ကိုယ့္စိတ္ကေလးကိုယ္ - ႀကည့္ႀကည့္လိုက္စမ္းပါ- ဘာရွိလည္း ဘာမွမရွိဘူး - ဘယ္သူရွိလည္း ဘယ္သူမွမရွိဘူး ငါရွိလား ငါလည္းမရွိဘူး - မရွိတာကို အရွိလုပ္ေနလို႕ခက္ေနတာ မရွိကို အရွိမွတ္ေနလို႕ - ေလာဘ ေဒါသ မာန္မာနေတြနဲ႕ ခက္ထန္ေနႀက - ေမာက္မာေနႀက - ရိုင္းစိုင္းေနႀက ပူေလာင္ေနႀကတာ - မ်က္စိဖြင့္ႀကည့္ေနသမွ်ေတာ့ ရွိေနမွာပဲ မ်က္စိမွိတ္ ႀကည့္လိုက္လွ်င္ေတာ့ - ဘာမွမရွိပါလား ဘာမွမဟုတ္ပါလားဆိုတာ အမွန္အတိုင္း သိသြား ျမင္သြားၿပီ - ေလာဘ ေဒါသစသည္ အားလုံး ခ်ဳပ္သြား
skip to main |
skip to sidebar
Thursday, July 22, 2010
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရွာေဖြျခင္း.
မိမိတို႕သည္ ေမြးလာကတည္းက မ်က္စိဖြင့္၍ အျပင္ေလာကႀကီးကို ေမာ္ႀကည့္ကာ
တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ႀကီးျပင္းလာရသည္။ အျပင္ေလာကမွာ မေတြ႕ဖူးတာေတြ
မျမင္ဘူးတာေတြ မႀကားဘူးတာေတြ မ်ားလြန္းလွေတာ့ အံ့ႀသစြာႏွင့္
အထင္ႀကီးစြာႏွင့္ အျပင္ေလာက၏ ဖမ္းစားမႈ ေနာက္ကို တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မသိမသာ
ေမ်ာပါသြားရေတာ့သည္။
အျပင္ေလာကမွာ ကိုယ္မသိတာေတြ မ်ားလြန္းေတာ့ သိခ်င္စိတ္ေတြက မ်ားလာသည္။
သိခ်င္စိတ္ေတြက မ်ားလာေတာ့ ေလ့လာမႈ စူးစမ္းမႈေတြကလည္း မ်ားလာေတာ့သည္။ ပထမ
အရြယ္မွာ ပညာရွာဆိုသည့္ အတိုင္း ပထမအရြယ္ အသက္အစိတ္ သုံးဆယ္ေလာက္အထိ ပညာ
ေတြရွာႀကရသည္။ ပညာေခတ္ဆိုေတာ့ ပညာကမရွာလို႕မျဖစ္။ပညာမတတ္ေလ ပညာမသိေလ
ပညာမရွိေလ ေနာက္ေကာက္က်ေလ က်က်န္ရစ္မွာေသျခာသည္။ သည္ေတာ့ ပညာတတ္ဘို႕
ပညာလက္ဝယ္ရွိဖို႕ လိုသည္။လိုေတာ့ရွာႀကရသည္။
ပညာရွာေတာ့လည္း အျပင္ေလာကက ပညာေတြကိုပဲ မ်က္စိဖြင့္၍ ရွာႀကရသည္။ပညာကို
အသံထြက္က ျပင္ညာဟု အသံထြက္ႀကသည္။ပရမတ္နယ္ကႀကည့္ေတာ
့ ျပင္ညာဟူ၍ အသံ
ထြက္သည့္အတိုင္း အျပင္ေလာကႀကီးက ျပင္ႀက ညာႀကႏွင့္ ျပင္ျပင္ၿပီး
ညာေနႀကတာေတြက မ်ား ပါသည္။ ပရမတ္နယ္မဆိုက္နိုင္ေသးေလေတာ့ သူကကိုယ့္ညာ
ကိုယ္ကသူ႕ညာႏွင့္ ျပင္လိုက္ ညာ လိုက္ႏွင့္ပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားခဲ့ႀကလို႕
ယခုလို သံသရာရွည္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒုတိယအရြယ္မွာ ဥစၥာရွာဟုဆိုသည္။ ဥစၥာရွာႀကေတာ့လည္း အျပင္ေလာကမွာဘဲ
မ်က္စိ ဖြင့္၍ ရွာႀကရသည္။ဆရာတို႕ကလည္း “ မ်က္စိကိုဖြင့္၊ နားကိုစြင့္” ဟု
တပ္လွန္႕ေဆာ္ႀသႀကသည္။
မ်က္စိကိုမဖြင့္ နားကိုမစြင့္လွ်င္ ငတုံး
ငအျဖစ္ရေတာ့မည့္ပုံစံမ်ိဳး
ေျခာက္လွန္႕ႀကသည္။သည္ေတာ့ မ်က္စိကိုလည္း
အစြမ္းကုန္ဖြင့္ႀကရသည္။နားကိုလည္း အစြမ္းကုန္ စြင့္ႀကရသည္။မ်က္စိကဖြင့္ရ
ဖန္မ်ားေတာ့ ျပဴးျပဴးထြက္လာရသည္၊ နားကစြင့္ရဖန္မ်ားေတာ့ ကားကားထြက္လာသည္၊
သည္ ေခတ္ထဲမွာ မ်က္ျပဴးေလးေတြ နားကားေလးေတြသာ လူရာဝင္ႀကရေတာ့မည့္
အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္လာသည္။
သိပၸံပညာကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ေတာ့ မ်က္စိႏွင့္နားကို အလုပ္ရႈပ္ေအာင္
လုပ္လိုက္ျခင္းဟု ဆိုရ လိမ့္မည္၊ မ်က္စိႏွင့္ႀကည့္စရာ အသစ္အဆန္းေတြကလည္း
မ်ားမ်ားလာသည္၊ နားႏွင့္ႀကားစရာ အသစ္အဆန္းေတြ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာေတြကလည္း
မ်ားမ်ားလာေလသည္၊ သိပၸံေခတ္ႀကီးေႀကာင့္ မ်က္စိႏွင့္ နားမွာ
ေတာ္ေတာ္အလုပ္ရႈပ္ရသည္၊ မ်က္စိႏွင့္နားအလုပ္ေတြမ်ားေတာ့ မ်က္စိလည္း
ပင္ပန္းသည္၊ နားလည္း ပင္ပန္းသည္၊ ထိုေႀကာင့္ ယခုေခတ္မွာ
မ်က္မွန္တပ္ရသည့္လူေတြ မ်ား မ်ားလာသည္၊ ေနာက္တျဖည္းျဖည္းႏွင့္
နားႀကပ္တပ္ရမည့္သူေတြလည္း မ်ားလာဖြယ္ရွိသည္။
