထာင္ေနၾကတဲ႕ သတင္းသမားေတြနဲ႕ က်မလို ထိုင္ခံုမွာထိုင္ၿပီး နားေထာင္ၾကတဲ႕ သတင္းသမားေတြေရာ ႏိုင္ငံေရးပါတီက လူေတြေရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ညွိဳး ေထာင္ၾကပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဦးေရႊစင္ထြန္းက ေရွ႕နားက ရွပ္အက်ီာ္အျဖဴနဲ႕အမဲအကြက္၀တ္ထားတဲ႕ အမ်ိဳးသားတဦးကို လက္ညွိဳးထိုးၿပီး အရင္စၿပီး ေမးခြန္းစေမးခြင္႕ျပဳပါတယ္။

ေမး။ ။ ကိုမိုးသီးဇြန္းတို႕က ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕ကို ကူညီသြားမယ္လို႕ ေျပာခဲ႕ေတာ႕ေလ၊ ဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုကူညီေပးသြားမယ္ဆိုတာ တခ်က္ေလာက္ေျပာျပေပးပါလားခင္ဗ်ာ။

ေျဖ။ ။ မိုးသီးဇြန္- အကူအညီေတာင္းတာမွန္သမွ်ကို က်ေနာ္တုိ႕ ကူညီသြားမွာပါ၊ ဘာပဲအကူညီေတာင္းေတာင္းပါ။
ေမး။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ေရာ ေတြ႕ဆံုဖို႕ အစီစဥ္ရွိပါသလား။

ေျဖ။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ေတြ႕ဖို႕ဆိုတာကို က်ေနာ္တုိ႕ ေမတၱာရပ္ခံထားပါတယ္။

ေနာက္တဦးကေတာ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီတခုကလို႕ သိရပါတယ္။ သတင္းေထာက္တဦးေတာ႕ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘိုဆန္ဆန္ ကုတ္အက်ီာၤနဲ႕ေဘာင္းဘီ၀တ္ထားတဲ႕ ခပ္၀၀နဲ႕အမ်ိဳးသားတဦးပါ။ သူ႕ကိုသူကိုလည္း ခုလို မိတ္ဆက္ပါတယ္။

ေမး။ ။ က်ေနာ္က ၁၉၈၈ လူ႕ေဘာင္သစ္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီရဲ႕ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးေဟာင္းျဖစ္ပါတယ္။ကိုမိုးသီးနဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကအတူတူ တြဲလုပ္ခဲ႕တဲ႕ရဲေဘာ္ေဟာင္းတဦးျဖစ္ပါတယ္။ ခုလိုကိုမီုးသိီးတို႕အေနနဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေရာက္လာတာကို သိရတဲ႕အတြက္ျမန္မာျပည္သူတေယာက္အေနနဲ႕ အလြန္၀မ္းသာမိေၾကာင္း ဦးစြာေျပာၾကားလုိပါတယ္။ က်ေနာ္ေမးခ်င္တာကေတာ႕ ကိုမိုးသီးဇြန္တို႕ အုပ္စုကို ပထမဆံုး ျမန္မာျပည္သူလုထုရဲ႕ဆႏၵကို အရင္  message ေပးခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သူလူထုၾကီးရဲ႕ ဆႏၵျဖစ္တဲ႕ ေမးခြန္းကို က်ေနာ္ေမးခ်င္တာကေတာ႕ ကိုမိုးသီးဇြန္ဟာ ၈၈ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ႕အတြက္ေၾကာင္႕ ကိုမိုးသီးဇြန္ဦးေဆာင္တဲ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီတရပ္ေပၚထြန္းလာဖို႕႕ျမန္မာျပည္သူလူထုက ဆႏၵရွိေနတယ္လုိ႕ က်ေနာ္ သိထားပါတယ္။ ကိုိမီုးသီးဇြန္အေနနဲ႕ ကိုမိုးသီးဇြန္ဦးေဆာင္တဲ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီတခု ထူေထာင္ဖို႕အစီစဥ္ရွိမရွိ၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆႏၵကို လိုက္ပါေဆာင္ရြက္လိုစိတ္ရွိမရွိကို ကိုမိုးသီးဇြန္ေျဖၾကားေပးပါ။