မ်က္စိအက်င့္ဆိုသည့္အတိုင္း မ်က္စိကႀကည့္ဖန္မ်ားေတာ့ ႀကည့္ခ်င္လာသည္၊ ဆာ
ေလာင္မြတ္သိပ္သည္၊ နားကလည္းႀကားဖန္မ်ားေတာ့ ႀကားခ်င္လာသည္၊ ယခုေခတ္မွာ
ပါးစပ္က ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈထက္ မ်က္စိႏွင့္နားက ပုိ၍ဆာေလာင္မြတ္သိပ္သည္ဟု
ထင္သည္။
တတိယအရြယ္မွာ တရားရွာဟုဆိုသည္၊ သို႕ေသာ္ မဟာဓနသူေ႒းသားဝတၳဳ၌ ဘုရားမိန္႕
သည္ကိုႀကည့္ေတာ့ ပညာရွာတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဥစၥာရွာတာပဲျဖစ္ျဖစ္
တရားရွာတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပထမ အရြယ္က အေကာင္းဆုံး၊
ပထမအရြယ္ကအခြင့္အေရးအရွိဆုံးဆိုတာေတြ႕ရသည္၊ ထိုဝတၳဳ၌
ဘုရားမိန္႕သည္အတိုင္းဆိုလွ်င္ ဒုတိယအရြယ္က ကံ ဥာဏ္ ဝီရိယတို႕သည္
ပထမအရြယ္က ကံဥာဏ္ ဝီရိယတို႕ကို မမီေတာ့၊ တတိယအရြယ္က ကံ ဥာဏ္ ဝီရိယတို႕သည္
ဒုတိယအရြယ္က ကံ ဥာဏ္ ဝီရိယတို႕ကို မမီေတာ့၊ ထိုေႀကာင့္ အတက္ကားကို
ဦးစားေပးပါဟူေသာ စကားသည္ မွန္ကန္မႈရွိသည္၊ အတက္ကားက
စြမ္းေဆာင္မႈေတြပိုေနတာေတြ႕ရသည္။
နီတိဆရာတို႕က အရြယ္သုံးပါးႏွင့္ အရွာသုံးမ်ိဳးကို ေယဘုယ်အားးျဖင့္
ပိုင္းျခားထားခဲ့ေသာ္ လည္း အမ်ားစုက မြန္းတည့္ခ်ိန္မွာ
ေနဝင္သည္ဟုဆိုရမလား၊ ဒုတိယအရြယ္မွာပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားႀကတာက မ်ားသည္။
တတိယအရြယ္ကိုသိပ္မေရာက္ျဖစ္လိုက္၊ အဘယ္ေႀကာင့္ ဆိုေသာ္
မ်က္စိဖြင့္ရွာေနႀကတာက မ်ားေသာေႀကာင့္ျဖစ္သည္၊ ေနာက္ဆုံး အၿပီးတိုင္
မ်က္စိမွိတ္ သြားမွသာ မွိတ္လိုက္ႀကသည္၊ ထိုသို႕မမွိ္တ္မခ်င္းကေတာ့
ဖြင့္၍သာထားႀကသည္ ၊ ဖြင့္၍သာရွာ ႀကသည္။
“ တရားေပ်ာက္ေတာ့ ကိုယ္မွာရွာ၊ တရားရွာေတာ့ ကိုယ္မွာေတြ႕ ” ဟုဆိုသည္၊
ရွာျခင္းက ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္၊ တရားရွာျခင္းႏွင့္ မတရားရွာျခင္း၊
တရားရွာကိုယ္မွာေတြ႕ဆိုေတာ့ တရားကအျပင္ မွာ မေတြ႕နိုင္သည့္သေဘာ ျဖစ္သည္၊
အျပင္မွာမေတြ႕နိုင္တာက အျပင္မွာမရွိလို႕ျဖစ္လိမ့္မည္၊
အျပင္မွာရွိေနတာေတြက မတရားတာေတြပဲမ်ားေနပုံရသည္၊ သို႕ဆိုလွ်င္
အျပင္မွာရွာေနျခင္းက တရားရွာျခင္းမဟုတ္၊ မတရားရွာျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု
ဆိုရလိမ့္မည္ထင္သည္။ အျပင္မွာတရားမရွိ အျပင္ကဟာေတြက မတရားလို႕ဆိုေတာ့
လြန္မ်ားသြားေလမလားပဲ။
မေတာ္မတရားဟုဆိုသျဖင့္ ေတာ္မတရားဆိုတာကလည္း ရွိရမည္၊ ထိုေႀကာင့္ မေတာ္မတ
ရားႏွင့္ ေတာ္မတရားဟူ၍ မတရားတာကႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ ပုထုဇဥ္ဆိုတာက
အေကာင္းအဆိုး ဒြန္တြဲေနသည္၊ အဆိုးမရွိပါဘူး၊ အေကာင္းခ်ည္းပါဆိုလွ်င္
အရိယာျဖစ္သြားလိမ့္မည္၊ ပုထုဇဥ္တို႕ ဆိုးရာ၌ ကိုယ့္အဆိုးက
သူတပါးကိုထိခိုက္လွ်င္ “ မေတာ္မတရား” ျဖစ္သည္၊ ကိုယ့္အဆိုးက သူ
တပါးကိုမထိခိုက္လွ်င္ “ ေတာ္မတရား ” ျဖစ္သည္ ။ ထို္႕အျပင္
ကိုယ္ကအေကာင္းဟုခံယူထား သည္၊ အေကာင္းဟုသိထားသည္၊ သို႕ေသာ္
ကိုယ့္အေကာင္းဆိုတာႀကီးက သူတပါးအတြက္ မေကာင္းလွ်င္ ၊ သူတပါးမွာ
ထိခိုက္နစ္နာေနလွ်င္ “ မေတာ္မတရား ”ဟူ၍သာသတ္မွတ္ရမည္။
အရက္ႀကိဳက္လို႕အရက္ေသာက္သည္၊ သို႕ေသာ္ သူတပါးကို ထိခိုက္ေအာင္မေျပာ၊ ထိ
ခိုက္ေအာင္မလုပ္၊ ထို႕အတူ အျခားအေပ်ာ္ကိစၥ ေဖ်ာ္ေျဖေရးကိစၥေတြလည္း
မကင္းတတ္၊ သို႕ေသာ္ သူတပါးအတြက္ ဘာထိခိုက္နစ္နာမႈမွ မရွိလွ်င္
မတရားမႈမွန္ေသာ္လည္း ေတာ္ေသး သည္၊ သို႕ဆုိလွ်င္ “ ေတာ္မတရား ”ဟုဆိုရမည္၊
ပုထုဇဥ္ဟူသည္ မေကာင္းမႈေတြမကင္းနိုင္ေသး ေတာ့ အဓမၼေခၚ အကုသိုလ္ကိစၥေတြက
မကင္းနိုင္ေသး ၊ ရွိေနလိမ့္ဦးမည္ ။ အေရးႀကီးတာက သူတပါးကို
မထိခိုက္ေစဖို႕ မနစ္နာေစဖို႕ျဖစ္သည္၊ မည္သို႕ေသာ အေႀကာင္းေႀကာင့္ျဖစ္ေစ
တဖက္သားမွာ ထိခိုက္နစ္နာသြားလွ်င္ ေတာ္လည္းမေတာ္ ၊ တရားလည္းမတရားေတာ့ ။
“ ရဟန္တို႕ … အနရိယ ပရိေယသနာ - မျမတ္ေသာရွာျခင္း၊
အရိယပရိေယသနာ-ျမတ္ေသာရွာျခင္းလို႕ ရွာျခင္းႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္၊
မိမိကိုယ္တိုင္က အိုရ နာရ ေသရတဲ့ သေဘာရွိေနပါ လွ်က္ အအို အနာ အေသ
မလြတ္တဲ့ မတရားတာေတြပဲ ရွာေနတယ္၊ မိမိကိုယ္တိုင္က စိတ္ညစ္ေနရပါလ်က္နဲ႕
စိတ္ညစ္စရာေတြပဲ ရွာေနတယ္၊ ဒါဟာ မျမတ္ေသာရွာျခင္းပဲ၊ မိမိကိုယ္ တိုင္မွာ
အိုရ နာရ ေသရတဲ့ သေဘာရွိေနလို႕ အအိုလြတ္ အနာလြတ္ အေသလြတ္တဲ့ တရားကိုရွာ
တယ္၊ မိမိကိုယ္တိုင္က စိတ္ညစ္ရလြန္းလို႕ စိတ္မညစ္ရမဲ့တရားကို ရွာတယ္၊
ဒါဟာ ျမတ္ေသာရွာ ျခင္းပဲ ” ၊ ပရိေယသနသုတၱန္၌ ဘုရားက ဤသို႕မိန္႕ခဲ့သည္။
ကမၻာတစ္လႊားမွာ အားလုံးကေတာ့ အရွာသမားေတြခ်ည္းပါပဲ၊ ဘာေတြရွာေနႀကတာလဲ၊
ပညာ၊ ဥစၥာ၊ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ေက်ာ္ႀကားမႈ၊ ခ်မ္းသာမႈ၊ အဓိကကေတာ့ ေငြ၊
ေငြဆိုတာကလည္း ခ်မ္းသာဖို႕ပါပဲ၊ ဒါေတြက ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ
မိမိပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရေနရမွာလဲ၊ အားလုံးက အနိစၥ၊ အားလုံးက ပုတိ၊ ဘဂၤ၊
မရဏ၊မိမိလက္ထဲမွာ အခိုက္အတန္႕ပါပဲ၊ ထိုေႀကာင့္ ဘုရားက ဒါေတြကို ရွာေနတာ
အနရိယပရိေယသနာ-မျမတ္ေသာရွာျခင္းဟုမိန္႕ခဲ့သည္။
တစ္ခါက ဥပတိႆႏွင့္ ေကာလိတ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ပြဲႀကည့္ေနႀကသည္၊
သူတို႕ႏွစ္ ေယာက္ပြဲႀကည့္ရင္း စဥ္းစားတာက “ ဒီပြဲ ကေနသူေတြေရာ
ပြဲႀကည့္ေနသူေရာ အားလုံးဟာ အႏွစ္တရာအတြင္း ေသေႀကပ်က္စီးႀကရမွာ၊
အႏွစ္တရာေလာက္ဆိုရင္ နာမည္ေတာင္က်န္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ အားလုံးဟာ “မတ”
ေသႀကရမွာ၊ “မတ ”ဆိုတဲ့ ေသျခင္းရွိရင္ “ အမတ ”ဆိုတဲ့
မေသရာအၿမိဳက္တရားလည္းရွိရမွာေပါ့၊ အဲဒီ အၿမိဳက္တရားကို ငါတို႕ႏွစ္ေယာက္
ရွာေဖြႀကရ ေအာင္ ” ဟု တိုင္ပင္ၿပီး အရွာထြက္ခဲ့ႀကသည္။
ေကာလိတသည္ အရွင္အႆဇိထံမွ တရားနာရသျဖင့္ အမတေခၚ အၿမိဳက္တရား ရသြား သည္။
ဥပတိႆက ေကာလိတထံမွတဆင့္ တရားနာရသျဖင့္ အၿမိဳက္တရားရသြားသည္၊ ဥပတိႆက
အရွင္သာရိပုတၱရာျဖစ္လာသည္၊ ေကာလိတက အရွင္ေမာဂၢလာန္ ျဖစ္လာသည္၊ သူ တို႕၏
ဆုေတာင္းႏွင့္ ျဖည့္က်င့္မႈေႀကာင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာက ပညာအရာမွာ
အျမတ္ဆုံးအျဖစ္ ႏွင့္ ဧတဒဂ္ရၿပီး လက်ၤာရံအဂၢသာဝကႀကီး ျဖစ္ရသည္၊
အရွင္ေမာဂၢလာန္က တန္ခိုးအရာမွာ အျမတ္ဆုံး အျဖစ္ႏွင့္ ဧတဒဂ္ရၿပီး
လက္ဝဲရံအဂၢသာဝကႀကီး ျဖစ္ရသည္။
သူတို႕ႏွစ္ဦး ပထမေတာ့ မ်က္စိဖြင့္ရွာႀကသည္၊ မ်က္စိဖြင့္ရွာေနတာေတြက
ေသျခာေတြး ႀကည့္လိုက္ေတာ့ စိတ္ညစ္စရာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနသည္၊
သူတို႕လမ္းေႀကာင္းေျပာင္းလိုက္ႀကေတာ့ သည္၊ အာရုံေျပာင္းလုိက္ႀကသည္၊
အျပင္ေလာကထဲ မ်က္စိဖြင့္ရွာေနရာကေန မိမိရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ အတြင္းေလာကထဲ
စိတ္ျပန္ထည့္ၿပီး မ်က္စိမွိတ္၍ ရွာႀကည့္ႀကသည္၊ သူတို႕လိုခ်င္ေသာ ညစ္ညမ္း
မႈေတြ ကင္စင္၍ သန္႕ရွင္းေသာစိတ္ကို ေတြ႕သြားႀကသည္၊ ထိုစိတ္ကို
ေတြ႕ရွိလိုက္သျဖင့္ အၿမိဳက္တရားကိုလည္း ေတြ႕သြားႀကသည္။
ေဂါတမဘုရားရွင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူကာစ ကၽြတ္ထိုက္သည့္ ေဝေနယ်အမ်ားကိိုု
ႀကည့္ လိုက္ေတာ့ ဘဒၵဝဂၢိယညီေနာင္ မင္းသားသုံးက်ိပ္ ကၽြတ္တမ္းဝင္မည့္
အေရးကို ေတြ႕ရသည္၊ ထိုေႀကာင့္ ေတာထဲတစ္ေနရာ မင္းသားေတြႏွင့္
ေတြ႕နိုင္မည့္ေနရာက သြားႀကိဳေနသည္။