ေမးတဲ႕ သူကေတာ႕ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ေမးလိုက္သလဲ မသိဘူး။ က်မအပါအ၀င္ သတင္းသမားေတြကေတာ႕ တေယာက္မ်က္ႏွာ တေယာက္ၾကည္႔မိၾကပါတယ္။

ကိုမိုးသီးဇြန္က ခုဏေလးတင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေထာင္ဖို႕ မဟုတ္ဘူးလုိ႕ ေသခ်ာ ေျပာခဲ႕ပါလ်က္နဲ႕ အခု ဒီေမးခြန္းထြက္လာတယ္ဆိုတာကလည္း နည္းနည္းေလး ထူးဆန္းသလားလို႕ ခံစားလိုက္ရလို႕ပါ။

ဦးမိုးသီးဇြန္ကလည္း ခပ္တည္တည္နဲ႕ပဲ  မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ထေျဖ ပါတယ္။

ေျဖ။ ။မိုးသီးဇြန္-က်ေနာ္တုိ႕လာခဲ႕တာဒီကရဲေဘာ္ေတြအားလံုး စုေပါင္းေခါင္းေဆာင္ၿပီးမွ လာတာပါ၊ က်ေနာ္ ေခါင္းေဆာင္ၿပိီးလာတာ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာကို သတင္းမီဒီယာကလူေတြလည္း သိနားၿပီးပါ၊ က်ေနာ္တုိ႕အားလံုးဟာ အတူတကြပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႕ လာခဲ႕တယ္၊ က်ေနာ္အေနနဲ႕နိုင္ငံေရးပါတီ တခုကို ထူေထာင္ဖို႕ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ဖို႕ အစီစဥ္မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္အေနနဲ႕ ေလဆိပ္ကေန စၿပီးေတာ႕ျမန္မာျပည္ထဲကေန ထြက္လိုက္တာနဲ႕ က်ေနာ္ပိုၿပီးေတာ႕ အားသန္တာက ျပည္သူလူထုေတြ အရမ္းကို ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနၿပီ ျမန္မာျပည္က အရမ္းကို ေနာက္က်က်န္ခဲ႕ၿပီ၊ အဲဒီအတြက္ ဘယ္လိုအခန္းက႑ကေန ပိုၿပီးေတာ႕ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ၊ႏိုင္ငံေရး အခန္းက႑ေတြကို ျမင္႕တက္လာေအာင္ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္ရင္ေကာင္းမလဲ၊ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႕အတြက္ က်ေနာ္႕မွာလည္း အစီအစဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။အဲဒါေတြကိုပိုၿပီး လုပ္ခ်င္ေနပါတယ္။ အဲဒါကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေထာင္ဖို႕အစီစဥ္ မရွိပါဘူး။

ေမးလ်က္စ အမ်ိဳးသားကပဲ ဆက္ၿပီး ေမးပါတယ္။

ေမး။` ။သမၼတဦးသိန္းစိန္ေခါင္းေဆာင္တဲ႕ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဟာစတင္ေနၿပီလို႕ က်ေနာ္က ယူဆပါတယ္။ အဲဒီေတာ႕ကိုမိုးသီးဇြန္အေနနဲ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီတရပ္မထူေထာင္ဘဲနဲ႕ က်ေနာ္တို႕ တုိင္းျပည္ရဲ႕ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ႕အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင္႔ျမတ္ေရး ျဖစ္စဥ္ကို ဘယ္လုိမ်ား သြားႏိုင္မယ္လို႕ေမွ်ာ္လင္႔ထားပါသလဲ။ က်ေနာ္႕အျမင္ကေတာ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီထူေထာင္မွပဲ ႏို္င္ငံေရးျဖစ္စဥ္မွာ ျပတ္ျပတ္သားသားသြားလုိ႕ရမယ္လို႕ ထင္ထားပါတယ္။ ကိုမိုးသီးဇြန္ရဲ႕အစီစဥ္ သိပါရေစ။