တစ္ေန႕ေတာ့ မင္းသားသုံးဆယ္သည္ ေပ်ာ္ပဲြစား ထြက္လာႀကသည္၊ ၂၉-ေယာက္ေသာ
မင္းသားေတြက ကိုယ္ပိုင္ႀကင္ယာေတြ ရွိႀကသည္၊ တစ္ေယာက္ေသာမင္းသားက
ကိုယ္ပိုင္မရွိလို႕ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို အခေႀကးေငြႏွင့္ ေခၚလာသည္၊
ေန႕လည္ခင္း မင္းသားေတြ မူးရူးၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနခိုက္ အခေပးေခၚလာေသာ
အမ်ိဳးသမီးက မင္းသားေတြ၏ လက္ဝတ္တန္ဆာ ရတနာ ေတြကို ခိုးယူထြက္ေျပးေလေတာ့၏
။
ညေနေစာင္း မင္းသားေတြနိုးလာေသာအခါ သူတို႕ပစၥည္းေတြလည္းေပ်ာက္၊ ေခၚလာ ေသာ
အမ်ိဳးသမီးလည္း ေပ်ာက္မို႕ စိတ္ဆိုးဆိုးႏွင့္ ေတြ႕ရာသခ်ၤ ိဳင္း
ဓားမဆိုင္း သတ္မယ္ဟဲ့ရယ္ လို႕ အမ်ိဳးသမီးေပ်ာက္လိုက္ရွာႀကသည္၊
လမ္းတစ္ေနရာ ဘုရားႏွင့္ေတြ႕ေတာ့ သူတို႕က ဘုရားမွန္း လည္းမသိ
သာမန္ရေသ့ပရဗိုဇ္တစ္ပါးမွ်သာ ယူဆသည္။
မင္းသားေတြက “ အရွင္ဘုရား …. ဒီနားမွာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္မ်ား
ျဖတ္သြားတာ မေတြ႕မိပါလားဘုရား ” ဟု ေမးေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားက “
ေနစမ္းပါဦးကြယ္ …မင္းတို႕ကို ငါ စကားတစ္ခြန္းေလာက္ အရင္ေမးစမ္းပါရေစ၊
ယခုလို အမ်ိဳးသမီးေပ်ာက္လို႕ ရွာတာနဲ႕ ကိုယ့္ကို ကိုယ္ရွာတာ ႏွစ္ခုမွာ
ဘယ္ရွာတာက ပိုေကာင္းပါသလဲ ” ဟု ေမးခြန္းထုတ္သည္။
ပါရမီဓါတ္ခံ ရင့္သန္ေနေသာ မင္းသားေတြျဖစ္ေတာ့
ခ်က္ခ်င္းသေဘာေပါက္သြားသည္၊ ဦးေတြညြတ္သြားႀကသည္၊ ဒူးေတြ ေကြးသြားႀကသည္၊
လက္ထဲကဓားေတြ လွံေတြ ေဘးလႊတ္ခ် လိုက္သည္၊ ပုဆစ္ ဒူးတုပ္လ်က္သား
ျဖစ္သြားသည္၊ လက္အုပ္က အလိုလိုခ်ီၿပီးသား ျဖစ္သြား သည္၊
သူတို႕ျပန္ေျဖႀကသည္၊ “ အရွင္ဘုရား … ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္ရွာတာက
ပိုေကာင္းပါတယ္ ဘုရား ….” ။
“ ဒါဆိုလွ်င္လည္း ငါေျပာတာ နားစိုက္ႀက ” ဟု မိန္႕ၿပီး ဘုရားက ဒါန သီလ
သဂၢ မဂၢကထာတို႕ကို ဆက္ေဟာသည္၊ မင္းသားေတြ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ခႏၶာထဲ
ဥာဏ္စိုက္ရွာေဖြလိုက္ႀက သည္၊ သစၥာေလးပါးတရားကို ေတြ႕ရွိသြားႀကသည္၊
မင္းသားေတြ အျပင္ေလာကကို မ်က္စိဖြင့္ၿပီး ရွာႀကစဥ္ကေတာ့ ပူလြန္း၊
ေလာင္လြန္းလိုက္တာ၊ ေဒါသ၊ ေဒါမနႆေတြႏွင့္ စိတ္ဆိုးလိုက္ရတာ၊
စိတ္ေတြညစ္လိုက္ရတာ၊ အခုေတာ့မ်က္စိမွိတ္ၿပီး အတြင္းေလာကကို အာရုံျပဳကာ
ခႏၶာဥာဏ္စိုက္ ရွာလိုက္ႀကေတာ့ အပူေတြ အေလာင္ေတြ အားလုံးလည္း ၿငိမ္းသြား
ေအးသြားေတာ့သည္၊ အရႈပ္ေတြအားလုံးလည္း ရွင္းသြားေတာ့သည္၊
အညစ္ေတြအားလုံးလည္း သန္႕ရွင္းစင္ႀကယ္သြား ေတာ့သည္။
မိမိတို႕ မ်က္စိဖြင့္ရွာခဲ့ႀကတာ မ်ားေနၿပီ၊ ေနာက္ဆုံး အၿပီးတိုင္
မ်က္စိမမွိတ္ခင္ေလး အတြင္းမွာ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ရွာႀကည့္ဖို႕ေတာ့
လိုအပ္ေနေသးသည္၊ ၿငိမ္းခ်င္ ၊ ေအးခ်င္၊ သန္႕ခ်င္ ၊ ရွင္းခ်င္ ၊
စင္ႀကယ္ခ်င္လွ်င္ေတာ့ မ်က္စိမွိတ္၍ ရွာႀကရဦးမည္။
ကဲ….မ်က္စိမွိတ္ၿပီး -
ကိုယ့္စိတ္ကေလးကိုယ္ - ႀကည့္ႀကည့္လိုက္စမ္းပါ- ဘာရွိလည္း ဘာမွမရွိဘူး - ဘယ္သူရွိလည္း ဘယ္သူမွမရွိဘူး ငါရွိလား ငါလည္းမရွိဘူး - မရွိတာကို အရွိလုပ္ေနလို႕ခက္ေနတာ မရွိကို အရွိမွတ္ေနလို႕ - ေလာဘ ေဒါသ မာန္မာနေတြနဲ႕ ခက္ထန္ေနႀက - ေမာက္မာေနႀက - ရိုင္းစိုင္းေနႀက ပူေလာင္ေနႀကတာ - မ်က္စိဖြင့္ႀကည့္ေနသမွ်ေတာ့ ရွိေနမွာပဲ မ်က္စိမွိတ္ ႀကည့္လိုက္လွ်င္ေတာ့ - ဘာမွမရွိပါလား ဘာမွမဟုတ္ပါလားဆိုတာ အမွန္အတိုင္း သိသြား ျမင္သြားၿပီ - ေလာဘ ေဒါသစသည္ အားလုံး ခ်ဳပ္သြား
ၿငိမ္းသြား ေပ်ာက္သြားေလၿပီ - ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟူသည္
အတြင္းမွာသာရွိသည္ - မ်က္စိမွိတ္ရွာမွေတြ႕မည္ …….