အဲဒီအေမးကို ဦးမိုးသီးဇြန္ေျဖလိုက္သလား မေျဖလိုက္ဘူးလား သတိမထားမိခင္မွာပဲ ၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားလို႕သိရတဲ႕ အသားမည္းမည္းနဲ႕ တီရွပ္အမည္းေရာင္၀တ္ထားတဲ႕ အမ်ိဳးသားတဦးကလည္း
မိုက္ကိုယူၿပီး ေမးျမန္းဖို႕ျပင္ဆင္ခဲ႕ပါတယ္။ သူ႕ေနာက္မွာလည္း ပင္နီ၀တ္နဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းက လူေတြ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေစာင္႕ေနၾကတယ္။ အားလံုးလိုလုိကေတာ႕ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ပိုင္းေတြျဖစ္တာကိုေတြ႕ရတာ႕ ကိုမိုးသီးဇြန္တုိ႕ရဲ႕ ရဲေဘာ္ေဟာင္းေတြျဖစ္လိမ္႕မယ္လုိ႕လည္း နားလည္မိပါတယ္။ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ႕ က်မ ေသခ်ာမသိပါဘူး။


ဒီပံုအတိုင္းသာဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကေနတေယာက္ခ်င္းေမးေနတာေတြ၊ အခ်င္းခ်င္း ခ်ီးမြန္းခန္းဖြင္႔ေနၾကတာေတြနဲ႕ က်မတို႕သတင္းသမားေတြ ေမးခြန္းေတာင္ မစလိုက္ရခင္ ဟိုတယ္အခန္းက အခ်ိန္ျပည္႔သြားႏိုင္တယ္လုိ႕ က်မေဘးမွာ ထၿပီး သတင္းယူေနတဲ႕ သတင္းေထာက္ညီမေလးတေယာက္နဲ႕ ေျပာမိပါေသးတယ္။

အဲလုိ စဥ္စားေနတုန္းမွာပဲ ေမးမဲ႔သူတဦးက ၈၈ကေန စၿပီး ဇာတ္ေၾကာင္း ခ်ီလာေတာ႕ ရုတ္တရက္ က်မလည္း ထရပ္ၿပီး
သတင္းသမားေတြကို ဦးစားေပးၿပီး ေမးခြင္႕ေပးဖို႕  ေျပာလိုက္မိတယ္။

အဲဒီလို ထေျပာလိုက္မိတဲ႕အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းဆီက မ်က္လံုးေတြ က်မဆီကို ျပံဳၿပီး ေရာက္လာၾကတယ္။
၀ိုင္းၾကည္႔လာတဲ႕ မ်က္၀န္းေတြမွာ နဂါးမ်က္၀န္းေတြသာဆိုရင္  က်မေတာ႕ ျပာက်သြားမလားပဲ။ ေျပာၿပီးသြားမွ အခ်ိန္မရမွာစိုးလို႕ ေျပာလိုက္တာပါပဲ ဆုိၿပီး ကိုယ္႔ိကိုယ္ကိုလည္း ျပန္အားတင္းရပါတယ္။

အဲလို ထၿပီး ေျပာလိုက္မိတဲ႕အတြက္ သတင္းေထာက္တဦးလွ်င္ေမးခြန္း ၂ခြန္းနႈန္းနဲ႕ တေယာက္ၿပီး တေယာက္ေမးဖို႕ ေမးခြန္းမေမးခင္ ဂ်ာနယ္အမည္နဲ႕ အမည္ကို မိတ္ဆက္ဖို႕ အခမ္းအနား စီစဥ္သူေတြက ေျပာပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင္႕  သနပ္ခါးပါးကြက္ၾကားနဲ႕အေနအထိုင္ရိုးသလို၊ ေမးခြန္းေတြကိုလည္း ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေမးတတ္တဲ႕ သတင္းေထာက္ေမေက်ာ္က ပထမေမးခြန္းစေမးပါတယ္။