( ဓမၼပီယဆရာေတာ္..လြမ္းလို႕သာ က်န္ရစ္ခဲ့ပါေစေလ ….စာအုပ္မွ)
ကိုယ့္စိတ္ကေလးကိုယ္ - ႀကည့္ႀကည့္လိုက္စမ္းပါ- ဘာရွိလည္း ဘာမွမရွိဘူး - ဘယ္သူရွိလည္း ဘယ္သူမွမရွိဘူး ငါရွိလား ငါလည္းမရွိဘူး - မရွိတာကို အရွိလုပ္ေနလို႕ခက္ေနတာ မရွိကို အရွိမွတ္ေနလို႕ - ေလာဘ ေဒါသ မာန္မာနေတြနဲ႕ ခက္ထန္ေနႀက - ေမာက္မာေနႀက - ရိုင္းစိုင္းေနႀက ပူေလာင္ေနႀကတာ - မ်က္စိဖြင့္ႀကည့္ေနသမွ်ေတာ့ ရွိေနမွာပဲ မ်က္စိမွိတ္ ႀကည့္လိုက္လွ်င္ေတာ့ - ဘာမွမရွိပါလား ဘာမွမဟုတ္ပါလားဆိုတာ အမွန္အတိုင္း သိသြား ျမင္သြားၿပီ - ေလာဘ ေဒါသစသည္ အားလုံး ခ်ဳပ္သြား
Labels:
Touching Words
က်ေတာ္သွ္
မည္သည္ ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး အဓိက႐ုဏ္း မ်ိဳး ကိုမွ် မလိုလားပါ စစ္မွန္ေသာဥပေဒျဖင့္ အျပစ္ရွိသူမ်ားအားထိေရာက္စြာ အေရးယူမွဳမ်ိဳးကိုသာလိုလားပါသည္ ..
ဤသို ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး မ်ားျပဳလုပ္ရံုျဖင့္ က်ဳႏု္ပ္တို ့မလိုလား
ေသာစစ္အစိုးရဥပေဒသည္ေျပာင္းလဲသြားမည္မဟုတ္ပါ အသံသာရွိျပီးအဆံမရွိေသာဒီမိုကေရစီသည္လည္း
ဆက္လက္ၾကီးထြားလာမည္မဟုတ္ပါ...။
ဤသို ့ဆူပူမွဳမ်ိဳး မ်ားျပဳလုပ္ရံုျဖင့္ က်ဳႏု္ပ္တို ့မလိုလား
ေသာစစ္အစိုးရဥပေဒသည္ေျပာင္းလဲသြားမည္မဟုတ္ပါ အသံသာရွိျပီးအဆံမရွိေသာဒီမိုကေရစီသည္လည္း
ဆက္လက္ၾကီးထြားလာမည္မဟုတ္ပါ...။
ရိုဟင္ဂ်ာ ငါတို႔အမ်ဳိးမဟုတ္
ရိုဟင္ဂ်ာကိုျမန္မာလူမ်ဳိးစုစာရင္းထဲထည့္ဖို႔ကိုလည္း လံုး၀လက္မခံပါ လူမ်ဳိးေရးပဋိပချဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသိမ္းမွာကိုလည္း လံုး၀ လံုး၀ လက္မခံပါေၾကာင္း တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းက က်ဴးေက်ာ္အစြန္းေရာက္ဘဂၤလီမ်ားကိုဆန႔္က်င္ၾကပါ
ႏိုင္ငံတကာဧည့္သည္မ်ား
Total Pageviews
ဘယ္ႏိုင္ငံကလာလဲေျပာ
တခုခုေတာ့ေျပာသြားေနာ္
Popular Posts
-
တစ်ချို့လူတွေက Leader နဲ့ Boss ဆိုတာကို အတူတူပဲ ထင်တတ်ကြပါတယ်။ တကယ်တမ်း ဒီနှစ်ခုက မိုးနဲ့ မြေလို ကွာခြားတာပါ။ အထက်လူကြီးဖြစ်ရုံနဲ့ ခေါင်းဆော...
-
၂ဝ၁၂ မွာ ကမၻာပ်က္ကိန္းႀကံဳမယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက ေဟာကိန္းေတြ ထုတ္ၾက၊ ႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူေတြကလည္း ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္ဖြယ္႐ုပ္ရွင္ ေတြကို ႐ိုက္ျ...
-
ေသြးအုပ္စု - O၁။ မုဆိုးႏွင့္တူေသာ စရိုက္လကၡဏာ ရွိသည္။ ၂။ အစာ၊ ေရမ်ဳိျပြန္ တစ္ေလွ်ာက္မေကာင္း။ ၃။ လြန္ကဲေသာ ေရာဂါခုခံ ကာကြယ္မႈစနစ္ကို ပို...
-
ယေန႔ လူငယ္အမ်ားစု အင္တာနက္ သံုးႀက၏..။ ၂၀၀၀ ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္း ေလာက္ကစျပီး ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ အင္တာနက္မ်ားအသံုးျပဳလာႀကပါတယ္. .။အရင္...
-
မိတ္ေဆြတို႔ ... ကၽြန္ေတာ့္ ဖခင္ ကြယ္လြန္သူ သရုပ္ေဆာင္ ဒါရိုက္တာ ထြန္းထြန္းႏိုင္ (ခ) ဦး ေနာင္ထြန္းလြင္ ဟာ ရခိုင္ တစ္ဝက္ စပ္ပါတယ္...
-
သတင္း - သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္သတင္း သၽွမ္းျပည္တပ္မတပ္မေတာ္ ေတာင္ပိုင္...
-
ျမန္မာလူမ်ိဳး ကမၻာ့ထိပ္သီး ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ား ပံုေတာင္ ပံုညာေဒသမွ ႏွစ္သန္းေပါင္း ၄၀ ရွိ ပရိုင္းမိတ္ရုပ္ၾကြင္းမ်ား ေတြ႕ရွိခ်က္အရ လူသားမ်ိဳးႏြ...
-
Shwe Pa Yit ဒီ၀တၱဳတိုထဲကလို.. ပါ၀ါရိမ္းဂ်ားၾကိဳက္တဲ႔ေကာင ္ေလးရဲ႔... ေဖေဖလို.မ်ိဳး.. တာ၀န္သိတဲ႔ ဘဘေတြ..၊ တိုးတိုင္းျပည္မွာ မ်ားသည္ထက္မ်ားလာေအ...
-
အရမ္းရင္းႏွီးတဲ ့ မူဆလင္တစ္ေယာက္က ေျပာျပလို႔ သိရတာပါ။ “မူဆလင္ေတြက တစ္ခ်ဳိ႕က မုတ္ဆိတ္ထားတယ္၊ တစ္ခ်ဳိ႕က မုတ္ဆိတ္မထားဘူး ၊ ဘာလို႔ မတူညီၾကတာလဲ...
Blog Archive
“ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုမွာတမ္း”
♣ ညီေလး....ရွစ္ေလးလုံုးအေၾကာင္း
မေမ့ေကာင္းသမို႕ ျပန္ေျပာင္းအမွတ္ရဖို႕ရာ
ဒီကဗ်ာ ေရးလိုက္တယ္။
♣ ေခ်ာက္ ေရနံတူးစင္ေအာက္သခင္ဖိုးလွႀကီး
လက္ရုံးေျမာက္ခဲ့တဲ့၁၃၀၀-ျပည့္ရဲ႕အေရးေတာ္ပံု
ေရႊရတုၾကံဳတဲ့ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ သမိုင္းတြင္ရစ္မယ့္ အံုၾကြမႈ
လူထုရဲ႕အသံခြပ္ေဒါင္းအလံေမ့က်န္ထားလို႕ရပါ့မလား။
♣ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ (၂၆) ႏွစ္တာခရီး ဖြဲမီးလို
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ကႊ်မ္း သဘာ၀ အရင္းျမစ္ခမ္း
ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ျမန္မာျပည္ တစ္ပါတီ ႀကိဳးနီစနစ္
ပံုေဖၚျခစ္ေရးဆြဲ ဖြတ္မြဲ ျပာခ်... လူလံုးမလွ
ရုန္းမထႏိုင္ခဲ့ဘူး။
♣ ဆန္ ဆီ ဆား သၾကား ငရုတ္ ပဲျပဳတ္ အထည္လိပ္
တရိပ္ရိပ္ တက္ေနတဲ့ေစ်းႏံႈး အေႀကြးလံုးခံေနရတဲ့ လူထုၾကား ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ရုပ္၀တၳဳ စစ္အုပ္စုသာခံစားၾက
တရားမွ်တမႈ မဲ့ ကြာဟတဲ့ လူေနမႈစနစ္ ခ်ဥ္ေပါင္မွ်စ္ နဲ႕
အသားငါး ဘတ္စ္ကား နဲ႕ မာစီးဒီး ဇီးသီး နဲ႕ ေခ်ာကလက္
ေတာအရက္ နဲ႕ ဘရန္ဒီ ေရနံဆီမီးခြက္ နဲ႕ နီယြန္မီးေခ်ာင္း
အေဟာင္း နဲ႕ အသစ္ ေႏွာင္းျဖစ္ နဲ႕ ေခတ္ေပၚ
ဘယ္က တာရွည္ျဖစ္ပါ့မလဲေနာ္။
♣ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု ႀကိဳ႕ကုန္းလၻက္ရည္စားပြဲခံုက
မဟုတ္ဘူး လက္တဆုပ္စာ အာဏာရႈး စစ္ဘီလူးေတြရဲ႕ စနက္
၈၇- စက္တင္ဘာ(၅)ရက္ ေငြစကၠဴေတြ လုယက္မႈ
ေသြးပ်က္ေနတဲ့ လူထုကိုယ္စား သမိုင္းမွာ ရွိထား
ေက်ာင္းသားထု အားမာန္ အသစ္တဖန္....ေဒါင္းအလံနဲ႕
ေမာင္းျပန္ေသနတ္ကို အံတုခဲ့တာပါ။
♣ ျမန္မာျပည္သမိုင္းနဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲ႕သမိုင္း
ဒဂၤါး၀ိုင္းရဲ႕ “ေခါင္း” နဲ႕ “ပန္း” ခြဲျခမ္းေဖ်ာက္ဖ်က္
ကြယ္၀ွက္လို႕ မရ အတူတကြရွိခဲ့တယ္ ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းသားဆိုတာ ကိုလိုနီေခတ္ကၽြန္အျဖစ္မွ
လြတ္ေျမာက္ေရး ဖက္ဆစ္ဆန္႕က်င္ေရး
အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္ ေဖၚေဆာင္ေရး
ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရး အမ်ဳိးသားအေရးေတြ ေရွးရႈ႕
လူထုမွ ေပါက္ဖြား အေသြး အသား အသက္
သမိုင္းရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ လုိက္အပ္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီစြာ
ေပးဆက္လာ အစဥ္ၿမဲ ဦးေခါင္းေသြးစိမ္းရဲေပမဲ့့
ညႊြတ္မလဲသြားတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ားဘဲ....ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ထဲ ေသနတ္ႀကဲတတ္တဲ့ စစ္တပ္ေၾကာင့္
၈၈-မတ္(၁၃)ရက္ စက္မႈက ကိိုဖုန္းေမာ္ အသက္ထြက္
စေတးခဲ့ရတာဟာ ဒါဟာ...အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ႕နိဒါန္း
တပါတီ တခန္းရပ္မဲ့အစေပါ့။ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ရုိးဆီက
တံတားနီ အျဖစ္အပ်က္ ၈၈-မတ္(၁၆) ရက္
တဆက္တည္းဘဲ ဇြန္လထဲ ေျမနီကုန္း တဘုန္းဘုန္း ပစ္ခံရ
ေသြးေျမက်ခဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ား ေပးဆက္သြားသူရဲ႕ တြန္က်ဴးသံ
ထာ၀စဥ္ လြင့္ပ်ံေနရစ္တယ္။
♣ ၆၂-ဇူလိုင္(၈)ရက္ ဦးေန၀င္းႏူတ္က ျမြက္
နံနက္ခင္းအသံလြင့္သြား ျပည္သူကို ေစာ္ကား
“ဒါး ကုိ ဒါး နဲ႕ လွံကို လွံနဲ႕ ရင္ဆိုင္ပါမယ္” တဲ့
ဒါနဲ႕အားမရႏိုင္ ၈၈-ဇူလိုင္(၂၃)ရက္မွာ “စစ္တပ္ဆိုတာ မိုးေပၚေထာင္ မပစ္ဘူး ပစ္ရင္တည့္တည့္ ပစ္တယ္ မွန္ေအာင္ပစ္တယ္” ဂႏၶ၀င္တြင္ရစ္မဲ့ စကား ျပည္သူမ်ားအတြက္
ႏႈတ္ဆက္တဲ့ ဗ်ာဒိတ္
ရင္ထိတ္စရာေပါ့။
♣ ကဲ......
စစ္အာဏာရူးေတြက ေကာင္းစား
ျပည္သူအမ်ား ႏြမ္းပါး
အေစာ္ကားလည္း ခံၾကရ
ေက်ာင္းသားက ဥပကၡာျပဳရမွာလား။
♣ ေက်ာင္းသားကို ရုိက္ႏွက္ဖမ္းဆီး
ေက်ာင္းသူသမီးပ်ဳိကို ေစာ္ကား
လူရမ္းကား စစ္အုပ္စု
ညွစ္စုတ္ျပဳ အဖံုဖံု
လူထုခါးသီးစြာ ႀကံဳလာရာမွ
ေဒါသထြက္.....ႏိုးၾကားလွ်က္
ရုန္းထြက္ေတာ္လွန္
အခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုတဲ့အသိ
ျပည္သူေတြ ရွိလာေတာ့
လူထုသိလာေတာ့.......။
♣ မဆလပါတီ.......
(အလိုမရွိ)(အလိုမရွိ)
တစ္ပါတီႀကိဳးနီစနစ္....
(ဖ်က္္သိမ္းပစ္)(ဖ်က္သိမ္းပစ္)
ဒီမိုကေရစီရရွိေရး....
(ဒို႕အေရး)(ဒို႕အေရး)
ရွစ္ရက္-ရွစ္လ-ရွစ္ဆယ့္ရွစ္
သမိုင္းသစ္ဖြင့္ကာ
၂၆-ႏွစ္တာ ႀကိဳးနီစနစ္
ဖ်က္သိမ္းျပစ္ဖို႕ေၾကြးေၾကာ္သံ
ဘ၀ဂၢ္ လွ်ံခဲ့တယ္....
ေဒါင္းအလံ လႊင့္ပ်ံခဲ့တယ္...
ေသနတ္သံေသာေသာညံခဲ့....
ေပတရာလမ္းေပၚေသြးအိုင္ခဲ့.....