ေမး။    ။ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ပြားေနတဲ႕ကိစၥရပ္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ဦးမိုးသီးရဲ႕ ေျပာဆိုမႈတခ်ိဳ႕ေတြကလည္း အင္တာနက္မွာ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကလည္း ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕မို႕လို႕ ဦးမိုးသီးအေနနဲ႕ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ႕ျပႆနာအေပၚမွာ ဦးမိုးသီးရဲ႕ သေဘာထားနဲ႕ လူ႕အခြင္႕အေရးဆိုတာနဲ႕ႏိုင္ငံသားအခြင္႕အေရးဆိုတာေလးကို နည္းနည္းေလးရွင္းျပႏိုင္မလားလို႕ပါ။

ေျဖ။     ။မိုးသီးဇြန္- က်ေနာ္ရဲ႕ ယူဆခ်က္လို႕ ေျပာရတာ နည္းနည္းေလး ခက္ေနပါေသးတယ္၊ အဲဒါေၾကာင္႕ စံုစမ္းစစ္ေဆး ေကာ္မရွင္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ထြက္လာရင္ လူ႕အခြင္႔ေရးကိစၥ၊ ႏိုင္ငံသားအခြင္႕အေရးကိစၥဟုတ္လား က်ေနာ္တို႕ အကုန္လံုး ပါမယ္လို႕ေမွ်ာ္လင္႕ပါတယ္။ က်ေနာ္႕အေနနဲ႕ကဒီတိုင္းျပည္ကိုျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လာၾကတာျဖစ္လို႕ ပဋိကၡဆိုတာကို ဘယ္ေနရာမွာမွ မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။

ေမး။။မေန႕က ေလဆိပ္မွာဦးမိုးသီးကိုၾကိဳတဲ႕သူအခ်ိဳ႕က  ျမန္မာ႕ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္လို႕ ေျပာတယ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုလည္း ျမန္မာ႕ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္လို႕ ေျပာတယ္ အဲဒီေပၚမွာခံယူခ်က္သေဘာထားေလးနဲ႕ႏိွႈ္င္းယွဥ္ခ်က္ေလး နည္းနည္းေလး အေသးစိတ္ေလး ရွင္းျပေပးေစခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ ။က်ေနာ္တို႕က ဒီမိုကေရစီလို႕သြားေနတာျဖစ္တဲ႕အတြက္ ဒါ ျပည္သူလူထုရဲ႕သေဘာထားအျမင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္မယ္၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီလုပ္မယ္ဆိုရင္ ျပည္သူလူထုရဲ႕ေရြးခ်ယ္မႈကသာ အဓိက က်ပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ ဟုတ္လား ျပည္သူေတြက မဲမ်ားမ်ားေပးမယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူက ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္မွာပါပဲ။ ျပည္သူလူထုက ျမန္မာ႕ဒီမိုကေရစီလို႕ သံုးစြဲရင္သူတုိ႕ရဲ႕ ဆႏၵပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တဦးကလည္း အမ်ိဳးသမီးသတင္းေထာက္တဦးပါပဲ၊  ေနျပည္ေတာ္တိုင္း ဂ်ာနယ္က မီမီခိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ အသားညိဳညိဳ တက္တက္ၾကြၾကြနဲ႕ ဇြဲေကာင္းေကာင္းအလုပ္လုပ္တတ္တဲ႕ သတင္းေထာက္ပါပဲ။

ေမး။ ။ ဦးမိုးသီးဇြန္တုိ႕က ျပည္ပေရာက္ဒီမိုကေရစီအင္အားစုအေနနဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးကို ေဆာင္ရြက္ခဲ႕ၾကတယ္ဆိုေတာ႕ေလ၊ ခုျမန္မာျပည္ျပန္ေရာက္လာတဲ႕အခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လူေနမႈ အဆင္႕အတန္းကို ဘယ္လိုမ်ားသံုးသပ္မိသလဲ။