အသက္ေပါင္္းမ်ားစြာ စေတးခဲ့ရတယ္။
♣ ရဟန္းရွင္လူ...ျပည္သူ၊ေက်ာင္းသား
လူတန္းစားအသီးသိး
ခါးစီးခံခဲ့ရသမွ်
ႏူိးထကာ ရုန္းထြက္
ၾသဂုတ္လ ရက္မ်ားဟာ
ျပည္ျမန္မာ တ၀ွမ္း
ေၾကြးေၾကာ္သံလႊမ္း
သပိတ္စခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္
စနစ္သစ္ကို ေတာင္းဆို
စနစ္ေဟာင္းကို ၿဖိဳဖ်က္
လက္ခ်င္းယွက္ေတာ္လွန္ၾက
မဟုတ္မခံတဲ့
လူထုရဲ႕အင္အား
ဒင္းတို႕ ခံႏိုင္ရုိးလား။
♣ မ.ဆ.လ တပါတီစနစ္
ေျမျမဳပ္သၿဂၤ ိဳလ္ပစ္တဲ့
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ရဲ႕ ပံုရိပ္
ဘယ္သူူဖံုးပိတ္၀ံ့သလဲ။
♣ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္
အသက္မငဲ့ကြက္ဘဲ
ခ်ီတက္ဆဲထိမွန္ေတာင္
အလံေထာင္ လက္ဆင့္ကမ္း
မဆုတ္တမ္း အံတုမႈ
အနစ္နာခံမႈ.... ရဲရင့္မႈ.....
စြန္႕လြတ္မႈ....
စံျပဳထားရအံုးမဲ့
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
♣ အေရးေတာ္ပံု
အလႊာစံု လူထု
အံတုတိုက္ပြဲ ၀င္ေနဆဲ
စစ္အုပ္စု အာဏာၿမဲေရးအတြက္
၈၈-စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္ ညေနခင္း
ရင္နင့္စရာ ျမင္ကြင္း
ဘီလူးဇာတ္ ခင္းကာထြက္
အဆက္မျပတ္ တရပ္စပ္
ပစ္ခတ္က်ည္ဆံၾကား
ေက်ာင္းသားေတြ....ျပည္သူေတြ....
ရဟန္းရွင္ သံဃာေတာ္ေတြ
အသက္ေခၽြခံၾကရ
ေသြးေျမက်
တတိယအႀကိမ္ေျမာက္
ေသနတ္ေဖါက္ အာဏာသိမ္း
အေရးေတာ္ပံု ဖ်က္သိမ္းလာ
န.၀.တ ဆိုတာ ေပၚထြက္။
(ဒီကေန႕ န.အ.ဖ အထိ)
ပက္စက္....ရက္စက္ေနတုန္းေပါ့။
♣ ဒီေတာ့.......
ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္
အသက္စေတးခဲ့ သူေတြ....
ေထာင္နံရံ အခန္းက်ဥ္းထဲက
ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ......
စြန္႕သြားၾကသူေတြ
သူတို႕ေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္
သမိုင္းရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္
ျမန္မာျပည္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္မို႕
ယံုၾကည္ခ်က္ ခရီးအတြက္
သမိုင္းေရးတဲ့ လက္
မပ်က္ပါေစနဲ႕ညီေလး။
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
သမိုင္းေပးတာ၀န္
ေကၽြပြန္ၾကပါညီေလး။ ........ ။
မိႈင္းမ်ိဳးေနာ္ 8-8-1988
♣ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ (၂၆) ႏွစ္တာခရီး ဖြဲမီးလို
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ကႊ်မ္း သဘာ၀ အရင္းျမစ္ခမ္း
ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ျမန္မာျပည္ တစ္ပါတီ ႀကိဳးနီစနစ္
ပံုေဖၚျခစ္ေရးဆြဲ ဖြတ္မြဲ ျပာခ်... လူလံုးမလွ
ရုန္းမထႏိုင္ခဲ့ဘူး။
♣ ဆန္ ဆီ ဆား သၾကား ငရုတ္ ပဲျပဳတ္ အထည္လိပ္
တရိပ္ရိပ္ တက္ေနတဲ့ေစ်းႏံႈး အေႀကြးလံုးခံေနရတဲ့ လူထုၾကား ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ရုပ္၀တၳဳ စစ္အုပ္စုသာခံစားၾက
တရားမွ်တမႈ မဲ့ ကြာဟတဲ့ လူေနမႈစနစ္ ခ်ဥ္ေပါင္မွ်စ္ နဲ႕
အသားငါး ဘတ္စ္ကား နဲ႕ မာစီးဒီး ဇီးသီး နဲ႕ ေခ်ာကလက္
ေတာအရက္ နဲ႕ ဘရန္ဒီ ေရနံဆီမီးခြက္ နဲ႕ နီယြန္မီးေခ်ာင္း
အေဟာင္း နဲ႕ အသစ္ ေႏွာင္းျဖစ္ နဲ႕ ေခတ္ေပၚ
ဘယ္က တာရွည္ျဖစ္ပါ့မလဲေနာ္။
♣ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု ႀကိဳ႕ကုန္းလၻက္ရည္စားပြဲခံုက
မဟုတ္ဘူး လက္တဆုပ္စာ အာဏာရႈး စစ္ဘီလူးေတြရဲ႕ စနက္
၈၇- စက္တင္ဘာ(၅)ရက္ ေငြစကၠဴေတြ လုယက္မႈ
ေသြးပ်က္ေနတဲ့ လူထုကိုယ္စား သမိုင္းမွာ ရွိထား
ေက်ာင္းသားထု အားမာန္ အသစ္တဖန္....ေဒါင္းအလံနဲ႕
ေမာင္းျပန္ေသနတ္ကို အံတုခဲ့တာပါ။
♣ ျမန္မာျပည္သမိုင္းနဲ႕ ေက်ာင္းသားရဲ႕သမိုင္း
ဒဂၤါး၀ိုင္းရဲ႕ “ေခါင္း” နဲ႕ “ပန္း” ခြဲျခမ္းေဖ်ာက္ဖ်က္
ကြယ္၀ွက္လို႕ မရ အတူတကြရွိခဲ့တယ္ ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းသားဆိုတာ ကိုလိုနီေခတ္ကၽြန္အျဖစ္မွ
လြတ္ေျမာက္ေရး ဖက္ဆစ္ဆန္႕က်င္ေရး
အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္ ေဖၚေဆာင္ေရး
ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရး အမ်ဳိးသားအေရးေတြ ေရွးရႈ႕
လူထုမွ ေပါက္ဖြား အေသြး အသား အသက္
သမိုင္းရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ လုိက္အပ္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီစြာ
ေပးဆက္လာ အစဥ္ၿမဲ ဦးေခါင္းေသြးစိမ္းရဲေပမဲ့့
ညႊြတ္မလဲသြားတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ားဘဲ....ညီေလး။
♣ ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ထဲ ေသနတ္ႀကဲတတ္တဲ့ စစ္တပ္ေၾကာင့္
၈၈-မတ္(၁၃)ရက္ စက္မႈက ကိိုဖုန္းေမာ္ အသက္ထြက္
စေတးခဲ့ရတာဟာ ဒါဟာ...အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ႕နိဒါန္း
တပါတီ တခန္းရပ္မဲ့အစေပါ့။ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ရုိးဆီက
တံတားနီ အျဖစ္အပ်က္ ၈၈-မတ္(၁၆) ရက္
တဆက္တည္းဘဲ ဇြန္လထဲ ေျမနီကုန္း တဘုန္းဘုန္း ပစ္ခံရ
ေသြးေျမက်ခဲ့ ခြပ္ေဒါင္းမ်ား ေပးဆက္သြားသူရဲ႕ တြန္က်ဴးသံ
ထာ၀စဥ္ လြင့္ပ်ံေနရစ္တယ္။
♣ ၆၂-ဇူလိုင္(၈)ရက္ ဦးေန၀င္းႏူတ္က ျမြက္
နံနက္ခင္းအသံလြင့္သြား ျပည္သူကို ေစာ္ကား
“ဒါး ကုိ ဒါး နဲ႕ လွံကို လွံနဲ႕ ရင္ဆိုင္ပါမယ္” တဲ့
ဒါနဲ႕အားမရႏိုင္ ၈၈-ဇူလိုင္(၂၃)ရက္မွာ “စစ္တပ္ဆိုတာ မိုးေပၚေထာင္ မပစ္ဘူး ပစ္ရင္တည့္တည့္ ပစ္တယ္ မွန္ေအာင္ပစ္တယ္” ဂႏၶ၀င္တြင္ရစ္မဲ့ စကား ျပည္သူမ်ားအတြက္
ႏႈတ္ဆက္တဲ့ ဗ်ာဒိတ္
ရင္ထိတ္စရာေပါ့။
♣ ကဲ......
စစ္အာဏာရူးေတြက ေကာင္းစား
ျပည္သူအမ်ား ႏြမ္းပါး
အေစာ္ကားလည္း ခံၾကရ
ေက်ာင္းသားက ဥပကၡာျပဳရမွာလား။
♣ ေက်ာင္းသားကို ရုိက္ႏွက္ဖမ္းဆီး
ေက်ာင္းသူသမီးပ်ဳိကို ေစာ္ကား
လူရမ္းကား စစ္အုပ္စု
ညွစ္စုတ္ျပဳ အဖံုဖံု
လူထုခါးသီးစြာ ႀကံဳလာရာမွ
ေဒါသထြက္.....ႏိုးၾကားလွ်က္
ရုန္းထြက္ေတာ္လွန္
အခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုတဲ့အသိ
ျပည္သူေတြ ရွိလာေတာ့
လူထုသိလာေတာ့.......။
♣ မဆလပါတီ.......
(အလိုမရွိ)(အလိုမရွိ)
တစ္ပါတီႀကိဳးနီစနစ္....
(ဖ်က္္သိမ္းပစ္)(ဖ်က္သိမ္းပစ္)
ဒီမိုကေရစီရရွိေရး....
(ဒို႕အေရး)(ဒို႕အေရး)
ရွစ္ရက္-ရွစ္လ-ရွစ္ဆယ့္ရွစ္
သမိုင္းသစ္ဖြင့္ကာ
၂၆-ႏွစ္တာ ႀကိဳးနီစနစ္
ဖ်က္သိမ္းျပစ္ဖို႕ေၾကြးေၾကာ္သံ
ဘ၀ဂၢ္ လွ်ံခဲ့တယ္....
ေဒါင္းအလံ လႊင့္ပ်ံခဲ့တယ္...
ေသနတ္သံေသာေသာညံခဲ့....
ေပတရာလမ္းေပၚေသြးအိုင္ခဲ့.....
အသက္ေပါင္္းမ်ားစြာ စေတးခဲ့ရတယ္။
♣ ရဟန္းရွင္လူ...ျပည္သူ၊ေက်ာင္းသား
လူတန္းစားအသီးသိး
ခါးစီးခံခဲ့ရသမွ်
ႏူိးထကာ ရုန္းထြက္
ၾသဂုတ္လ ရက္မ်ားဟာ
ျပည္ျမန္မာ တ၀ွမ္း
ေၾကြးေၾကာ္သံလႊမ္း
သပိတ္စခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္
စနစ္သစ္ကို ေတာင္းဆို
စနစ္ေဟာင္းကို ၿဖိဳဖ်က္
လက္ခ်င္းယွက္ေတာ္လွန္ၾက
မဟုတ္မခံတဲ့
လူထုရဲ႕အင္အား
ဒင္းတို႕ ခံႏိုင္ရုိးလား။
♣ မ.ဆ.လ တပါတီစနစ္
ေျမျမဳပ္သၿဂၤ ိဳလ္ပစ္တဲ့
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ရဲ႕ ပံုရိပ္
ဘယ္သူူဖံုးပိတ္၀ံ့သလဲ။
♣ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္
အသက္မငဲ့ကြက္ဘဲ
ခ်ီတက္ဆဲထိမွန္ေတာင္
အလံေထာင္ လက္ဆင့္ကမ္း
မဆုတ္တမ္း အံတုမႈ
အနစ္နာခံမႈ.... ရဲရင့္မႈ.....
စြန္႕လြတ္မႈ....
စံျပဳထားရအံုးမဲ့
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
♣ အေရးေတာ္ပံု
အလႊာစံု လူထု
အံတုတိုက္ပြဲ ၀င္ေနဆဲ
စစ္အုပ္စု အာဏာၿမဲေရးအတြက္
၈၈-စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္ ညေနခင္း
ရင္နင့္စရာ ျမင္ကြင္း
ဘီလူးဇာတ္ ခင္းကာထြက္
အဆက္မျပတ္ တရပ္စပ္
ပစ္ခတ္က်ည္ဆံၾကား
ေက်ာင္းသားေတြ....ျပည္သူေတြ....
ရဟန္းရွင္ သံဃာေတာ္ေတြ
အသက္ေခၽြခံၾကရ
ေသြးေျမက်
တတိယအႀကိမ္ေျမာက္
ေသနတ္ေဖါက္ အာဏာသိမ္း
အေရးေတာ္ပံု ဖ်က္သိမ္းလာ
န.၀.တ ဆိုတာ ေပၚထြက္။
(ဒီကေန႕ န.အ.ဖ အထိ)
ပက္စက္....ရက္စက္ေနတုန္းေပါ့။
♣ ဒီေတာ့.......
ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္
အသက္စေတးခဲ့ သူေတြ....
ေထာင္နံရံ အခန္းက်ဥ္းထဲက
ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ......
စြန္႕သြားၾကသူေတြ
သူတို႕ေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္
သမိုင္းရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္
ျမန္မာျပည္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္မို႕
ယံုၾကည္ခ်က္ ခရီးအတြက္
သမိုင္းေရးတဲ့ လက္
မပ်က္ပါေစနဲ႕ညီေလး။
ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္
အဆိပ္ခတ္မခံရေစနဲ႕ညီေလး။
သမိုင္းေပးတာ၀န္
ေကၽြပြန္ၾကပါညီေလး။ ........ ။
မိႈင္းမ်ိဳးေနာ္ 8-8-1988
0 comments:
Post a Comment