ေျဖ။ ။ မိုးသီးဇြန္- အခု က်ေနာ္တို႕က အေမရိကားမွာ ေနေနတယ္၊ က်ေနာ္ဆိုရင္ နယူးေယာက္မွာ ေနတယ္။ နယူးေယာက္ကို ကမၻာရဲ႕စီးပြားေရးလို႕ တင္စားၾကပါတယ္၊နယူးေယာက္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တခုက တကမၻာလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္သြားေလာက္ေအာင္ကို ျမွင္႔တင္ၾကတယ္ေလ ေျပာရရင္ေတာ႕ကမၻာ႕ေခါင္မိုးလိုေနရာကေန ထုိင္ၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တို႕အားလံုးကိုျမင္ေနရသလို ျဖစ္ေနတယ္။  အဲဒီေတာ႕ လူတေယာက္ရဲ႕ တစ္ႏွစ္၀င္ေငြက အဆင္းရဲဆံုးလူက တႏွစ္ကို ေဒၚလာသံုးေသာင္းခြဲရတယ္။ အဲဒီလို ေနရာကေန က်ေနာ္တုိ႕ ဒီဘက္ကို ေရာက္လာတဲ႕အခါက်ေတာ႕ အဲဒီကြာျခားမႈၾကီးက သိပ္ကို ၾကီးမားပါတယ္။ ဗမာျပည္အေၾကာင္းကို ေန႕တိုင္း သိေနရတယ္၊ က်ေနာ္႕ရဲေဘာ္ေတြ အျမဲတမ္း report ေတြရတယ္၊ ဖတ္ရတယ္ အျမဲေဆြးေႏြးတယ္ဆိုေတာ႕ ခုလုိေရာက္လာတဲ႕အခါက်ေတာ႕ နံပတ္တစ္က ဘာျဖစ္သြားလဲဆိုေတာ႕ က်ေနာ္ မမွတ္မိေတာ႕ဘူး။ အေဆာက္အဦးေတြ လမ္းေတြကို မနည္း က်က္မိေအာင္ က်ေနာ္ ၾကိဳးစားေနရတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဘ၀ေတြကို ၾကည္႔လုိက္ေတာ႕ တကယ္႕ကို ေလဆိပ္ေပၚကေန ထြက္လာတာနဲ႕ကို သိသြားၿပီ၊ ဘယ္လို သိသြားၿပီလဲဆိုေတာ႔ က်ေနာ္တို႕ အေ၀းေရာက္ေနတယ္၊ ဘာမွ မသိေတာ႕ဘူးလုိ႕ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ေလ႕လာေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕အျမဲမျပတ္ၾကည္႔ေနတယ္၊ ဗမာျပည္က အခု က်ေနာ္တုိ႕ လွ်ပ္စစ္မီးလာေနၾကတယ္၊ ဟိုတေလာတုန္းက လွ်ပ္စစ္မီးမလာဘူး ပ်က္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးက မေလးရွားမွာ လူတေယာက္ဟာ ကီလို၀ပ္ သံုးေသာင္းေျခာက္ေထာင္သံုးႏိုင္တယ္။  ျမန္မာေတြက ဘယ္ေလာက္သံုးႏိုင္လဲ သိလား၊ ဘယ္ေလာက္သံုးႏိုင္သလဲ ဆိုတာ ၄ ကီလို၀ပ္ပဲ သံုးႏိုင္တယ္။ ဗမာတေယာက္ကိုေလ။ ၄၁သန္းက မီးမရွိတဲ႕ေနရာမွာေနရတယ္၊ ဒီေနရာမွာ မီးလာရင္ ဟိုဘက္အျခမ္းက မီးမရွိဘူး က်ေနာ္တုိ႕ျမန္မာေတြက အဲဒီလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အရမ္းကိုေနာက္က်ပါတယ္။
၁၆၇ ႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕စီးပြားေရးလူမႈေရး ႏိုင္ငံေရးအဆင္႕အတန္းကို ၁၆၀ ေလာက္မွာ သတ္မွတ္ထားတယ္။က်ေနာ္တုိ႕ေနာက္မွာ နည္းနည္းပဲ ရွိေတာ႕တယ္၊ အတန္းထဲမွာစာအညံ႕ဆံုးေက်ာင္းသားကို မ်က္စိထဲျမင္ၾကည္႔လိုက္ပါ။အဲဒီေက်ာင္းသားကို က်ေနာ္တုိ႕ ပစ္ထားရမွာလား။ ဒီေက်ာင္သားကို က်ေနာ္တုိ႕စာေတာ္လာေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္ဆိုတဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ က်ေနာ္တုိ႕ လာခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ႏိုင္ငံျခားကေန ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြ ထိေရာက္မႈ ရွိတယ္လို႕ထင္ပါသား။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႕ ၾကိဳးစားေနပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ထိေရာက္တယ္ မထိေရာက္ဘူးဆိုတာကေတာ႕ ယေန႕အားလံုးအျမင္ပဲ က်ေနာ္တို႕အားလံုးလည္သိတယ္။ က်ေနာ္တို႕ သမၼတၾကီး ဦးသိန္းစိန္ဆီကိုေရးတဲ႕ စာထဲမွာပါပါတယ္။ ၁၆၇ မွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အဆင္႔အတန္းဟာ ၁၆၀ ေရာက္သြားတယ္ဆိုတာဟာ က်ေနာ္တုိ႕မ်ိဳးဆက္ေတြအားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိတယ္၊ က်ေနာ္တုိ႕အားလံုးညံ႔လို႕ေပါ႕၊ က်ေနာ္တုိ႕အားလံုး လုပ္ေဆာင္မႈေတြဟာ မထိေရာက္လို႕ဘဲလုိ႕ျမင္ပါတယ္။

မီမီခိုင္က ေမးခြန္းေနာက္တခုကိုထပ္ေမးပါေသးတယ္၊ ဒါေပမဲက တဦးလွ်င္ ၂ ခြန္းနႈန္းလို႕သတ္မွတ္ထားတဲ႕အေၾကာင္း ထပ္ေျပာတဲ႕အတြက္ သူလည္း ဆက္မေမးသာေတာ႕ပါဘူး။

ေနာက္တဦးကလည္း သတင္းေထာက္အမ်ိဳးသမီးတဦးပါပဲ၊ အာအက္ဖ္ေအကလို႕ ေျပာၿပီး မိတ္ဆက္ပါတယ္၊ နာမည္ကိုေတာ႕ ထုတ္မေျပာပါဘူး။ မ်က္ႏွာျပည္႔ျပည္႔နဲ႕ လူငယ္အမ်ိဳးသမီးတဦးပါပဲ။

ေမး။ ။ ၂၁ ရက္ၾကာ ဦးမိုးသီးဇြန္တို႕ရဲ႕ ခရီးစဥ္ထဲမွာ သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္နဲ႕ ေတြ႕ဆံုအစီစဥ္ရွိပါသလား၊ ရွိခဲ႕ရင္လည္း ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာေတြကို အဓိကထားၿပီး ေဆြးေႏြးသြားမလဲ၊ ေနာက္တခုကေတာ႕ ၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားကိုမင္းကိုႏိုင္တုိ႕ဘယ္လိုအစီစဥ္နဲ႕လက္တြဲေဆာင္ရြက္သြားမလဲဆိုတာသိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ ။ သမၼတၾကီးနဲ႕ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြတိုင္းျပည္ထူေထာင္ေရးကိစၥေတြကိုေဆြးေႏြးဖုိ႕ အစီစဥ္ရွိေနပါတယ္။ အဲဒါေတြ ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆုိတဲ႕အေၾကာင္းကို က်ေနာ္တုိ႕ report လုပ္ထားၿပီးၿပီ၊ ေနာက္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေတြကလည္း က်ေနာ္တုိ႕ ညီေနာင္ရဲေဘာ္ေတြျဖစ္တဲ႕အတြက္ မေန႕ကလည္းက်ေနာ္တုိ႕ သူတို႕ရံုးကိုသြားလည္ၾကတယ္။ မေန႕ကပဲ က်ေနာ္တုိ႕က မေတြ႕တာၾကာၿပီကို တေယာက္နဲ႕တေယာက္ ေနေကာင္းလား က်န္းမာလား ေပါ႕၊ ေနာက္ပိုင္းအေျခအေနမွာ က်ေနာ္တို႕ ႏုိင္ငံေရးအရ အျမင္ျခင္း ဖလွယ္မယ္၊ လက္တြဲၿပီးေတာ႕ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္လ်က္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

မိတ္ေဆြမ်ားကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ။

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)
.